פריד פדול – מורה דרך

מורה דרך מוסמך מתמחה בפקיעין בה נולד וחי ובגליל המערבי. מטייל במסלולי מורשת קרב, טבע והיסטוריה ואוהב לחשוף פינות חמד ומסלולים נסתרים מהעין ולא מוכרים.

  • פריד פדול - מורה דרך 1
    פריד פדול - אוצרות הגליל
  • פריד פדול - מורה דרך 2
    פריד פדול - אוצרות הגליל
  • פריד פדול - מורה דרך 3
    פריד פדול - אוצרות הגליל
  • פריד פדול - מורה דרך 4
    פריד פדול - אוצרות הגליל
  • פריד פדול - מורה דרך 5
    פריד פדול - אוצרות הגליל
  • פריד פדול - מורה דרך 6
    פריד פדול - אוצרות הגליל
  • פריד פדול - מורה דרך 7
    פריד פדול - אוצרות הגליל

אמצעי קשר וכתובת

טלפון להזמנות
077-9964612
ישוב
פקיעין
אתר אינטרנט
farid.co.il

פנייה למארח

על מדריך הטיולים פריד פדול שמענו דברים טובים גם מהבכירים שבקולגות – וכשהמתחרים מפרגנים, אנחנו מסתקרנים.
"אני מאוהב בגליל המערבי ומכיר אותו טיפה יותר מן המדריך הממוצע", פריד מדגיש בנינוחות. כאשר הדברים הנ"ל באם ממי שנולד בפקיעין וחי שם עם משפחתו גם היום ("עוד בילדותי הייתי מטייל יד ביד עם אבי בשבילים וביערות באזור"), זו היא לשון המעטה שבאה ממדריך צנוע ומוערך.
פריד – יוצא צבא קבע ובוגר לימודי א"י ומזרח תיכון באוניברסיטת חיפה. לפני כשבע שנים הוא הוסמך כמורה דרך, אך עודנו מדבר על הגליל ברהיטות ובתשוקה של מי שמבקר כאן לראשונה. במהלך שיחתנו ניכר בבירור שהצורך שלו ללמד ולהראות את האזור אינו נופל מאהבתו אליו ("אני מראה את פקיעין של אמא שלי. פקיעין שלי"). לצד הוראת דרך למבוגרים ולמשפחות, פריד מדריך טיולי בית ספר וקבוצות מאורגנות. ברזומה שלו גם לא מעט ידוענים שהוא מקפיד לשמור על פרטיותם.
בזכות עברו כאיש קבע, לצד הטיולים האורבניים מדריך פריד גם טיולי מורשת קרב והיסטוריה ארצישראלית. אהבה נוספת שלו היא טבע אמתי, על חיותיו, צמחיו, אבניו וכמובן – הסיפורים.
כדי שלא לקפוא על השמרים, לוקח פריד חלק בקבוצת מדריכים עצמאיים הקרויה 'קשת', אשר שמה לה למטרה להיפגש אחת לזמן, לטייל יחדיו, להעשיר זה את זה בתחומי ההתמחות של חבריה ולהיחשף לפינות החמד והמסלולים הפחות מוכרים בגליל במערבי.
בשנים האחרונות הוא גם משמש אחד ממדריכי חברת 'הבה נגלילה', המתמחה בסיורי עומק בנהריה ובאזורים אורבניים נוספים בגליל המערבי.
קשר נוסף שהוא מטפח שנים הוא עם האגודה לשמירת זכויות חולי הכליות: "בניתי מסלולים הכוללים הליכה מינימלית. מעבר להדרכה רגילה, טיולים כאלה דורשים הרבה סבלנות, אמפתיה וכוח פיזי". ובמילה אחת, אהבה.

אירועים קרובים בסביבה