חוף שבי ציון ומה שמסביב – הצעת בילוי

חוף שבי ציון הוא מהחופים המבודדים היפים ביותר בארץ. החוף הקטן והשקט נמצא בתחום הישוב שבי ציון, הוא מגודר, ויש בו מזח ושובר גלים, ובחלקו הצפוני בריכת ים  טבעית ומקסימה המתאימה מאוד לילדים.

החוף הוא חוף מוסדר ובו סככות צל, שירותים, מקלחות וכמובן שירותי הצלה. הרחצה מותרת אך ורק בחוף המוכרז. עוד בחוף מרכז צלילה ומרכז ימי וקיוסק.

חוף שבי ציון מתאים גם למשפחות עם ילדים בשל בריכת הים הטבעית,  שתענוג לטבול במימיה הרדודים, אך גם לזוגות אוהבים. מדובר בחוף רומנטי, שבלילות ירח מלא הטבילה בבריכת הים הטבעית בו, היא בבחינת חוויה חד פעמית.

מי שאינו מסתפק בבטן גב, מוזמן לצאת לטיול רגוע על החוף הפראי, דרומית לחוף המוכרז, החוף משובץ בסלעים שחורים שטוחים, שביניהם בריכות זעירות ולגונות קטנות שבהן סרטנים קטנים, סרטנים צבעוניים, דגים כמעט שקופים, קונכיות, צדפות עם ריח ים, קונכיות ושחפים, הנעמדים על הסלעים ושומרים  בצווחות על הטריטוריה שלהם.

דרומה מהחוף, אנדרטה לזכר 12 אנשי השייטת שנהרגו ב,1996 באסון אנסרייה. 4 ק"מ בעומק הים, טובעה ספינת סטי"ל, שהפכה גם היא לאנדרטה לזכרם. הספינה היא כיום אתר צלילה לעומק של 27 מטרים, כשעל סיפונה מרותכים 12 כסאות כמספר הנופלים.

חוף שבי ציון נמצא בתחום שמורת הטבע חוף וים שבי ציון. בתחומי השמורה,  לא הרחק מחוף הים המוכרז, שרידי כנסייה ביזנטית ובה רצפת פסיפס יפהפייה.

לשמורה נשפכים שני נחלים: נחל  בית העמק מצפון ונחל יסף מדרום

איך מגיעים: נוסעים על כביש 4 מחיפה לנהרייה קצת לפני נהרייה פונים שמאלה לשבי ציון, נוסעים ישר מערבה עד לחוף הים ולחנייה.

אינדיגו מרכז ימי ומועדון צלילה

פעילות ימית בחוף שבי ציון הקסום, הכוללת  שייט בקיאקים, גלישה בסאפ, שייט בסירות טורנדו (הכוללות מקום מוצל ומושבים נוחים), פעילות חופית ורחצה וצלילות עם שנורקל.

מתאים מאד למשפחות וקבוצות קטנות.

לפרטים והזמנות >> 077-2308326

המושב נוסד בשנת 1938 על ידי קבוצה של עולים חדשים מגרמניה, במסגרת ישובי חומה ומגדל.
טיול בשבי ציון מציע מסע במנהרת הזמן אל ראשית ההתיישבות בשנת 1938, בשילוב עם סיפור מורשת: הביקור באנדרטת לוחמי השייטת, ובילוי הכולל טיול רגלי לאורך הים משבי ציון לנהריה או בילוי בחוף הים המוסדר והיפהפה של המושב. אפשר לטייל לבד ואפשר להצטרף לסיור מודרך ללא תשלום בהדרכת ג'ודי, מנהלת הארכיון של המושב, המשלבת בסיור סיפורים מרתקים על המתיישבים הראשונים וסגנון חייהם.
הטיול מתחיל בכניסה לשבי ציון, שם ניצב בית עם מגדל שמירה, זהו הבית הראשון שנבנה בשבי ציון. הבית שימש כמפקדת ההגנה ותחנה לנוטרים ומשמש כיום כארכיון הישוב. מולו, במקום בו שוכנים היום מסעדה ופאב, היו בעבר הנגרייה, המאפיה ונקודת חלוקת החלב.
הנקודה הבאה בטיול, היא צריף הראשונים. זהו צריף המגורים הראשון של המתיישבים. בצריף, דגם המשחזר את המושב בימי חומה ומגדל, תצלומים מימי הקמת חומה ומגדל, תצלום של הדייגים בשבי ציון, כשהדייג היה אחד מענפי המושב, תצלומי הילדים הראשונים בגן לילי, התלמידים הראשונים עם המורה זאב והמורה מרגלית, תצלומי המייסדים ,ותצלומי תזמורת החליליות והמקהלה.
מצריף הראשונים ממשיכים לבית הכנסת הנמצא בסמוך. בית הכנסת הוא העתק מדויק של בית הכנסת שהיה בעיירה רקסינגן שליד העיר שטוטגרט ממנה עלו ארצה המייסדים. בית הכנסת נשרף כליל בליל הבדולח והאוד היחיד המוצל מאש ששרד ממנו, הוא ספר התורה הנמצא ב"חדר רקסינגן" שבבית העם המקומי והמשמש כחדר הנצחה לעיירה שכל תושביה היהודים, למעט אלו שעלו ארצה וייסדו את שבי ציון, נספו בשואה.
אחרי הביקור בחדר רקסינגן והקיר המנציח את הנספים בשואה חוזרים לבית הכנסת, לידו עומד בניין בית הספר וגן הילדים הראשון, המשמש כיום את משרדי הישוב.
התחנה הבאה היא בית יהושוע והגן הארכיאולוגי. בגן אבני מייל מהתקופה הרומית, שריד של בית בד מנחל בית העמק, כלים חקלאיים, סורג של כנסיה ביזנטית, אגן ניקוז של בית בד. בבית הקרוי על שם יהושוע מרקס, בן שבי ציון שנפל במלחמת השחרור, מתקיימת תערוכת צילומים מימי ראשונים.
במרחק דקות מבית יהושוע נמצא בית הקברות המקומי בו קבורים שבעה מפורצי כלא עכו שנספו. שבי ציון היה הישוב היחיד שהסכים לקברם בשטחו, אחרי ששאר הישובים סרבו לעשות כן. מבית הקברות נלך לכוון שפת הים. שם, על תל נישא מעל הים, נמצאים שרידיה של כנסיה ביזנטית. מהכנסייה השתמרו העמודים המשקיפים אל הים ורצפת פסיפס יפהפייה.
מכאן אפשר לסיים את הטיול עצמאית בשתי דרכים: מי שרוצה להמשיך לטייל, מוזמן לטיול הליכה שמתחיל בשבי ציון ומסתיים בנהריה. שביל כורכר מתנשא מעל הים, חולף על פני נחל בית העמק וחובר לטיילת של נהריה. זהו טיול יפהפה לאורך הים. מומלץ לעצור בנחל בית העמק, המשמש כבית גידול לבעלי חיים, עופות, נמיות וצבים. אפשר גם לסיים את הטיול בבילוי בחוף הים, המפורץ, המוסדר והיפהפה של שבי ציון. בחוף שירותי הצלה, כיסאות, שמשיות ומזנון.

גלריה ביתית מקסימה של כלי חרסינה ופורצלן בסגנון עתיק שיוצרת האמנית דורית צדוק בביתה, לצד מוצרים דקורטיביים ופסלים של נשים בעלי חיים וירקות .

דורית היוצרת בעצמה לא רק כלי חרסינה ופורצלן, אלא גם פריטים דקורטיביים: עבודות טקסטיל, עץ וקרמיקה, מציעה את עבודותיה למכירה במחיר שווה לכל נפש. "אצלי לא תצטרכו לשלם את המחירים האסטרונומיים שמי שחושק בכלים ויקטוריאניים נדרש לשלם בעולם", היא מסבירה. זאת, למרות שתהליך היצירה מורכב וממושך, ובשל כך עובדת דורית במקביל על כמה וכמה פריטים בעת ובעונה אחת כמו פס ייצור של מפעל קטן, אם כי לגמרי לבדה. לכם ייראו הכלים הרבים כמעט זהים לאחיהם בני 150 שנה. לדורית חשוב לציין שכל הכלים ניתנים לשימוש ועמידים בתנורי אפיה, בתנורי מיקרוגל ובמדיחי כלים. הכלים הללו אינם מכילים עופרת ואינם מסוכנים לשימוש במזון.

לתיאום והזמנות >> 077-9964565

פאב הפרה בשבי ציון – בר אלכוהול, מסעדה ובמת מופעים במתחם אחד, המציע הופעות של להקות חיות וזמרים ידועים ומקומיים, מופעי סטנד אפ ושירה.

להזמנות >> 077-9964448

מפת מסלול

מסלול טיול נוסטלגי בשבי ציון