פארקים ושמורות טבע בגליל המערבי

הגליל המערבי רווי בפארקים ושמורות טבע מהממות. אספנו לכם את כל ההמלצות למקומות שאתם חייבים להכיר.

עין אפק

עין אפק היא שמורה יפהפייה המשמרת נופים שהיו בעמק עכו בעבר.

במקום טחנת קמח עתיקה ומסלול טיול מעגלי. גשר עץ מוביל לפינות חבויות בשמורה ולאגם הגדול שבליבה.

הדרך עוברת בין צמחייה מרהיבה, מעיינות ובריכות טבעיות ומפגש עם אוכלוסיית בעלי החיים החיה בשמורה בראשם הג'מוס (תאו) ובעונות המעבר הציפורים הנודדות המגיעות לכאן באלפיהן.

גן לאומי אכזיב

המבקרים בגן הלאומי באכזיב ימצאו גן מטופח ורחב ידיים, עטור במרחבי דשא, עצי דקל ואשל, שרידים ארכיאולוגיים מרתקים וברצועת חוף מרהיבה מהיפות בארץ, שבלבה שתי לגונות כחולות עין שתענוג לטבול בהן.

בנוסף מציע הגן הלאומי אכזיב אמפיתיאטרון שבו מתקיימים מופעים וגם חניון לילה מאובזר בתאורה מתאימה, מקלחות ושירותים. לאורך הגן ברזיות להרווית צמאונם של המבלים.

במקום בו עמד בעבר מועדון הים התיכון ה"קלאב מד", על חוף הים הקסום של אכזיב, העמידה רשות הטבע והגנים לרשות הנופשים והמטיילים אפשרות לינה בחושות כפי שהיה נהוג בקלאב מד המיתולוגי.
החושות ניצבות על קו המים, משקיפות אל הים, אל שרידי כפר הדייגים העתיק, ואל הלגונות הכחולות והקסומות שהן סימן ההיכר של חוף אכזיב.

חוף בצת

חוף בצת הוא חוף רחצה מוסדר ובו שירותי הצלה, מלתחות, שירותים ומזנון. מיקומו של החוף בקצה הצפוני של רצועת החוף של מדינת ישראל קצת לפני ראש הנקרה, הופך אותו לאקזוטי ומיוחד ולפנינת נוף פראית ובתולית מעוטרת בחולות לבנים.

בחוף ניתן למצוא לינה בקרוואנים מפוארים, קמפינג על חוף הים באוהלים, אירועים באולם על החוף (עד 100 איש), אירוע חוף בקיץ, ימי גיבוש / חברה בצירוף אטרקציות.

פארק אדמית ומערת קשת

בלב פארק אדמית הצופה אל נוף מרהיב המשלב את הרי הגליל המערבי והים התיכון נמצאת מערת קשת שהיא הסמל המסחרי של הפארק המשתרע על שטח עצום של ארבעת אלפים דונם של נוף עוצר נשימה ובתוכו שרידים ארכיאולוגיים.

הפארק מציע שלושה מסלולי טיול, שניים בדרגות קושי שונות, אחד מהם מונגש לעגלות נכים, עגלות ילדים ומבוגרים המתקשים בהליכה. השביל מתחיל בחניה המסודרת שבראש הפארק ומגיע עד למערת קשת.

פארק גורן ומבצר המונפורט

בפארק גורן תמצאו אלפי דונם של חורש ים תיכוני, כבישים מתפתלים נוחים לנהיגה ומגוון גדול של מסלולי הליכה, שטחי מרעה, מתקני פיקניק וברזיות.

השיא, הוא מצפור המונפורט ממנו נשקף המראה החד פעמי של מבצר המונפורט המתנשא מעל האזור.

דרך נופית מקיפה את הפארק במסלול מעגלי וחולפת בין היתר על פני נחל כזיב ושבילים יפים אחרים בהם שביל הבולענים ושביל חוצה הפארק.

הגנים הבאהיים - עכו

בכניסה הדרומית לעכו נמצא מתחם הגנים הבהאים הפחות מוכר לציבור ובליבו קברו של מייסד הדת הבהאית הבהא אולה. הגנים מרהיבי עין ומרחיבי לב מעוצבים בסגנון הבהאי המוכר והדקדקני: פרחים שיוצרים חגיגה של צבעים, שיחים הגזומים בצורה אחידה עד למילימטר, מזרקות מים, הליכה בשבילים מרוצפים ותחושה של הוד והדר. בלב הגנים המקדש שבו קברו של הבהא אולה שחי במקום בשנותיו האחרונות וכאן גם נפטר. המקום קדוש הכניסה אליו היא ללא נעליים ובליווי מדריך בהאי.
הכניסה חינם .

לפרטים ותיאום >> 077-9964474

פארק צוק הנשרים - מעיליא

הפארק משתרע על שטח של 14 דונם ובו מדשאה ומתחם לפיקניק ולינת לילה. אפשר לבוא לכאן ולבלות יום שלם ואפשר לבלות כאן שבוע .

פארק צוק הנשרים השוכן במעלה מעיליא, הוא פנינת נוף ייחודית ויפהפיה. צוק הנשרים שוכן בנקודת תצפית מהיפות בארץ, ממנה נשקף נוף אין סוף של הרי הגליל המערבי, הרי הלבנון וכפרים לבנוניים,  רכס אדמית, פסוטה, מצפה אבירים ונטועה. מרפסת התצפית טבעית, ממוקמת על צוק כ-650 מטר מעל פני הים, כשנחל כזיב זורם למטה.

הפארק פתוח בחודשי הקיץ החל מחודש אפריל עד חודש אוקטובר.

ניתן להזמין את המקום לארועים.

לפרטים והזמנות >> 077-2313255