מסלול טיול מרענן בגליל המערבי

אנו מזמינים אתכם למסלול טיול מרענן כדי לחגוג את תחילתם של החגים.

את הטיול שלנו נתחיל בשעת בוקר מוקדמת בהר אדיר. הר אדיר הוא חלק משמורת הרי מירון סמוך לישובים נטועה חורפיש ומתת. ההר מתנשא לגובה של 1008 מטרים מעל פני הים והוא אחד הגבוהים בישראל. בפסגת הר אדיר נמצא מצפור הר אדיר לזכרם של הנופלים במלחמת לבנון השנייה. המצפור מאפשר תצפית מרהיבה לכוון הרי הלבנון והר החרמון ומהווה מקום אידיאלי לצפות בזריחה השמש העולה ממזרח. אחרי עליית השמש נשהה עוד זמן קצר במצפור, נקרא את שמות הנופלים החקוקים על גדר המצפור ונלמד את סיפורי הקרבות שהתחוללו במלחמת לבנון ממש ממול למרפסת שעליה אנחנו עומדים .

מהמצפור נרד עם הרכבים בחזרה לכביש הצפון 899, ניסע לאורך הכביש המתפתל ונגיע לקיבוץ אילון. כאן נעצור בבית קפה קטן ומקסים לארוחת הבוקר.

ארוחת בוקר -  קפה מיקה קיבוץ אילון

קפה מיקה – כמה שולחנות בפנים וכמה בחוץ מתחת לשמשיה לבנה רחבת ידיים.

מוזיקה עברית נהדרת מושמעת ברמקולים, האווירה פסטורלית מתובלת בתבלין ארצישראלי קסום ומרגיע.

ארוחות הבוקר מגיעות במגש ועליו גבינות גליליות, לחם, מטבלי סלט, מאפים וביצים.

לצד ארוחות הבוקר תוכלו למצוא גם כריכים נפלאים, סלטים רעננים, מנות טאפס, מיצים סחוטים טריים וקפה לסוגיו.

אחרי ארוחת הבוקר נחזור בחזרה לכביש הצפון, ניסע לכיוון מערב עד שנגיע לפארק גורן.

 

להזמנות >> 077-9978762

פארק גורן שוכן בראש מצוק המתנשא מעל הגדה הצפונית של נחל כזיב. מקצה המצוק נשקפים מראות עוצרי נשימה של שמורת נחל כזיב, הגליל המערבי ומבצר המונפורט.

אלפי דונם של חורש ים תיכוני, כבישים פתלתלים נוחים לנהיגה, רכיבה על אופניים, מסלולי הליכה, שטחי מרעה, מתקני פיקניק וברזיות. השיא הוא מצפור המונפורט ממנו נשקף המראה החד פעמי של המבצר הצלבני.

דרך נופית מקיפה את הפארק במסלול מעגלי וחולפת על פני נחל כזיב ושבילים יפים בהם שביל הבולענים ושביל חוצה הפארק .

בימים אחרים מומלץ לרדת ממצפור המונפורט לשמורת נחל כזיב ולאתר עין טמיר אבל מכיוון שמדובר ביום הקצר בשנה מומלץ לוותר ולהסתפק בטיול במשעולי בפארק גורן, כדי להספיק לאכול ארוחת צהריים ולסיים את הטיול בשקיעה.

נצא מפארק גורן ונחזור לכביש הצפון מכאן נרד לכוון מערב, נחצה את הישוב יערה, נרד בכביש המתפתל, מימיננו נבחין במערת קשת המופלאה ובפארק אדמית, נמשיך בנסיעה עד שנגיע לישוב שלומי שם נעצור לארוחת צהריים.

ארוחת צהריים - מסעדת הארזים

 

מסעדת הארזים בשלומי היא מסעדה לבנונית אהובה ותיקה ומסבירת פנים המגישה אוכל ערבי לבנוני טרי.

בתפריט: מגוון סלטים, בשרים, דגים, ומנות ערביות לבנוניות מיוחדות.

המסעדה אהובה מאוד על תושבי האזור ועל המטיילים, מתאימה מאוד למשפחות עם ילדים. השירות אדיב מהיר וחייכני, התפריט מגוון, והקפה והבקלאווה על חשבון הבית.

להזמנות >> 077-9964522

שקיעה - ראש הנקרה

סיימנו ארוחת צהריים דשנה וכעת נמשיך בטיול כדי להספיק ולראות את השקיעה.

כדי לצפות בשקיעה בחרנו בנסיעה ברכבל הקצר ביותר בעולם.

ממשיכים על כביש הצפון 899 משלומי לכוון צומת בצת ובצומת פונים צפונה לכוון ראש הנקרה. עוצרים את הרכב במגרש החניה של ראש הנקרה.

אנחנו בנקודה הצפונית ביותר של קו החוף של ישראל, עוד רגע נתכנס לחוויה יוצאת דופן של ביקור בפלא טבע שמתחיל בתצפית עוצרת נשימה לכיוון קו החוף דרך חוף בצת, חוף אכזיב, נהריה ועכו עד נמל חיפה והר הכרמל.

לאחר התצפית, נפנה דרך הגשרים התלויים עד לנקודת הכניסה לרכבל.

נרד ברכבל  ונצא לסיור מפעים בנקרות שהים הגועש חרץ בסלע. אחרי סיור בנקרות נצא החוצה ונטפס אל סלע הפיל מכאן הים הכחול פרוס לפנינו במלוא הדרו, השמש הנוטה מערבה עוד רגע  תישק לים להרף עין ותעלם לצד השני של  העולם. ובינתיים אנו עומדים על סלע הגיר הלבן וצופים בשקיעה המרהיבה הצובעת את השמיים בגוונים של אדום ורוד וזהב.

אין מראה יפה מזה ואין סיום מרהיב מזה ליום טיול .

הצעות קשורות