מתחם המכבסה קיבוץ בית העמק

מתחם המכבסה נמצא בכניסה לקיבוץ בית העמק במקום בו היו בעבר המקלחת והמכבסה השיתופיים של הקיבוץ.

כיום המקום מהווה מתחם תיירותי מקסים ובו גלריה, אטליה של ציירת, בית קפה ומאפיה, מספרה, אולם יוגה, חנות בגדים בסגנון בגדים מהמזרח וחנות יד שנייה. מסביב למתחם, ברחבי קיבוץ בית העמק יש גם סדנאות אוכל, סדנאות למשחק, בית פתוח של ציירת וחדר אוכל קיבוצי בו ניתן לאכול טעים וזול.

בימי שישי מתקיים במקום הפנינג עם מופעים של אמנים מקומיים בסגנון הופעות כובע כלומר האמן מופיע והקהל מוזמן להביע את תודתו בתשלום חופשי לתוך כובע. בנוסף להופעות מתקיים כאן יריד אמנים ובו דוכנים בהם מציגים אמנים למכירה את עבודותיהם.

אדריכלות של מתחם המכבסה לירז גרוס.

לחם סער

במתחם המכבסה בבית העמק, במקום בו הייתה בעבר המקלחת השיתופית של הקיבוץ, הקים האופה יובל סער את המאפיה ובית הקפה הקטן והחמוד שלו
"לחם סער". יובל, שניהל בעבר את המאפיה בכישורית, חלם מזה זמן רב לפתוח מקום משלו עד שהזדמנה לו ההזדמנות והוא הצליח להגשים את חלומו.

יובל אופה שלל מאפים טריים הנאפים מדי יום, מאפי בוקר כמו: קרואסונים לסוגיהם ובורקס חם טרי מהתנור, כריכים מושקעים, עוגות, עוגיות ולחם מחמצת, לצד קפה טוב.

אפשר לשבת בפנים או במרפסת בחוץ (בחורף המרפסת מקורה בניילון שקוף המאפשר לצפות על החוץ), ללגום כוס קפה, לנגוס בקרואסון, לחלום שאתה בפאריז ולא בקיבוץ ופשוט להנות. כשר

שעות פתיחה שני – חמישי 08:14:00, שישי 08:00-13:30, שבת סגור

לפרטים >> 077-9976452

צילום לירז צור סער

גלריה לירז אלבז

לירז אלבז, הקוראת לעצמה "הוליסטיק דיזיינר", כלומר מעצבת הוליסטית, העתיקה את הגלריה שלה מרחוב שיינקין האופנתי בתל אביב, למתחם "המכבסה". הגלריה של לירז, תושבת רגבה, יפהפיה וניתן למצוא בה יצירות יוצאות דופן של המעצבת, השואבת השראה מהחיים סביבה במשמעות היומיומית שלהם ויוצקת לכל יצירה שלה תוכן, משמעות ומסר.
בגלריה אפשר למצוא מוצרים לעיצוב הבית, מוצרי טקסטיל ונייר וגם קלפים לעבודה פנימית.
הגלריה נותנת במה ליוצרים נוספים המציגים בה את עבודתם.
עוד בגלריה  קריאת קלפים ללא תשלום וסדנת קוקוריקו.

מהי סדנת קוקוריקו ואיזה סוג של קלפים זוכים לקריאה? זו הפתעה! רק כשתבקרו בגלריה תגלו.

פתוח: שני – שישי 08:00-14:00 בקיץ עד 19:00

לפרטים >> 077-2317283

אטליה זהר פלקס

זהר פלקס היא ציירת נפלאה העובדת באטליה שלה במתחם "המכבסה" בקיבוץ בית העמק. המבקרים מוזמנים לצפות בציירת, המציירת בסגנון ריאליסטי ובצבעי שמן את נופי הארץ: הקיבוץ שהוא ביתה, כמובן, תל אביב, עכו, יפו, חופי הים ונופי הגליל המערבי. בעת הביקור יינתן הסבר על סגנון הציורים, אותם מציירת זהר מהתבוננות או מצילומים.

הציירת נמצאת באטליה בכל יום ובכל זאת מומלץ לתאם מראש

לפרטים >> 077-8050064

אוסף בגדים REVI

אחרי שנים בתחום, פתחה רביטל יעקובי חנות "יד שניה" במתחם המכבסה בבית העמק. חנות הבגדים של רביטל מאוד מאוד מוקפדת ומסודרת. רויטל אומרת שהיא בוחרת את הבגדים במשורה, אחד, אחד ובסך הכל יצרה אצלה בחנות אוסף מרשים של בגדי יד שניה במצב טוב מאד. הגרעין האנגלו סקסי של וותיקי בית העמק מספק בגדים איכותיים מאנגליה, שאר הבגדים מגיעים לחנות כשאיכותם משובחת, נקיים ומגוהצים בקיטור.

אפשר למצוא כאן בגדי מותגים כמו למשל מכנסי ג'ינס קלאסיות של "דיזל"  במצב מעולה, הנמכרים בחנות המותג במחיר של 1200 שקלים, כאן נמכרים ב110 שקלים, מציאה של ממש.

לצד מכנסי הג'ינס יש חולצות, סריגים, שמלות, מעילים, תיקים, צעיפים, נעליים וגם בגדי גברים, בכל הגזרות ובכל המידות.

אחת החוזקות של החנות היא שרוויטל עושה ללקוחותיה סטיילינג אישי, מתוך הכרות עם הלקוחה  או הלקוח, היא מתאימה פריטים, המתאימים לו או לה באופן אישי. החנות יפה מאוד, מסודרת, קל למצוא בה פריטים וחלון הראווה היפה מוחלף לעיתים קרובות.

שעות פתיחה : שני – חמישי 09:00-15:30, שישי 09:00-14:00

לפרטים >> 077-8039287

 

סטודיו לאופנה gig

חנות לאופנת נשים ייחודית  וסטודיו לאופנה ועיצוב שעברו למתחם המכבסה בבית העמק אחרי 25 שנים במתחם מסעדת פינגווין המיתולוגית בנהריה. כשהמתחם נסגר, החליטה בעלת החנות גילה, לעבור למתחם המכבסה בבית העמק.

החנות, "קוקופלי", ששכנה בפינגווין, יצרה לעצמה מוניטין והפכה למוסד, כעת, מקווה הבעלים, שאותה הצלחה לה זכתה בנהריה תעבור גם לבית העמק.

בסטודיו היא מגשימה את חלומה ותופרת שמלות בהזמנה. ובחנות היא מוכרת בגדים, שאינם מיועדים בהכרח לנשים המחפשות אופנה עכשווית, אלא נשים שבא להן להיות "אחרות", נשים צבעוניות, האוהבות בגדים צבעוניים.

הבגדים כולם, גם אלו המיוצרים בסטודיו וגם אלו שלא, עשויים מבדים נוחים והקפדה על תפירה מעולה ואיכות.

שעות פתיחה: שני – חמישי 09:30-15:30, שישי 09:30-14:00

 

לפרטים >> 077-9979645

 

שולמית ניר ציירת

תראו מה השמש עושה לעולם – שיחה עם ציירת
באחד משבילי הקיבוץ, בבית קיבוצי צנוע המוקף עצי לימון ושיחי וורדים, מצוי סטודיו מואר. שולמית ניר פותחת את ביתה ובו מרחב היצירה, ומציגה בפני מבקרים את ציוריה הנפלאים.
אחרי 30 שנות חיים בירושלים, ציור נופיה ורחובותיה, לימודים בבצלאל ובלונדון, שולמית חזרה להתגורר בבית ילדותה ולצייר את נופי הגליל וסביבתה הקרובה.
הביקור באטליה של שולמית מזמן מגוון חוויות:
מפגש עם הציירת, תערוכה של הציורים הנפלאים ושיחה בה שולמית מציגה סודות מחכמת המאסטרים הגדולים ומפרטת את תהליך העבודה הייחודי שלה.
במהלך הביקור ניתן לרכוש ציורי מקור, הדפסים אמנותיים ואת הקטלוג המרשים של שולמית ניר.
ניתן להרחיב את המפגש בסיור ב"קיר אמן" בחדר האוכל – תערוכת מתחלפת של אומן מהקהילה, אותה שולמית אוצרת

לפרטים >> 077-2316480

היללווד גלריה לאמנות העץ

גלריה קטנה המציגה עבודות עץ יפהפיות של האמן הילל מילר המגלף ומפסל בעץ האבוקדו. במקום תצוגה של פסלי עץ. אפשר לרכוש עבודות במקום בתאום מראש.

עבודותיו של הילל יפהפיות והן מוצגות בגלריה קטנה בפאתי קיבוץ בית העמק, במקום שהיה פעם מחסן והוסב לגלריה באהבה רבה על ידי הילל ורעייתו לינדה שעלתה לישראל מאנגליה, השניים לקחו את המחסן, צבעו את קירותיו בלבן, בנו מדפים, ניקו את השטח והכשירו אותו לשמש כגלריה צנועה המתאימה לרוחו של האמן.

אחת הסדרות היפות ביותר המוצגות בגלריה היא סדרת הרקדנים ובעבודות אחרות אפשר ממש לחוש בתנועה וברוח בכל פיסת עץ המגולפת בכישרון רב ובאהבה.

לתיאום ופרטים >> 077-2308298

חדר האוכל הקיבוצי של בית העמק

המבקרים בקיבוץ בית העמק מוזמנים לאכול ארוחת צהריים עשירה בחדר האוכל של הקיבוץ במחיר מסובסד של 35 שקלים לסועד.

חן דנון זקס - תנועה ותיאטרון

לחן דנון זקס ייחוס מרשים, היא בתם של השחקנית תחיה דנון והשחקן והמחזאי רמי דנון ז"ל, (וגם גיסתו של השחקן עוז זהבי). חן  לא נפלה רחוק מהעץ ואף על פי שעזבה את תל אביב, מרכז התיאטרון והצפינה, עם בעלה בן קיבוץ בית העמק, לקיבוצו, היא ממשיכה בפעילות תיאטרלית פורה ומבורכת ומזמינה את אורחי הגליל המערבי להשתתף בה.

חן היא בוגרת בית הספר לאומנויות בית צבי, כשחקנית שיחקה בתיאטראות: בית לסין, באר שבע, יידישפיל, התיאטרון לילדים ונוער  על שם אורנה פורת.

בנוסף, היא מורה לשיטת התנועה NIA  ומנחה סדנאות בתחום בארץ ובעולם, חן פיתחה את שיטת "תיאטרוניעה" להעצמה אישית.

חן, המנהלת את אולם המופעים בבית העמק, כתבה וביימה מיזם חברתי בשם "על הכתפיים", העוסק במחאת האתיופיים.

כתבה, ביימה ומשחקת במחזה יחיד על חייה, איתו היא מופיע בקיבוץ ובכל רחבי הארץ.

חן מציעה מספרה מיזמים :

  1. סיור באולם המופעים של בית העמק המצוי בתוך צריף עתיק עם היסטוריה מרתקת והמשמש כיום כאולם תיאטרון וסטודיו לתנועה. הסיור משלב את הסיפור ההיסטורי של המקום, דרך סיפורה האישי של חן .
  2. סדנאות NIA בהזמנה אישית, מתאים בעיקר לקבוצות נשים בכל גיל ובכל רמת כושר גופני. הפעילות נמשכת 90 דקות: חן מסבירה את שיטת התנועה ומיד לאחר מכן מתקיים שיעור ריקוד והנאה.

     3.סדנת תיאטרון – מתאים לקבוצות, הסדנה בת 90 דקות כוללת משחקי תיאטרון, אילתור, צחוק ומפגש שונה של המשתתפים עם עצמם.

     4 תיאטרוניע – סדנה לילדים בהזמנה אישית. 45 דקות של תנועה, משחק ומוזיקה. מתאים להורים וילדים כאחד.

  1. חן מספרת – שעת סיפור תיאטרונית, מתאים לילדים בגילאי 3-7.

     6.זה לא נעים לי – מופע יחיד שחן כתבה על חייה.

כל הפעילויות הן בהזמנה מראש, חלקן סדנאות אישיות.

 

לפרטים >> 077-8043173

צילום: מאור אלחיאני, ענבל בן חמו

חאן הגליל בית העמק

מתחם האירוח חאן הגליל, שוכן בשטח השדות בפאתי קיבוץ בית העמק, בלב אזור משופע במסלולי טיול, אתרי מורשת, אטרקציות וחופי ים מרהיבים והוא מציע מגוון אפשרויות המתאימות למשפחות, זוגות, בודדים וקבוצות.

חאן הגליל מציע פעילויות שונות: פעילויות גיבוש, סדנאות שטח וימי כיף המונחים על ידי מדריכים מקצועיים.
ניתן לשלב בפעילות: רכיבה על אופניים וגלישה מצוקים.

קיימת אפשרות לאכול ארוחת בוקר בתשלום בחדר האוכל של הקיבוץ.

אורחי החאן נהנים בעונה מהנחה במחיר הכניסה לבריכת השחייה של הקיבוץ הצמודה לחאן.

טלפון לפרטים : 077-7299911