תיירות בקיבוץ לוחמי הגטאות

קיבוץ לוחמי הגטאות מציע שילוב מרתק של מיזמים תיירותיים הנושקים לתרבות, מוזיאונים, לינה ומתחם קולינרי ששמעו יצא בכל רחבי הארץ.

בית לוחמי הגטאות ניצב בגאווה על גבעה רמה, צופה על אמת המים העתיקה, על השדות ועל הים התיכון. הקיבוץ והמוזיאון שבתוכו מצויים בלב נוף פסטורלי ושליו, מעין אנטיתזה לדרמה של הסיפור שעומד מאחורי הקמת המקום.
רבים מהעומדים בשעריו של בית לוחמי הגטאות אינם יודעים כי ניצולי השואה הם אלה שבנו אותו. אותם שזכו ועלו אחר כך למדינת ישראל, וחיו בצל האירוע הבלתי נתפס של שואת יהודי אירופה, והם עשו זאת עוד לפני שבנו את בתיהם שלהם בקיבוץ. יותר משחשובה הייתה להם הנצחתה של השואה, היה חשוב להם להנציח את גבורתם של היהודים, שלא נכנעו לכובש הנאצי האכזר, ושעמדו ולחמו כנגד כל הסיכויים, עד טיפת דמם האחרונה.

בית לוחמי הגטאות הינו מוזיאון השואה הראשון בעולם המתמקד בניצחון הרוח. במתחם המוזיאון, במבנה ייחודי, נמצא גם מוזיאון הילד, המנציח את הילדים שנספו בשואה. במוזיאון ובבית הילד מתקיימים סיורים מודרכים וסדנאות משותפות לקבוצות, להורים ולילדים.

לפרטים והזמנות >> 077-9964401, www.gfh.org.il

האטליה של הצייר חתן פרס ישראל משה קופרמן בקיבוצו לוחמי הגטאות, לצד תערוכה של ציוריו ותערוכות מתחלפות של ציירים ידועים מהשורה הראשונה. סיור מודרך בתאום מראש ניתן לשלב פעילות יצירתית.

האטליה של משה קופפרמן, מבכירי הציירים בארץ, תלמידם של זריצקי וסטימצקי וזוכה פרס ישראל לשנת 2000, נשאר כפי שעזב אותו עם פטירתו בשנת 2003: על שולחן העבודה הגדול עוד פרושים עיתונים בני-חלוף שזוכים לגעת בנצח, על הרצפה טפטופי צבע, עבודה לא גמורה שמחכה למאסטר, סמרטוט מוכתם, קומקום חשמלי, אפודה נחה על כסא באופן שכולו "יצאתי לרגע – תיכף אשוב" והמון חפצים בלי שם סביב שולחן קטן, טלפון 'בזק' אפרפר ומעגל כסאות ושרפרפים שידעו את כל המי ומי בתרבות הישראלית. חתיכת היסטוריה. במקום מוצגת תערוכה של ציוריו ותערוכות מתחלפות של ציירים ידועים מהשורה הראשונה.
סיור מודרך בתאום מראש ניתן לשלב פעילות יצירתית.

לפרטים והזמנות>> 077-2308317, kupferman.co.il

החנות למשמעות ששכנה פעם לצד השוק בעכו, עברה לקיבוץ לוחמי הגטאות, למקום משכנה של עמותת כוונים, המכשירה צעירים עם מוגבלויות לחיים עצמאיים. החנות משמשת כמרכז להעצמה אישית ולהכשרה מקצועית לצעירים עם מוגבלויות מכל רבדי החברה הישראלית. בחנות מתקיימות סדנאות ומתקיימים מפגשים בין המשתתפים לאורחים. בחנות תוכלו למצוא מוצרים של סחר הוגן, מוצרים מחומרים ממוחזרים, שנוצרו על ידי המשתתפים.

אז אם הגעתם ללוחמי הגטאות יש לכם הזדמנות להיכנס למקום אחר שמראה את היופי שבחברה הישראלית.

לפרטים והזמנות >> 077-9964608, www.kvn.org.il

הסטודיו של האמן  קובי סיבוני נמצא במקום שהיה בעבר בית אימון לאפרוחים, לא רחוק ממוזיאון בית לוחמי הגטאות ומבית אוסף ליברמן, שלושה מתחמי תרבות בקיבוץ אחד.

בביקור בסטודיו מתוודעים לעבודות הברזל היפהפיות של האמן, היוצר תחת ידיו פסלים ודמויות בחוט ברזל. חלק מהעבודות הן לתצוגה בלבד ואת חלקן האחר ניתן לרכוש.

סיבוני בן קריית מוצקין, הנשוי לבת לוחמי הגטאות. עבודותיו מספרות את סיפור חייו: הוא  בוגר לימודי עיצוב תעשייתי בבצלאל, שפיתח טכניקה משל עצמו והחל ליצור מאז שהיה ילד. סיבוני עובד ויוצר מדי יום בסטודיו שלו ואפשר לבקר בסטודיו ובגלריה בכל עת ולהיפגש עם האמן.

בנוסף, הוא מקיים בסטודיו שיח גלריה, מספר על עצמו, מציג את עבודותיו,. מקיים סדנאות יצירה בברזל וסדנאות יצירה חופשית בחוט ברזל.

הסדנאות מתאימות גם לילדים, נמשכות כשעתיים וחצי ובסופן ייוצאים המשתתפים עם פרי יצירתם.

 

לפרטים והזמנות >> 077-9965081

 

במתחם האוכל ההולך ותופס תאוצה, ששמעו יצא בכל רחבי הארץ, בקיבוץ לוחמי הגטאות, במבנים ישנים ששופצו וחודשו מהיסוד, מול מרחבי דשא ירוק, שקט ושלווה תמצאו חוויה קולינרית מגוונת – החל מארוחת בוקר, דרך ארוחות צהריים וערב ועד לקינוחים משובחים

במתחם האוכל בקיבוץ לוחמי הגטאות, במבנה מנדטורי ישן, פתחה נעה שילה, בת הקיבוץ, בית קפה מקסים ומיוחד, לארוחת בוקר ובראנץ', בשם NOKI, שהוא שם החיבה שלה.

נעה, המעידה על עצמה שהיא נהנית לארח, שכרה את שירותיו של שף ליאור גולדברג, גם הוא בן הקיבוץ, שבנה תפריט מגוון המורכב מכריכים עשויים לחם ממאפייה מקומית מלוחמי הגטאות, ברוסקטות ועליהן כל טוב, סלטים וקפה טוב.

אפשר לקחת לדרך או הביתה, אבל הכי כיף לשבת במרפסת הרחבה והצמודה, סביב שולחנות, שמשיות ועצים מוצלים, כשברקע מתנגנת מוזיקה שנבחרה בקפדנות והמשמיעה פלייליסט משובח.
חלבי

לפרטים והזמנות >> 077-8041100

שף אורי כהן היה סו שף לצידו של שף קובי בכר, במסעדת ה "רוף טופ" היוקרתית של מלון ממילא, ולאחר מכן לצידו של שף אסף גרניט, במסעדת "מחניודה"  הטרנדית, שתיהן בירושלים, הוא לא שיער שבסופו של דבר תהיה לו מסעדה קטנה ומיוחדת משלו, בתוך מבנה קטן בשולי קיבוץ לוחמי הגטאות.

התפריט בקולומבו מרשים, הנראות והצלחות הם כשל מנות המוגשות במסעדות שף, והטעם לא נופל מזה. כל המנות מוגשות בצורה אסטטית ומעוררת תאבון ועשויות מפרודוקטים טריים, מלווים ברטבים ותוספות נפלאים בטעמם.

בקולומבו אין  תפריט קבוע, בכל יום אורי מבשל תפריט אחר, אותו הוא שולח בווטסאפ לרשימת התפוצה ומפרסם על לוח מחיק שעל קיר המסעדה.

לפרטים והזמנות >> 077-9964895

מסעדת מרקטו המשובחת, ששכנה בשוק התורכי בעכו, עברה למקום חדש, מעוצב ויפהפה בקיבוץ לוחמי הגטאות. שביל ירוק ומסוכך בעצים, מואר בתאורה נמוכה ומכשפת, מוביל אל המסעדה המוקפת מכל עבריה בחלונות גדולים המשקיפים אל הנוף היפה שבחוץ ומכניסים אותו פנימה.

שף עומר שחר ממשיך להפליא בבישול ומשלב בין טעם מקומי ואיטלקי ומשתמש בחומרי גלם עונתיים, טריים ומקומיים. הוא בוגר בית הספר תדמור  והקורדן בלו בפסדינה, היה שף מלון האפנדי, שף המסעדה הבשרית של מלון יערות הכרמל  ושף המסעדה הנהריינית בנחלה, לפני שפתח מסעדה משלו.
כאן הפיצה נאפית בטאבון, הבצק שלה דק בסגנון נפוליטני, הפסטה היא תוצרת בית, בעבודת יד ומוגשת פרסקו עם רטבים מחומרי גלם טריים מהשוק.
הילדים יהנו פה מהפסטה והפיצה הטעימים להפליא.

לפרטים והזמנות >> 077-9964676

 

קורון פטיסרי היא קונדיטוריה-בית קפה בניחוח צרפתי, של השפית קונדיטור עתר טורנא, שהתמחתה בקונדיטוריה צרפתית בצרפת. עתר, ילידת קיבוץ לוחמי הגטאות, שגרה כיום בקיבוץ עברון, שם היתה בעבר הקונדיטוריה שלה, חזרה הביתה, לקיבוץ הולדתה וכאן, במבנה יפהפה מוקף חלונות, גינה ומדשאות, הממוקם במתחם הגסטרונומיה בקיבוץ, היא אופה את המאפים ומייצרת את הקינוחים  הייחודיים לה, שכולם בסגנון צרפתי קלאסי, אי אפשר להתעלם מהאווירה הצרפתית שבמקום, לאורך כל היום מתנגנת ברמקולים מוזיקת שנסונים צרפתית ובין השולחנות ניתן לשמוע כי רבים מהאורחים מפטפטים בצרפתית.

הישיבה בתוך הקונדיטוריה בית קפה ובחוץ סביב שולחנות ובצל העצים.

טלפון >> 077-9386482

 

חדר האוכל הקיבוצי בלוחמי הגטאות פתוח גם למבקרים מבחוץ ומאפשר הצצה לחלק חשוב מהחיים השיתופיים של מה שהיה פעם קיבוץ, כשהחברים לא אכלו כל אחד בביתו אלא כולם ביחד בחדר האוכל המשותף.

את חדר האוכל תכננה האדריכלית, חברת הקיבוץ ,נעמי יודקובסקי. בקומה הראשונה מתקיימת תערוכת צילומים מרתקת של ימיו הראשונים של הקיבוץ, בקומה השנייה נמצא חדר האוכל הגדול והמרווח.

 

חדר האוכל הקיבוצי בלוחמי הגטאות, הוא שריד לחיי הקיבוץ השיתופיים של פעם. אין זה סוד כי קיבוצים רבים סגרו את חדרי האוכל שלהם, בלוחמי הגיטאות עדיין אוכלים במשותף בחדר האוכל והוא למרבה השמחה גם פתוח לאורחים מבחוץ לארוחת צהריים מזינה וזולה.
מתאים למשפחות מטיילות שלא רוצות להוציא כסף רב.

הארוחה כוללת 2 סלטים טריים, מרק לבחירה, פחמימה לבחירה, מנת בשר/עוף/דג/צמחוני לבחירה וירק חם.

המחיר 45 שח למבוגר, 35 שח לילד עד גיל 9.

יחידים ומשפחות יכולים להגיע ללא הזמנה מראש.
מקבלים קבוצות בתיאום מראש.

פתוח בימים א'-ה' 11:00-14:00, ביום ו' 11:00-13:00, שבת וחג סגור

מתאים ומומלץ למשפחות   נופשות או מטיילות עם ילדים .

 

לפרטים >> 054-4993702

 

 

בת קיבוץ לוחמי הגטאות,  טלי שנר, מובילה סיור ייחודי ומלמד בשבילי הקיבוץ, דרכו לומדים את סיפורו של הקיבוץ המיוחד שהוקם על ידי לוחמי הגטאות וניצולי השואה, מיד עם עלייתם ארצה בסיום מלחמת העולם השנייה.

טלי, בת לדור הראשון של הקיבוץ, שנולדה להורים ניצולי שואה וממייסדי הקיבוץ, מתחילה את הסיור בגבעה הצמודה למוזיאון בית לוחמי הגטאות, שם, על הגבעה עטורת הדשא סמוך לאמת המים ולמתחם הקולינרי המשגשג שקם, טלי מספרת על ימי הקבוץ הראשונים. משם עוברים להכרות עם מוזיאון השואה הראשון בעולם, שהוקם עם הקמת הקיבוץ, לפני שנבנה המוזיאון הקיים כיום. טלי מראה למטיילים תצלומים של ראשוני הקיבוץ, מספרת על תערוכת השואה הראשונה שהתקיימה ב1950 והפכה לאתר חינוכי שמטרתו לספר את סיפור השואה והגבורה במטרה לחנך לעולם חופשי, טוב יותר ואחר.

לאחר מכן נכנסים לשבילי הקיבוץ, חולפים על פני צריפי ראשונים, עוברים על פני "שביל החלב" שזכה לכינויו זה כיוון שחיבר בין המגורים לבין בית התינוקות ואימהות מניקות היו ממהרות בשביל כדי להגיע בזמן להניק את תינוקותיהן בחלבן. חולפים על פני המקלחת הציבורית הראשונה, חדר האוכל שעדיין פעיל,  שם, בקומה הראשונה, מתקיימת תערוכת תצלומים המספרת את סיפורי חדר האוכל עם ראשוני הקיבוץ שחגגו את החיים ועשו ככל יכולתם להתחיל בחיים שמחים וליצור חוויות משמחות שונות כל כך מאלו שעברו עליהם בגטאות ובמחנות הריכוז. לאחר מכן עוברים אל בתי הילדים, טלי מספרת על הלינה המשותפת  ושריטותיה.

הסיור מסתיים בבית אוסף קופרמן, שם נפגשים עם רוני, נכדתו של האמן, חתן פרס ישראל המנהלת את הבית.

לפרטים והזמנות >> 077-8044869

 

לינה בקיבוץ לוחמי הגטאות

בקצה קיבוץ לוחמי הגטאות, במקום בו היה מתחם האירוח בית וקיט, נפתח מקום אירוח חדש "סלינה מנתור גליל מערבי", בבעלות השחקן אורי גוטליב והזמר מוש בן ארי.

המקום טובל בחורש ובירוק, שופץ ושודרג ללא הכר.

יחידות האירוח נצבעו מבחוץ באדום חמרה והחדרים שופצו מהמסד עד הטפחות, מעוצבים בטעם רב ומשרים תחושה של נוחות. הרהיטים הוחלפו, חדרי הרחצה והמטבח בחדרים הוחלפו ושודרגו.
במרחבי הדשא פינות ישיבה שונות וגן משחקים לילדים.

לפרטים והזמנות>> 077-9964542,  www.selina.com