פותחים את הבוקר – המלצות לארוחות בוקר בגליל המערבי

אין כמו ארוחת בוקר גלילית כדי לפתוח אתה את היום, ארוחה המתבססת על חומרים מקומיים, חלב וגבינות מהמחלבה המקומית, ביצים מהלולים שבמושבים, ירקות טריים מהשדה, מיץ תפוזים סחוט מהפרדס, ולחם שנאפה בתנור.
ארוחת בוקר שהיא תבנית נוף מולדתה, כפרית, נטועה בנופים קסומים שבין הר לים, בפסגות הרים, משקיפה על הים התיכון או בלב פרדס קלמנטינות או מטע אבוקדו.

המקומות לארוחת הבוקר בגליל, נמצאים במקומות מפתיעים, שלווים, שמשלבים את אווירת הגליל המערבי, פינות חמד קסומות להתאהב בהן. ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום ובגלל שאנחנו בגליל מאמינים בלחיות נכון את החיים, אספנו עבורכם כמה המלצות למסעדות ובתי קפה ומקומות מפתיעים שמגישים ארוחות בוקר שלא תרצו לפספס >>

אל בית הקפה של מחלבת אלטו מגיעים דרך שביל העובר בבוסתן של עצי פרי, עולים למרפסת עץ המאפשרת גם ישיבה בחיק הטבע ונכנסים לחלל המואר באור טבעי המעניק למקום אווירה פסטורלית.

בית קפה בוטיקי עם תפריט חלבי מיוחד וכשר, מעדנייה ומאפייה, בצמוד למחלבה על טהרת חלב העיזים. ממוקם בלב חורשה ירוקה בקיבוץ שמרת. ישיבה בפנים, במרפסת ובחיק הטבע.

במקום גם מאפייה קטנה ומטריפה המספקת לחמי מחמצת ומאפים מיוחדים לחנות המעדנייה ולבית הקפה. המקום עבר שיפוץ, שינוי קונספט של הגשה עצמית, ושפע מנות מיוחדות בוויטרינות ומהמטבח.

כיום אפשר לאכול בבית הקפה ארוחות בוקר גליליות הכוללות כמובן את גבינות העיזים המעולות של המחלבה, מאפי בוקר, סלטים, ביצים לבחירה, כריכים, טוסטים וכריכי קרואסון ואת הקישים המפורסמים של אלטו. במנות האחרונות תמצאו מלבי, עוגת גבינה אפויה, קרמבל פרי, סופלה שוקולד ועוגת שוקולד חמה, לצד משקאות חמים בהם שוקולטה וחליטת סיידר תפוחים חם  ובגזרת המשקאות הקרים גם  כוס יוגורט עיזים  ומיצים סחוטים טרי.

להזמנות חייגו >> 077-9964403

בסוף גרם המדרגות הצר מתגלה בבת אחת הכחול הגדול של הים, שם על הגג מול הים מלון עכותיקה הממוקם במבנה אבן עתיק, מגיש ארוחת בוקר עכואית, בריאה וצבעונית. סלטים טריים מכל טוב השוק, לחמי מחמצת עשירים וטריים, שקשוקה ,עיג'ה או כל ביצה כבקשתכם מאפים וממרחים וכמובן קפה, תה ומיץ לבחירה חופשית.

מספר המקומות מוגבל, יש להזמין מקומות מראש

להזמנות ובירורים >> 077-2308294

 

 

ליברמן פודטראק – מיזם קולינרי שנפתח בגן המוזיאון לתולדות נהריה, השוכן בבית ליברמן שבפאתי הכניסה הדרומית לעיר.

המיזם הוא בסגנון פוד טראק, מטרת המקום לשלב קולינריה המבוססת על האיכות המסורתית של מקימי העיר יחד עם רוח צעירה ועכשווית. התפריט מבוסס על מנות בראנץ' חלביות המשלבות טעמים מהגליל ועל קינוחים ועוגות משובחות.

התפריט מונגש גם עם מנות עבור אוכלי ללא גלוטן וצמחוני.

ליברמן פודטראק פתוח לקהל הרחב, החל ממשפחות עם ילדים באווירת פיקניק, פינות חמד איכותיות לזוגות ועד לחברה שמחפשים בילוי לילי בסגנון ייחודי.
כמו כן, מתאים לקבוצות וקיום אירועים.

 

לפרטים חייגו >> 077-2318874

 

ואם אתם כבר בנהריה אז בלחיצה כאן תגלו מה עוד אפשר לעשות בעיר

 

שכונת רסקו בצפון נהריה היא שריד למה שהיה פעם האזור הכפרי של נהריה, שחולק לנחלות. באחת מאותן נחלות, הקימה אורלי סיטבון פטיסרי בסגנון צרפתי. אורלי אופה קרואסונים, מאפים, לחמי מחמצת, קישים ועוד, הנמכרים במקום או מוגשים לאורחים בחצר היפה, סביב שולחנות. ה"היי לייט" של אורלי פטיסרי הן ארוחות הבוקר העשירות, המוגשות כשהן מפורקות בתוך סנדוויץ' או קרואסון.

כשר חלבי

לפרטים חייגו >> 077-8042626

 

ואם אתם כבר בנהריה אז בלחיצה כאן תגלו מה עוד אפשר לעשות בעיר

במתחם האוכל ההולך ותופס תאוצה, ששמעו יצא בכל רחבי הארץ, בקיבוץ לוחמי הגטאות, במבנה מנדטורי ישן, פתחה נעה שילה, בת הקיבוץ, בית קפה מקסים ומיוחד, לארוחת בוקר ובראנץ', בשם NOKI, שהוא שם החיבה שלה.

נעה, המעידה על עצמה שהיא נהנית לארח, שכרה את שירותיו של שף ליאור גולדברג, גם הוא בן הקיבוץ, שבנה תפריט מגוון המורכב מכריכים עשויים לחם ממאפייה מקומית מלוחמי הגטאות, ברוסקטות ועליהן כל טוב, סלטים וקפה טוב.

אפשר לקחת לדרך או הביתה, אבל הכי כיף לשבת במרפסת הרחבה והצמודה, סביב שולחנות, שמשיות ועצים מוצלים, כשברקע מתנגנת מוזיקה שנבחרה בקפדנות והמשמיעה פלייליסט משובח.

חלבי

פתוח: א'-ה' 08:00-14:00
          ו' 08:00-13:00
          ש' 09:00-13:00

להזמנות  >> 077-8041100

 

ואם אתם כבר בקיבוץ לוחמי הגטאות, בלחיצה כאן תוכלו למצוא מקומות מענינים נוספים במתחם התיירות

קורון פטיסרי היא קונדיטוריה-בית קפה בניחוח צרפתי, של השפית קונדיטור עטר טורנא, שהתמחתה בקונדיטוריה צרפתית בצרפת. ופתחה את המקום שלה במבנה יפהפה מוקף חלונות, גינה ומדשאות, הממוקם במתחם הגסטרונומיה בקיבוץ לוחמי הגטאות. היא אופה את המאפים ומייצרת את הקינוחים  הייחודיים לה, שכולם בסגנון צרפתי קלאסי, אי אפשר להתעלם מהאווירה הצרפתית שבמקום, לאורך כל היום מתנגנת ברמקולים מוזיקת שנסונים צרפתית ובין השולחנות ניתן לשמוע כי רבים מהאורחים מפטפטים בצרפתית.

הישיבה בתוך הקונדיטוריה בית קפה ובחוץ סביב שולחנות ובצל העצים.

פתוח א'-ו' 08:00-14:00

טלפון >> 077-2319022
ישיבה על בסיס מקום פנוי

 

ואם אתם כבר בקיבוץ לוחמי הגטאות, בלחיצה כאן תוכלו למצוא מקומות מענינים נוספים בקיבוץ

בקצה קיבוץ לוחמי הגטאות, במקום בו היה מתחם האירוח "בית וקיט", נפתח מקום אירוח חדש "סלינה מנתור גליל מערבי", בבעלות השחקן אורי גוטליב והזמר מוש בן ארי. המקום טובל בחורש ובירוק, שופץ ושודרג ללא הכר.

ארוחות הבוקר המעולות, העשירות והמפורסמות של "בית וקיט" נשארו בסלינה מנתור והן פתוחות גם לקהל הרחב. ממש שווה להגיע.

 

לפרטים והזמנות >> 077-9964542

 

ואם אתם כבר בקיבוץ לוחמי הגטאות, בלחיצה כאן תוכלו למצוא מקומות מענינים נוספים במתחם התיירות

 

בלב כרם עצי זית עתיקים, בני מאות שנים, בכפר הפסטורלי לימן, מוצבת עגלת קפה המגישה קפה משובח, מאפי חמאה טריים, כריכים, קינוחים, סלטים ומיצים טבעיים, הנסחטים במקום. המקום שייך לשני אחים, תושבי כפר לימן, שלקחו שטח מוזנח שהיה שייך למושב, חכרו את המקום והפכו אותו לפיסה קסומה.

מתחת לעצי הזית פזורים שולחנות וכסאות, אפשר לשבת בחוץ או  במרפסת הבנויה ופשוט להנות מהשלווה הפסטורלית ומציוץ הציפורים, רוח נעימה מנשבת מחוף אכזיב והים הנמצאים מעבר לכביש, מוזיקה מאוד נעימה מתנגנת ברקע, מיץ התפוזים הטבעי נסחט היישר מהתפוזים הגדלים בפרדסי לימן והנפש מתרחבת.

פתוח:
א' 9-14,
ב'-ה' 8-14, 16-20
ו' 8-16
שבת סגור

לפרטים והזמנות >> 077-8045132

 

בית קפה קונדיטוריה הממוקם מול הנוף עוצר הנשימה של חוף אכזיב והים התיכון.

המקום מתמחה בעוגות, עוגיות, קינוחים ומאפים מלוחים, כריכים, קפה ומשקאות חמים וקרים.
תוכלו להנות גם ממגוון מנות ביניים מירקות טריים ושונים תוצרת האזור כגון לביבות זוקיני, צלחת סלקים צלויים ועוד.
במקום קיימים גם מוצרי מעדניה שניתן לקנות הביתה או כמתנה בשילוב יין משובח וכמובן מטעמי הקונדיטוריה.

אין שירות מלצרים, אחרי שמזמינים מהדלפק, אפשר לשבת בבית הקפה בפנים או בחוץ או לקחת לדרך.

כשר חלבי

 

לפרטים חייגו >> 077-9975981

מרכז סדנאות לבעלי צרכים מיוחדים ובליבו קפה גלריה המגיש ארוחות בוקר גליליות וארוחות חלביות.
זהו בית קפה יפהפה, קירותיו שקופים בחלקם, רהיטיו מעוצבים לעילא והאוכל מצוין.
מבחוץ בית הקפה מוקף גינה פורחת, וכשנכנסים פנימה, רואים שכאן מדובר לא רק בבית קפה אלא במשהו הרבה יותר גדול וחשוב, כאן תמצאו תצוגה מתמדת של עבודות האמנות של החניכים הניתנות לרכישה.
ישיבה בפנים ובמרפסת.

לתיאום והזמנת מקומות 077-9964544

במסעדת נור החדשה

המטבח של נור עשיר, מבוסס על אוכל ביתי דרוזי מסורתי, משתמש בחומרי גלם מגידולים מקומיים.

המסעדה רחבת ידיים ומעוצבת בסגנון ביתי חמים, היא מוקפת בחצר גדולה ובה שולחנות וכסאות, בערבי הקיץ נושבת כאן רוח קרירה המגיעה מהמערב ותענוג לשבת בחצר. לארוחות בוקר תוכלו לקבל כאן ארוחת בוקר דרוזית אותנטית, ואם תרצו ארוחת צהריים או ערב, התפריט מציע שלל סלטים טריים, דרוזים ומערביים, אוכל דרוזי כמו:  מנסף עוף, מנסף כבש, לפת פרגיות, עלי גפן, מחשי, צלעות כבש, קבב חלבי, כשכל המנות מוגשות עם יוגורט בצד. ואוכל מערבי כמו סטייק אנטריקוט, פילה עגל, אוסובוקו טלה, סטייק פרגית, דגים ופירות ים. עוד בתפריט מנות איטלקיות, ארוחות ילדים וקינוחים ממיטב העוגות והקינוחים המפורסמים של בסמה.

המקום מתאים לקבוצות בתיאום מראש.

שעות פתיחה:
12:00-22:00

לפרטים והזמנות >> 077-7299243

בכניסה המזרחית לקיבוץ אילון, באזור בו שכנו פעם בתי המשק הישנים, הוקם מתחם תיירותי ובו שפע של אפשרויות ואטרקציות למבקרים במקום. אחד המקומות היותר מקסימים הוא קפה מיקה, בית קפה קונדיטוריה, שבראשו עומדת הקונדיטורית דלית הד המייצרת ואופה בעצמה עוגות, מאפים, ועוגיות הנמכרים בבית הקפה.

מדובר בבית קפה קטן ומקסים המגיש גם ארוחות קלות, בסך הכל כמה שולחנות בפנים, וכמה  שולחנות בחוץ מתחת לשמשיה לבנה רחבת ידיים, מוזיקה עברית נהדרת מושמעת ברמקולים והאווירה הפסטורלית מתבלת את הכל בתבלין ארץ ישראלי קסום ומרגיע.

ב' עד ה' 08:30-15:30
ימי ו' וערבי חג 08:30 – 14:30
שבת סגור

לפרטים חייגו >> 077-9978762

בסמוך לפרדס קלמנטינות ממוקמת מסעדת המועדון, המקום ממוזג, מחומם ומעוצב בפריטי נוסטלגיה ובו מוגשת ארוחת בוקר המכילה את כל טוב הגליל והארץ באווירה כפרית פסטורלית.
התפריט מבוסס כאמור על טהרת ארוחות הבוקר, אך תמצאו פה גם כריכים, סלטים, פסטות ומרקים.
יהיה לכם קשה לבחור בין ארוחת בוקר סקנדינבית לבין ספרדית או ארוחת בוקר מקומית: ארוחת בוקר מזרח תיכון חדש או בוקר בחורש. לכן אנו מציעים ללכת על ארוחת בוקר זוגית – המועדון משלבת מגוון טעמים.
באזור הסלטים המומלץ שלנו הוא ללא ספק "סרדינייה" עם סרדינים של אורטיז.
אם בא לכם לחטוף ואתם בקטע של סנדוויץ' שימו לב לפעמים יש סנדוויץ' סרדינים הגלגול הלחמי של סלט סרדינייה כאמור. וכמובן לא נשכח את כריך הקממבר המפנק.

מושב שבי ציון

הסירה 1

המועדון – פתוח כל השבוע
מהשעה 8:00 ועד 16:00

לבירורים והזמנות חייגו >> 077-9964523

באזור התעשייה שבין כפר ורדים לתרשיחא נמצאת אחת הקונדיטוריות הטובות בגליל המערבי ולצידה בית קפה המגיש קפה משובח, שוקו חם עם שוקולד, תה לסוגיו ומיץ סחוט טרי בעונה וארוחות בוקר.
כאן גם תמצאו את מיטב תוצרת הקונדיטוריה: מאפים, עוגות אישיות, קרואסונים, מבחר גדול של עוגות ועוגיות, בהן עוגיות מקרון, קינוחים וקישים נפלאים ועשירים .
השף קונדיטור מוטי יפרח אופה בסגנון צרפתי על בסיס חמאה ועוזרת לידו רעייתו נועה בייצור בשיווק ובמכירות.
בית הקפה נמצא בחוץ על מרפסת מקורה ומרוצפת בדק עץ, הישיבה היא על כסאות בר ושולחנות גבוהים, גם בקונדיטוריה עצמה,  יש בר קטן המשקיף אל בית הקפה שבחוץ. השרות בבית הקפה הוא בהגשה.
בית הקפה חלבי. בצמוד לבית הקפה נפתחה גם מעדניה שיש לה מסעדה המוקפת חלונות שקופים. המסעדה מציעה מדי יום תפריט משתנה בהתאם לעונות השנה ולתוצרי המעדניה.

שעות פתיחה:
ראשון – חמישי 8:00–20:00
יום שישי 8:00–17:00
יום שבת סגור

לפרטים חייגו >> 077-2308339

מלון הבוטיק בנהריה – שטרקמן ארנה מציע ארוחת בוקר יומית, מפנקת ועשירה לאורחי המלון וגם לכל מי שמחפש ארוחת בוקר באווירה אירופאית קלאסית ייקית. ארוחת הבוקר במלון שטרקמן ארנה הורכבה על ידי יועצי קולינריה מהטובים בישראל וכוללת מגוון של טעמים ישראליים וים תיכוניים כולל מבחר: לחמים, עוגות ומאפים, סלטי בריאות, גבינות, אומלטים ופשטידות באפייה ביתית. אלמנטים ייחודיים מהמטבח היהודי גרמני, מיצים טבעיים, פינת קפה ומבחר חליטות תה.

שעות ארוחת הבוקר:
ימים א'- ו' בין השעות 7:00-9:30
ימי שבת וחגים 7:00-10:00

לסועדים שאינם אורחי המלון יש להזמין מראש בטלפון >> 077-9964416

 

ואם אתם כבר בנהריה אז בלחיצה כאן תגלו מה עוד אפשר לעשות בעיר

מהמרפסת היפה של קפה יודפת נשקף נוף גלילי עוצר נשימה, האווירה שלווה ורגועה ורחש הרוח בעלים, ציוצן של הציפורים, קולותיו של הטבע נשמעים ברקע. בית הקפה מוגדר על ידי המבקרים שלנו כמקום עם הנוף הכי יפה בארץ, אך לבית הקפה יש הרבה יותר להציע מאשר רק נוף; תפריט גלילי-חלבי המשתנה לפי עונות השנה, ארוחות בוקר וצהריים, מאפים, סלטים וקינוחים בליווי קפה משובח, יינות האיזור, בירה מהחבית ומיצים סחוטים.
האוכל מוכן מחומרים טריים הנרכשים מחקלאי האזור. המקום ידידותי לטבעונים

ימים ושעות פתיחה:
ראשון עד חמישיי 8-21
שישי 8-15
שבת 9-16

להזמנות> 077-9964449

משטחי הדשא, העצים הפזורים סביב ומטילים צל, מתקני המשחק לילדים והגינון – כל אלה הם רק מתאבנים לדבר האמיתי – ארוחת הבוקר המחכה לכם באחת המסעדות המוכרות יותר בגליל המערבי – מסעדת בנחלה בשכונת רסקו הכפרית בנהריה. ארוחות הבוקר בנחלה הן מפנקות במיוחד וכוללות גם קישים ומאפים שנאפים מידי בוקר, עוגות וקינוחים המיוצרים במקום. התפריט האקלקטי מחבק אל תוכו מגוון טעמים וניחוחות תוך הקפדה על איכות חומרי הגלם העונתיים.

תוכלו לשבת בחוץ, תחת כיפת השמיים, או בתוך המבנה המעוצב של המסעדה, שחלונותיה נפתחים ממערב אל המדשאות, יתרונותיה של המסעדה ברורים: זה המקום שבו אפשר לשחרר את הילדים מהכבלים הקושרים אותם אל השולחן. חופשיים כציפורי דרור הם ישעטו החוצה, אל המדשאות ומתקני המשחק, ויבלו שם עד שהמנות שלהם יגיעו. וגם אחר כך, שהרי תאבונם כל כך קצר, הם ימהרו להיפרד משולחן האוכל ללא כל צער, ויחזרו לשחק.

לפרטים והזמנות חייגו >> 077-9964529

המסעדה פתוחה בימים שני עד שישי בין השעות בין 09:00 ל- 23:00

 

ואם אתם כבר בנהריה אז בלחיצה כאן תגלו מה עוד אפשר לעשות בעיר

 

חומוס אל עבד אבו חמיד ממוקמת על חוף הים בעכו, מנוהלת על ידי אישה, ערין אבו חמיד כורדי היא אשה משכילה שלמדה קרימינולוגיה, סוציולוגיה והנחיית קבוצות באמצעות אמנות ועבדה במשך שנים בקידום נוער, החליטה לחזור אל שורשיה, והקימה במקום בו הייתה בעבר מסעדתו של אביה המנוח, חומוסיה הקרובה לקו המים.
מומלץ בנוסף לחומוס להזמין אצל ערין ארוחת בוקר עכואית כמו המופרקת אל עבד שזה סלט ביצים קשות, שמן זית, פרוסות בצל או פטרוזיליה,א ו תרידי שזה קרעי פיתה טבולים ביוגורט, גרגרי חומוס, שום, סמנה (חמאה)חמה ושקדים, טחינה באבא גנוש וחביתות מטוגנות בשמן זית עם גבינה או תפוח אדמה או פטריות או כרובית או בשר והן מגיעות עם קצת חומוס וציפס.

לא כשר.

זמני פעילות:

ימי חול 08:30 – 16:00  יום שני סגור.
ימי ו' וערבי חג 08:30 – 16:00
שבת 08:30 – 16:00

לפרטים חייגו > 077-2308306

מסעדת מול ההר, בכפר ג'ת, היא מסעדה המגישה אוכל דרוזי אותנטי, אותו מבשלת סוראיה, הקרויה כך על שם סבתה, ממנה למדה להכין את האוכל הדרוזי שהיא מגישה לשולחן המסעדה.

המסעדה ממוקמת על הכביש המתפתל מהישוב כליל למרומי ג'ת, ברחובו הראשי של הכפר. מסעדה צנועה, נקייה ומסודרת. אולם ההיי לייט של המסעדה נמצא בקומה השנייה של הבית, שם, על מרפסת רחבת ידיים, מול נוף עוצר נשימה, נשקף מראה בלתי נשכח של הים התיכון, ובימים של ראות טובה, אפשר לראות את האוניות העוגנות בנמל חיפה ואת הר הכרמל.

גם בימים של חמסין, במרפסת של סוראייה האוויר צלול כיין, ומחייה נפשות. את המרפסת יש להזמין מראש, כי היא מאוד מבוקשת.

לא כשר

 

להזמנות >> 077-7297820

במסעדת אם אלכרם, במעלה הכפר יאנוח, מכינה ז'נט קארוט לחמא בעג'ון מבצק, בשר, צנוברים ופטרוזיליה, תאווה לחיך, ששמעו יצא בכל הארץ ורבים מגיעים לכפר יאנוח במיוחד בשבילו.
האוכל טעים מאד, מנחם ומתאים לכל כיס.

ואם חשקה נפשכם בארוחת בוקר בלדי, כפי שז'נט קוראת לה, הרי שתקבלו: שקשוקה, חביתת ירק, או ביצי עיין לצד המאפים הידועים של ז'נט. בנוסף ללחמא בעג'ון, מכינה ג'נט מאפים תורכיים ממולאים בגבינה, בשר עגל, או תרד, שלא היו מביישים אף מבשלת תורכייה, תוסיפו לזה את הסמבוסק והרי לכם מקדש מאפים, הנאפים בטאבון, שטעמם וריחם משכרים.

לא כשר

לברורים והזמנות >>  077-8037141

מפת מסלול

אלטו - מחלבה, בית הקפה ומאפיה
עכותיקה מלון בוטיק
ליברמן פוד טראק
אורלי סיטבון פטיסרי
Noki בית קפה
קורון פטיסרי קיבוץ לוחמי הגטאות
סלינה מנתור גליל מערבי
עגלת קפה לימן
תושה בייקרי
מארג - קפה גלריה כשר
מסעדת נור החדשה ג'וליס (כשרה)
קפה מיקה - כשטעם וריח נפגשים קיבוץ אילון
מסעדת המועדון
קונדיטוריה ובית קפה, מעדניה ומסעדה נועלוש כשר
מלון שטרקמן ארנה
קפה יודפת
מסעדת בנחלה הכשרה
חומוס אל עבד אבו חמיד
מול ההר
אם אלכרם

הצעות קשורות