מאז ועד היום – האטרקציות התיירותיות של קיבוצי הגליל המערבי

הגליל המערבי משופע בקיבוצים שסיפוריהם מעוררי השראה. חלקם הפכו למתחמים תיירותיים המאפשרים הצצה לחיי הקיבוץ ומספרים את סיפורו בשילוב עם מיזמי תיירות, מוזיאונים, אתרי מורשת, בתי ראשונים, אטרקציות, יקבים, מסעדות  ומתחמי לינה.

אנו שמחים להביא בפניכם ארבעה קיבוצים על האטרקציות התיירותיות שלהם.

 

קיבוץ לוחמי הגטאות מציע שילוב מרתק של מיזמים תיירותיים הנושקים לתרבות, מוזיאונים, לינה ומתחם קולינרי ששמעו יצא בכל רחבי הארץ.

לקבלת ריכוז מיזמי התיירות בלוחמי הגטאות לחצו כאן

קיבוץ חניתה שוכן על גבול לבנון, מצפון מזרח לשלומי והוא אחד מיישובי חומה ומגדל.

הדרך לחניתה מטפסת דרך יער חניתה היפהפה, באמצע הדרך אפשר לעצור ולבקר באתר משוחזר של חומה ומגדל, שהקימה הקק"ל, הממוקם בלב היער ובו ספסלי פיקניק.

בקיבוץ עצמו מספר אטרקציות תיירותיות ובליבן מוזיאון חומה ומגדל המציג, בנוסף לתצלומים חד פעמיים של העליה לקיבוץ, שהוקם כישוב חומה ומגדל, גם ממצאים מההיסטוריה המרתקת של חניתה המשולבת בהיסטוריה של הקמת המדינה.

בשנים האחרונות מתחוללת בחניתה סצנה מעניינת מאוד של מיזמים תיירותיים, שבראשם עומדים בני הקיבוץ שעזבו וחזרו הביתה. המתחם כולל חנויות אמנים, גלריה ובית קפה וכך מציע הקיבוץ  למבקרים בו אווירה קיבוצית של פעם, חדר אוכל פעיל וסיור בין בתי החברים, הבנויים על  ההר ובצלעותיו, ממש מתחת לגבול לבנון, בנוסף למוזיאון חומה ומגדל שהוא ביקור חובה.

לקבלת מידע על האטרקציות התיירותיות בקיבוץ חניתה לחצו כאן

לא בכל יום מזדמן לאורח מהחוץ לבקר בקיבוץ ששמר עד היום על אופיו הקיבוצי ועל חלק ממתקניו השיתופיים.
הקיבוץ הוותיק כפר מסריק פותח את שעריו ומציע חוויה יחידה במינה של סיור בשבילי הקיבוץ, ביקור בחצר ראשונים, טיול לנחל נעמן וארוחה בחדר האוכל הקיבוצי.

 

לקבלת מידע על האטרקציות התיירותיות בקיבוץ כפר מסריק  לחצו כאן

 

מתחם המכבסה נמצא בכניסה לקיבוץ בית העמק במקום בו היו בעבר המקלחת והמכבסה השיתופיים של הקיבוץ.

כיום המקום מהווה מתחם תיירותי מקסים ובו גלריה, אטליה של ציירת, בית קפה ומאפיה, מספרה, אולם יוגה, חנות בגדים בסגנון בגדים מהמזרח וחנות יד שנייה. מסביב למתחם, ברחבי קיבוץ בית העמק נמצא גם סדנאות אוכל, סדנאות למשחק, בית פתוח של ציירת וחדר אוכל קיבוצי בו ניתן לאכול טעים וזול.

בימי שישי מתקיים במקום הפנינג עם מופעים של אמנים מקומיים בסגנון הופעות כובע כלומר האמן מופיע והקהל מוזמן להביע את תודתו בתשלום חופשי לתוך כובע. בנוסף להופעות מתקיים כאן יריד אמנים ובו דוכנים בהם מציגים אמנים למכירה את עבודותיהם.

כל הפרטים על מה שיש במתחם המכבסה בלחיצה כאן