האטלייה של שמואל כץ

ביקור באטלייה של האמן הנודע שמואל כץ, אשר אייר ספרים רבים, מספק חוויה מרגשת. הקירות מספרים את סיפור חייו של כץ, שעיצב את דמות הצבר הישראלי, לצד אירועים חשובים בחיי המדינה. שיא הפעילות הוא מפגש עם נעמי כץ, אלמנתו המספרת על חייו. במקום פעילות לילדים במסגרת הסיפור "דירה להשכיר" בהפעלה מומחזת באמצעות בובות.

המקום פתוח בתיאום מראש

זמני פעילות

ימי חול
פתוח בכל ימות השבוע בתיאום מראש

אמצעי קשר וכתובת

טלפון להזמנות
077-9964683
ישוב
געתון

פנייה למארח

ביקור באטלייה של האמן הנודע שמואל כץ הנמצאת בביתו בקיבוץ געתון, מספק חוויה בלתי רגילה למבקרים בו. האטלייה שוכן בשכונת הוותיקים מוקף בגן קסום המשקיף למצודת יחיעם.
שמואל כץ היה אחד ממעצבי התרבות הישראלית, החשובים ביותר, צייר של מלחמה וצייר של שלום, שתיעד את תולדות המדינה בציור ובקריקטורה.
איש רב פעלים ורב מעלות שהיה צייר צבאי, השתתף בכל המלחמות וצייר תגים וסמלים עבור המדינה וצה"ל כשהוא נהנה מפריבילגיה מיוחדת ומורשה להיכנס למקומות שצלמים לא הורשו להיכנס אבל לו הרשו לצייר.
אין מי שגדל כילד בישראל ואינו מכיר את עבודותיו של כץ – הוא אייר את "דירה להשכיר" ואת דמויותיהם של ירון זהבי, שולמית החובשת, תמר, עוזי הרזה, אהוד השמן ומנשה התימני מ"חסמבה", את אגדות הנס כריסטיאן אנדרסן ואת ספריו של ע.הילל ועבודותיו מצויות בכל בית בישראל.
קירות האטלייה מספרים את סיפור חייו של כץ, האיש שעיצב את דמות הצבר הישראלי החסון, לצד מזכרות מאירועים חשובים בחיי המדינה כמו למשל: הזמנה אישית להיות אורח בשיחות השלום בין ירדן לישראל שהתקיימו בין המלך חוסיין ויצחק רבין, צלחת זהב שעיצב ושניתנה במתנה לנשיא קרטר על ידי מנחם בגין, צילום מדהים של האמן יוצא ממחנה ההסגר בקפריסין מנגן באקורדיון ומחזיק בפיו את הסרטיפקט המאשר לו עלייה לארץ ישראל, קריקטורה של אורחי שיחות השלום שהתקיימו בז'נבה שהוזמנו לנסיעה המיוחדת על ידי יצחק רבין וכוללת את חתימתם של כל המשתתפים, תמונה של הנשיא סאדאת בכפר הולדתו במצרים ועוד.
תמונות שונות המתעדות את האמן ואת מפגשיו עם אמנים חשובים מאוד כמו למשל הצייר הנודע פבלו פיקסו עם חתימת האמן.
הפעילות באטלייה מגוונת ושיאה הוא מפגש מרתק עם נעמי כץ אלמנתו היפה של כץ המספרת על חייו ויצירתו.
במקום מתקיימת פעילות לילדים במסגרת מסופר הסיפור "דירה להשכיר" המומחז באמצעות בובות.
הפעיללות למבוגרים כוללת בנוסף למפגש עם נעמי כץ, גם סיור בקיבוץ ובפינות בהן מוצבות עבודותיו של האמן.

בחרתם מקום קסום לבלות בו?
השלימו את החוויה: