נהריה מתחדשת – הצעה לחופשה בנהריה

עד שנות השמונים הייתה נהריה אחת מערי הנופש האהובות בישראל. עיר קיט מובהקת  ותוססת שמשכה אליה אלפי נופשים מכל רחבי הארץ והעולם, והיוותה גם תחנת חובה בחייו של זוג צעיר, כאשר רבים מהזוגות הצעירים בישראל בחרו בעיר הצפונית כדי לחגוג בה את ירח הדבש שלהם.

בשנות השמונים חלה האטה במעמדה של נהריה כעיר נופש, הזוגות הצעירים בחרו לחגוג את ירח הדבש שלהם מעבר לים, והישראלים גילו את חו"ל ואת אילת

אבל נהריה כמו נהריה, המשיכה להיות עיר ים נפלאה לחופו של הים התיכון, העיר היחידה בארץ שנחל חוצה אותה ונשפך אל הים, שחופיה הם מהיפים בארץ, לא ויתרה לעצמה והמשיכה לטפח את החופים ואת אווירת הים, אם כי רוב אלו שנהנו מהם היו תושבי נהריה והישובים השכנים.

עם כניסתו של ראש העיר החדש, רונן מרלי, לתפקידו, החליטה העיר נהריה להחזיר עטרה ליושנה, ולחזור להיות עיר נופש חשובה ואהובה כפי שהייתה בעברה. נהריה מציעה לאורחיה אירועי קיץ שהפכו לשם דבר, לצד פעילות תרבותית ענפה ופארקים מרהיבים ביופיים, מרכז קניות גדול לצד עשרות בתי קפה, מסעדות וחנויות, משני עברי נחל הגעתון, ברים המחיים את חיי הלילה וכמה אטרקציות חדשות ומרהיבות.

מפגש עם המקומיים מספר את סיפורה הנוכחי של העיר  המנומנמת המתעוררת לחיים, בזכות אנשים צעירים שנולדו בה ומעולם לא עזבו אותה, ובזכות אנשים צעירים שנולדו בה, עזבו, וכעת הם חוזרים הביתה, כי כמו שאמר אחד מהם "אין כמו נהריה כדי לגדל בה ילדים ולחיות חיים נהדרים ליד הים".

 

בדרך לנהריה מומלץ לעצור בנחל הנעמן, שליד כפר מסריק. הטיול בנחל מרחיב לב ומהנה מאוד, לאורכו פוגשים בצמחייה עשירה של גדות נחל וגם בבעלי חיים. הנחל, שהיה מוזנח במשך שנים, עבר שיקום נפלא ויש בו עכשיו מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים נוחים, על שתי גדותיו, גשרים, פינות פיקניק ומשחק.

שדרות הגעתון - איפה אפשר לאכול או לנשנש?

שדרות הגעתון, שלאורך נחל הגעתון, חוצות את העיר, מתחילות בכניסה הצפונית לנהריה ומסתיימות בחוף הים.  לאורך השדרות נמצאים סניפי בנקים, בתי קפה, מסעדות, חנות המפעל של זוגלובק, העירייה, תחנת הרכבת והתחנה המרכזית. בקיץ העיר שוקקת חיים, כל הזמן נפתחים מקומות חדשים ומענינים.
אם אתם חובבי אוכל יפני הרי שתמצאו בשדרה את מסעדת אצה הכשרה, לא הרחק ממנה בית קפה בורדו וממולו בר מסעדה סוגו, שנהרס בשיטפון ושוקם, מעבר לכביש נמצא  קפה אלכסנדר ולצד כל אלה בתי קפה, ומסעדות נוספים.
ואם מתחשק לכם אוכל רחוב, הרי שממול לרחבת העירייה, נמצאים הפלאפל והשאוורמה של לוסקי, המפורסמים בכל נהריה וצפון הארץ, ואילו בשדרות הגעתון, לא הרחק מהים, תמצאו את הפיצרייה המצוינת דונטלה.
בסמטה קטנה היוצאת משדרות הגעתון 29 נמצא בר יין קטן ומקסים, Cru Wine Bar, בן 28 מקומות סך הכל, המזכיר  מאוד בר יין צרפתי.
ובסמטה קטנה אחרת היוצאת מהגעתון, רח' שמעון רייך, תמצאות את מזה Meze, מסעדת שף יוונית שעושה שמח לנהריה.
בשכונת רסקו  בצפון נהריה תמצאו את אורלי סיטבון, פטיסרי בסגנון צרפתי. אורלי אופה קרואסונים, מאפים, לחמי מחמצת, קישים ועוד, ומגישה ארוחות בוקר עשירות.

חופי הים והטיילת החדשה של נהריה

הטיילת הצפונית החדשה של נהריה היא עוד תוספת מרגשת ויפהפייה לעיר שרוצה להחזיר עטרה ליושנה, ולחזור להיות עיר נופש אהובה בישראל.

חוף הים של נהריה הוא אחד החופים היפים בארץ, לאורכו משתרעת טיילת שבה אטרקציות לילדים ולמבוגרים, מזחים, אזורי צל וספסלי מנוחה. כעת הוארכה טיילת המזח, המתחילה בדרום, באזור עין שרה (בקרבת שבי ציון), צפונה, והיא מחברת את שדרות הגעתון ואת טיילת המזח הדרומית, לרצועת החוף של צפון העיר.

אורכה של הטיילת הצפונית הוא כ – 2 ק"מ והיא כוללת מסלול רכיבה על אופניים, ברוחב של 4 מטרים, ובעתיד מתוכנן שלב נוסף בהרחבת הטיילת, עד הגעתה לגן הלאומי אכזיב.

הטיילת הונגשה לרווחת תושבי העיר ולמטיילים המגיעים מחוץ לנהריה, אחרי שבמשך שנים, החוף הצפוני של נהריה היה חלק מהקאנטרי קלאב המקומי. באזור הטיילת הצפונית נמצא חוף גלי גיל היפהפה והמפורץ, שהוא חוף מוסדר ובו שירותי הצלה, שמשיות וכסאות ים, והוא מצטרף לחוף סוקולוב המוכרז, שהוא חוף הגולשים, שמתקיימות בו לאורך השנה תחרויות גלישה מקומיות ובינלאומיות. עם תחילת העונה, מתקיימת, מדי יום שישי, בחוף סוקולוב קבלת שבת בסגנון של מסיבה, המושכת אליה מקומיים ואורחים מכל רחבי הגליל המערבי ואפילו מרחבי הארץ.

לאורך תוואי הטיילת המונגשת ישנם מתחמי כושר, ספסלים, ומתחמים מוצלים. העצים שנטעו לאורכה ויצמחו, יוסיפו לצל ולפיתוח הסביבתי.

התאורה תאפשר המשך פעילות של בעלי חיים כמו צבי הים, שהצפייה בהם היא בבחינת חוויה ייחודית ויוצאת דופן.

מומלץ לבדוק באתר של עיריית נהריה לגבי קיום קבלת השבת בחוף סוקולוב.

לטיילת שני מגרשי חנייה מוסדרים ולאורכה בתי קפה ומסעדות.

במקום שבו נשפך נחל הגעתון לים התיכון נמצא בר האוכל השמח ביותר בנהריה, ימה בראוכל בדרך לים, מקום המלמד יותר מכל  איזו עיר שמחה וצעירה היא נהריה, עיר של גולשים, עיר של ים, עיר של חופש.

בחלקה הדרומי של הטיילת היפה של נהריה,  הקים עודד את הום ביץ', שהפכה להיות המקום האהוב ביותר על תושבי העיר והחזירה, על פי עדותם, את נהריה למה שהייתה פעם, עיר חוף שתושביה חיים בים.

מועדון הגלישה סוול עבר לאחרונה לטיילת נהריה ונוספו לו בית קפה, מסעדה ובר בהם אפשר לשבת בפנים, במרפסת והכי כיף בחוף. המסעדה מגישה ארוחות בוקר וארוחות לאורך כל היום והיא פתוחה משעות הבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה, אז היא מתפקדת כבר.

צילום:  Ritvo Photography, עירית נהריה וגיל ברקן אקסטרים באויר

נהריה היא עיר הגלישה של ישראל, תרבות הגלישה בעיר היא אחד ממאפייניה, הורים, ילדים, כולם, בעיר הצפונית, גולשים. כמעט כל ילד שני בנהריה משתתף בקייטנת גלישה ואין זה נדיר לראות משפחות שלמות יורדות עם הגלשן לחוף, אין זה נדיר לראות נערים ונערות לבושים בבגדי גלישה הולכים לאורך הגעתון בדרך אל הים.

בחוף גלי גיל  אפשר ללמוד לגלוש על סאפ, חוף סוקולוב ידוע כחוף הגולשים, אליו מגיעים גולשים לא רק מנהריה, אלא גם מרחבי הארץ ואפילו העולם. הגולשת הטובה בעולם, קאריסה מור, אלופת העולם, הגיעה במיוחד לחוף סוקולוב כדי לגלוש. החוף ידוע בגלי הצינור שלו, בחוף זה מתקיימות תחרויות גלישה מקומיות ובינלאומיות.בעיר תמצאו מספר מועדוני גלישה, אחד מהם הוא סוול שבראשו עומד הגולש כפיר מדר.

 

צילום  Ritvo Photography

במרכז לספורט ימי בחוף גלי גיל בנהריה מתקיימת פעילות ימית ספורטיבית רוויית אדרנלין.

החבורה המקצוענית של אקסטרים ים נהריה, מבית טרק ים באכזיב, מיומנת בהקניית חוויה שלא תשכח ובהנחלת אהבת הספורט הימי.

אקסטרים ים מפעיל אטרקציות ימיות בנהריה, אכזיב וראש הנקרה, הפעילות מאפשרת להכיר מקרוב את שמורת ראש הנקרה ושמורת אכזיב, מהשמורות הימיות היפות והגדולות בארץ, עם המים הצלולים והחופים הנהדרים שאין שני להם.

במרכז תוכלו להנות משלל אטרקציות אקסטרים בים וביבשה: שייט בסירות טורנדו לאורך חוף הים והשמורות, כולל איי אכזיב, שנורקל באיי האהבה של אכזיב, הדרכה והשכרת סאפ, הסעת צוללנים למוקדי צלילה חופשית ושייט קייקים.

לפרטים והזמנות >> 077-6818600

נהריה הייתה ידועה בעבר כעיר האופניים, כיום ניתן לרכב על אופניים במסלול יפהפה המשתרע לאורך הים, על טיילת נהריה,  למרחק של כעשרה ק"מ. המסלול מתחיל בשבי ציון בדרום ומגיע עד למלון סי לייף שבצפון. מיטיבי רכיבה יכולים להמשיך את המסלול בדרך כורכר, עד לחוף אכזיב, ומשם לאורך טיילת אכזיב הסלולה עד לראש הנקרה.

 

 

צילום Ritvo Photography

סקייטפארק נהריה הוא מתחם ספורט גדול וייחודי הנמצא בטיילת מאחורי שורת בתי הקפה והמסעדות. מדובר במתחם מתקדם וחדשני המשתרע על שטח של כ1.200 מטר וכולל אזור POOL מקצועי ואזור מתקני STREET. הפארק מודרני וייחודי מסוגו, נבנה עבור תושבי נהריה והגליל המערבי והוא מספק חוויה אתגרית לענף הספורט ההולך ותופס תאוצה.

הפארק המקצועי מיועד לארח תחרויות ארציות ובינלאומיות בתחום.

בזיכיון להפעלת הפארק זכה מועדון סוול בראשות כפיר מדר.

 

מתחם הרולרבליידס והסקייט בורד שני חופיה של נהריה  עוטפים, מצפון ומדרום, את מתחם המשחקים הגדול, שבקצה המערבי של שדרות הגעתון.  מדובר בשטחים גדולים המיועדים לגלישת גלגיליות וסקייטבורד, רולר בלידס משחקי טניס ועוד .

פארק הלב – נהריה

פארק הלב, בחלקה המזרחי של נהריה, הוא מתחם בילוי ופנאי לכל המשפחה וחלק מהמהפכה הירוקה העוברת על העיר.

הפארק ממוקם בכניסה הצפונית של שכונת גבעת טרופלדור ומתפרס על פני 61 דונם שבהם מגוון אטרקציות לילדים עם מגרשי ספורט, מגרשי כדור עף חופים עם חול ים, שלושה מתחמי  "סטריט בול", כדורסל ושולחנות "טיק בול". מתחם נינג'ה, שולחנות פינג פונג, מתקני כושר, גינת כלבים עם מגוון רחב של מתקני משחק לחברו הטוב ביותר של האדם וגן משחקים שרובו בנוי עץ איכותי הכולל גשרי חבלים, מגלשות, נדנדות וקיר טיפוס.

לאורכו של פארק הלב מתחמי ישיבה, חלקם מוצללים, מרחבים פתוחים של מדשאות ירוקות ואלפי עצים שנטעו זה עתה ובעתיד יצלו את הפארק. לצד העצים נשתלו פרחים צבעוניים ושיחים. לטובת ההולכים נסללו שבילי הליכה, לטובת רוכבי האופניים שביל רכיבה על אופניים.

הפארק מחבר את צפון נהריה לקיבוץ סער, קיבוץ גשר הזיו, אכזיב וראש הנקרה.

איך מגיעים : לרשום בוויז פארק הלב נהריה.

רחבת החניה גדולה ויש בה חניות נכים.

 

גן קסום, ממוקם בשערה הדרומי של העיר, מאפשר למבקרים לצפות בבעלי חיים, בלב צמחיה ועצים המדמים את סביבתם הטבעית, ברחבי העולם. הפארק משתרע על שטח גדול, מוקף מדשאות, גשרים ומתחמי פיקניק, פינת ליטוף, צפריה וחדר זוחלים. בעלי הכנף משוטטים חופשי לצד ברבורים המשייטים בבריכה.

ממוקם בצפון נהריה ומיועד לילדים מהגיל הרך ועד גיל שמונה.

במקום מתקנים צבעוניים מפלסטיק ועץ, שבהם יכולים הילדים לפתח יכולות של טיפוס, זחילה, הליכה וריצה. הפארק משופע בפרחים, עצים ומדשאות ובמקום: נדנדות, מגלשות וספסלים, סככות צל וברזיות.

מגדל המים הוקם בשנת 1936 והפך לאחד מסמליה של נהריה. הוא נבנה על ראש גבעה, בגובה של 10 מטרים וגובהו 27 מטרים. במשך השנים שימש מגדל המים גם כספרייה ומרפסת תצפית. במלחמת העצמאות שימש גג המגדל כמקום שבו הועברו שידורי מורס  לקיבוצים בסביבה, ואילו במלחמת העולם השנייה, שימש המגדל כעמדת תצפית לגילוי חדירת מטוסי ואוניות אוייב. כיום משמש מגדל המים כגלריה לאמנות.

בית ליברמן, הממוקם בכניסה הדרומית לנהריה, הוא מוזיאון המספר את תולדות המתיישבים הראשונים של נהרייה ושוכן בבית היסטורי. המוזיאון שוכן בבית ערבי יפהפה והוא קרוי על שמו של פיליפ ליברמן, שהיה הבעלים של הבית, שנתרם לעיריית נהריה על ידי יורשיו, במטרה להנציח את ההיסטוריה של נהריה. במקום  אפשר לראות פריטים אישיים של מייסדי נהריה ואת חלקו הפנימי של בית המתיישבים הראשון, שלא היה אלא ליפט, שבו הביאו את חפציהם באונייה, כשעלו מגרמניה, כולל תכולתו. פריטים מהמכבסה הראשונה של נהרייה, מכבסת בלוך, תערוכת צילומים של ילדיה הראשונים של נהריה, צפייה בסרט על תולדות נהריה, תערוכת קבע של צילומים ותערוכה מתמדת מימי ראשונים.

בעולם מוצף באשליות, פרסומות  ובידור להמונים – חסר מפגש אמיתי.

אמנים נהריינים, חיפשו מקום להתרחשות ערה וקרובה, למגע ישיר עם יצירות ועם בני אדם.

מחוץ לתחנה המרכזית בנהריה, מצאו את מה מבוקשם – קירות גדולים וזרם חי של אנשים שאפשר להזמין: להתעכב, להתבונן, להשתתף.

גלרית רחוב ציבורית שקמה ביוזמת תנועת תרבות ואמנים מנהריה בשנת 2019.

החל מ-2020 החלה שותפות רחבה יחד עם תכנית 'העירה' שתמכה בתהליך הפיתוח הפיסי ועיריית נהריה שסייעה לפיתוח מנגנונים ותשתיות לביסוסה של הגלריה בראייה רב תחומית לטווח הארוך.

בגלריית ימה מציגים קבוצות ויחידים מהעיר, אמנים ופרוייקטים אורחים

בחלקה המזרחי של העיר נהריה, בלב ליבה של שכונת גבעת כצנלסון, מסתתר אתר ארכיאולוגי מרהיב שאינו מוכר לרבים, מדובר באתר ביזנטי ובו כנסיה ענקית שרצפת הפסיפס שלה השתמרה באופן מרשים. עד היום לא אפשר היה לבקר בכנסיה, כיום הדבר אפשרי ומדובר באתר ארכיאולוגי מרשים, ששרידיו מהיפים בארץ.

שרידי הכנסיה התגלו בשנת 1964, בעת הנחת יסודות לבניית מועדון נוער של העיריה, תוך כדי החפירות התגלתה רצפת פסיפס מפוארת. בשנת 1972 החלה באתר חפירה כדי להציל את הגילוי המרעיש, החפירה בוצעה על ידי ארכיאולוג אגף העתיקות והמוזיאונים ולאט לאט התגלתה הכנסייה הענקית.

רצפת הפסיפס השתרעה בעבר על כל שטח הכנסיה, כיום נותרו שרידים הכוללים דמויות אדם, בעלי חיים וצמחים.

הביקור בכנסיה הוא דרך הרשמה באתר העיריה

מחוץ לכנסייה ספסלים ושולחנות, ציליה וארגזי חול.

בימי הקיץ מתקיימות במקום הפעלות לילדים ביצירת פסיפס.

 

ואם אתם כבר בסביבה - מסעדות מסביב לנהריה

מחלבת אלטו  (כשר) קיבוץ שמרת – מחלבה משפחתית המגישה ארוחות צהריים חלביות וארוחות בוקר מעולות. במקום חנות לממכר גבינות תוצרת המחלבה.

מסעדת המועדון (לא כשר) שבי ציון  –  מסעדה המגישה ארוחות בוקר המכילות את כל טוב הגליל והארץ, ומציעה תפריט מגוון  לארוחות צהריים וערב הכולל דגים בשר ופירות ים.

פיצה פורנטו –   קיבוץ גשר הזיו – פיצריה קטנטנה, המייצרת את אחת הפיצות הטעימות בארץ, עם תוספות שונות ועל בסיס רוטב עגבניות טבעי וגבינת מוצרלה.

לחם טנא – קיבוץ גשר הזיו – מאפיה קטנה  ובית קפה  – שוכנת במקום שבו היה לול תרנגולות, מציעה מגוון גדול של לחמי מחמצת קרואסונים ועוגות.

מסעדת אדלינה(לא כשר) קיבוץ  כברי – מסעדת ביסטרו גלילית המשקיפה על הים התיכון. מציעה תפריט הכולל מבחר מנות פתיחה וארוחת טעימות, המשלבת מטבח מקומי גלילי, במטבח גורמה ומנות של בשרים ודגים.

300 גרם (כשר) – מושב בצת – מסעדת בשרים כפרית, הממוקמת בלב מטע בננות. מציעה תפריט מגוון עם מנות פתיחה,  בשר ומנות אחרונות.  

ביסטרו מיכאל(לא כשר) – כפר לימן  –  מסעדת השף מיכאל גרטופסקי, היוקרתית, ממוקמת בבקתת עץ המשקיפה אל הנוף, תפריט הנשען על חומרי גלם מקומיים ועונתיים ומתנהל בהתאם לתוצרי השוק של אותו יום.

מקום לשים בו את הראש בנהריה והסביבה

מלון שטרקמן – נהריה  – מלון בוטיק משפחתי ומוקפד, המשמר את המסורת המשפחתית של משפחת שטרקמן, מנוהל בידי בנות המשפחה. המלון מגיש ארוחת בוקר נפלאה הכלולה במחיר ופתוחה לאורחים מבחוץ בין המנות גם מנות המשמרות את  התפריט היקי המסורתי.

מלון אוליב – נהריה  – מלון עסקים, הממוקם בכניסה הצפונית לנהרייה, מוקפד מאוד מתאים למטיילים המחפשים מקום נעים ומרווח, אחרי יום טיול, ולאנשי עסקים. מיקומו של המלון מהווה נקודת יציאה מעולה לטיולים. ארוחת הבוקר כלולה במחיר.

מלון מטיילים – קיבוץ גשר הזיו  –  מלון ליחידים, זוגות ומשפחות מטיילים. ממוקם בלב חורש יפהפה, מוקף בגינה פורחת. חדרים מעוצבים נוחים ונקיים, מתקני מנגל ופינות ישיבה, ורחבה מוגבהת לארוחות ומפגש חברתי. ארוחת בוקר כלולה במחיר

בית ספר שדה אכזיב –  מקום לינה אידאלי למשפחות ומטיילים, המחפשים מקום נעים, נקי, נוח וזול, כדי להניח עליו את הראש אחרי יום טיול. בית ספר שדה אכזיב ממוקם על טיילת אכזיב, המקום מטופח ויש בו מדשאה רחבת ידיים, חורשה לקמפינג ומנגל, ואזור מדורות.

מלון ניאה – שבי ציון  –  מלון בוטיק השוכן בקרבת חוף הים של שבי ציון. במלון חדרים מעוצבים, גן יפהפה המקיף אותו, מרפסות הפונות לים, וילות עם בריכת שחייה צמודה, אגף ספא ובו חדרי טיפולים, בריכה פנימית, סאונות ובריכת וואטסו. עוד במלון בריכת שחייה חיצונית ומסעדה.

גן לאומי אכזיב – לינה בחושות ובשטח –  חושות משודרגות על חוף הים, כפי שהיה נהוג במועדון הים התיכון, ששכן כאן בעבר. החושות ניצבות על קו המים, משקיפות אל הים, אל שרידי כפר הדייגים העתיק והלגונות הכחולות. שירותים ומקלחות משותפים. בחלק מהחושות יש מזגן בתשלום נוסף.

מלון דולפין וילג' שבי ציון – מעטים כפרי הנופש בארץ הקרובים כל כך לחוף ים, אוליב דולפין וילג' שוכן במרחק הליכה קצרצר מחוף הים היפה של שבי ציון, מה שמאפשר יציאה מהחדרים עם בגד ים לחוף הקסום, את ריחו של הים ואת הבריזה הנושבת ממנו מרגישים בכל מקום.

 

אטרקציות באזור נהריה

ראש הנקרה –  הנקודה הצפונית ביותר  ברצועת החוף של ישראל. חוויה יוצאת דופן, ביקור בפלא טבע שמתחיל עם תצפית עוצרת נשימה לכוון קו החוף עד חיפה, ירידה ברכבל הקצר בעולם וסיור מפעים בנקרות, שהים הגועש חרץ בסלע.

שמורת חוף  אכזיב  –  חוף אכזיב עוצר נשימה, מפרצונים, בריכות ים טבעיות, ולגונות כחולות, בעלי חיים נדירים, חבצלות חוף וצמחיית חוף עשירה.

מערת קשת  –  בלב פארק אדמית, המשתרע על הצוק הצופה לנוף מרהיב, המשלב את הרי הגליל המערבי והים, נמצאת מערת קשת, שהיא הסמל המסחרי של הפארק. מערת קשת היא למעשה גומחה  אדירת מימדים, שמרבית תקרתה קרסה, וכל שנותר היא הקשת. ממערת קשת תצפית מרהיבה לים ולהרי הגליל המערבי.

 

 

הצעות קשורות