אופניים בגליל המערבי

השכרת אופניים וטיולי אופניים מודרכים

דוד טאוב מאופן בטבע,  מזמין לטיולי אופניים בטבע, קבוצות, משפחות ויחידים. מגוון מסלולים המותאמים אישית לרוכב, לקבוצה, או למשפחה. מסלולים מעגליים, מסלולים קצרים וארוכים. מצטיידים באופניים, קסדה ומפה, מקבלים הסבר על המסלול העובר בין אפיקי נחלים, יערות, חורשות, שדות מוריקים, אגם סודי ומעיינות מפכים. ניתן להזמין ארוחות בשטח.

אפשרות נוספת: טיול אופניים מודרך, ליחידים וקבוצות, בליווי  מדריך מוסמך שבין שאר כישוריו הוא גם מכונאי, מוסמך להגשת עזרה ראשונה, וכמובן מכיר היטב את השטח ונותן הסברים על כל מקום ומקום שחולפים על פניו ברכיבה, וכל מקום ומקום שעושים בו עצירה.

בתיאום מראש בלבד.

לפרטים והזמנות בטלפון >> 077-9964466

רן אופן – חנות אופניים וסדנת תיקונים לחובבים ולמקצוענים, מעודכן בציוד המוביל בתחום.
מכירה והשכרת אופניים וציוד רכיבה. מתקנים להרכבת ילדים ופעוטות ובגדי רכיבה.

ניתן לשכור אופניים ולצאת לרכיבה בקבוצה עם מדריך.
סדנת החנות תספק לכם את כל השיורתים בתחום – מתיקון תקר ועד השדרוגים המורכבים ביותר – כולל שירות עבור אופני יד לנכים.

סניפים במעילייא, בשבי ציון וגם ברקפת שבאזור משגב.

 

לפרטים והזמנות>> 077-2308335

 

אתר ראש הנקרה – הנקודה הצפונית ביותר ברצועת החוף של ישראל. חוויה יוצאת דופן של ביקור בפלא טבע שמתחיל עם תצפית עוצרת נשימה לכיוון קו החוף עד חיפה, ירידה ברכבל הקצר ביותר בעולם וסיור מפעים בנקרות שהים הגועש חרץ בסלע.

אפשר לצאת מהמנהרה שבראש הנקרה לסיור אופניים או רכב חשמלי לאורכה של טיילת אכזיב ולצפות בשמורת ראש הנקרה ונחל בצת ובדייגים הזורקים את חכתם אל הים.

יש להתעדכן באתר האינטרנט לפני הביקור: www.rosh-hanikra.com

 

מתחם האירוח חאן הגליל, שוכן בשטח השדות בפאתי קיבוץ בית העמק, בלב אזור משופע במסלולי טיול, אתרי מורשת, אטרקציות וחופי ים מרהיבים והוא מציע מגוון אפשרויות המתאימות למשפחות, זוגות, בודדים וקבוצות.

חאן הגליל מציע פעילויות שונות: פעילויות גיבוש, סדנאות Out Door וימי כיף המונחים על ידי מדריכים מקצועיים. ניתן לשלב בפעילות: רכיבה על אופניים וגלישה מצוקים.

 

לפרטים והזמנות >> 077-7299911

מסלולים לרכיבת אופניים למשפחות בגליל המערבי

נחל נעמן הוא נחל איתן שאורכו כ10 ק"מ. הנחל נובע בעיינות אפק וזורם צפונה לכיוון קריית ביאליק, כפר מסריק ועין המפרץ ומשם פונה מערבה ונשפך קצת לפני עכו  לים התיכון.

הטיול בנחל מרחיב לב ומהנה מאוד, לאורכו פוגשים בצמחייה עשירה של גדות נחל בראשה גומא וסוף מצוי, גם בעלי חיים נדירים אפשר לפגוש בנחל, כמו הצב הרך שמשקלו יכול להגיע עד 50 ק"ג או דג לבנון הירקון.

הכניסה לנחל:

הכניסה הדרומית – מרחבת החניה שליד השוק בשכונת צור שלום בקריית ביאליק.מכביש 4 פונים לצומת מתחם הקניונים BIG  (שדרות ח"ן). נוסעים כ600 מטרים עד לשוק, מחנים את הרכב בחניה ומשם יורדים לנחל דרך שער ירוק החוסם כניסת רכבים ומצביע על שביל נחל הנעמן.

הכניסה הצפונית – מכביש 4 פונים מזרחה לכוון קיבוץ כפר מסריק. ממשיכים לנסוע עד שמגיעים למעגל תנועה, ממשיכים ונוסעים מתחת לגשר של כביש 22 ומשם ממשיכים בדרך עפר נוחה מאוד כחצי ק"מ, עד לשער הירוק החוסם כניסת רכבים ומצביע על שביל נחל הנעמן.

אורך המסלול: 2 ק"מ.
מתאים  להליכה ורכיבה על אופניים  לאורך גדות הנחל.
חניונים בסביבה: חניון יער קריית אתא, חניון יער אחיהוד, חניון יער שגב.

בלב יער חניתה המוריק נמצא אתר חומה ומגדל המשחזר בגודל טבעי את החומה והמגדל שהקימו במקום מתיישבי חניתה כשעלו על הקרקע בשנת 1938. ליד המגדל חניון נופש הכולל שולחניות פיקניק ומתחמי קומזיץ, עמדות מנגל וברזיות והוא נגיש לנכים. בחלק התחתון של יער חניתה, חניון נוסף ממנו יוצא שביל טיול אל נחל באר דרך עצי היער המחטני. ביער שבילים נוספים המאפשרים טיול באופניים, ברכב או ברגל בין בוסתנים עצים ופריחה עונתית.
מסלול מעגלי שביל נחל באר.
אורך 2 קמ
דרגת קושי: קל מאוד.

נחל הגעתון הוא אחד מנחלי הגליל המערבי החוצים את נהרייה וממשיכים ממזרח לכיוון גיא יפהפה ובו בוסתים וגנים שם ניצבת חורבת הגעתון שרידי חורבה צלבנית עליה הקים בעל האדמות הלבנוני סורסיק אחוזה לתפארת מוקפת חווה שאת שרידיה ניתן לראות היום. המסלול מוביל לאורך ערוץ הנחל השקט והרגוע בהליכה מתונה ומוצלת ברובה, חלק מהטיול מתנהל בירידה מתונה וחלקו האחרון בעליה מתונה. מתאים גם לאופניים.

איך מגיעים?
נוסעים על כביש 89 (כביש נהריה מעלות) לכיוון מזרח. מספר ק"מ אחרי צומת כברי, פונים ימינה לכיוון געתון ויחיעם (כביש 8833). מעט לפני הכניסה לגעתון יש שילוט שמאלה לעיינות געתון. פונים שמאלה לדרך כורכר רחבה, ולפני שמגיעים לגישרון קטן מעל הנחל מחנים את הרכב.

אלפי דונם של חורש ים תיכוני, כבישים מתפתלים נוחים לנהיגה ומגוון גדול של מסלולי הליכה, שטחי מרעה, מתקני פיקניק וברזיות והשיא מצפור המונפורט ממנו נשקף המראה החד פעמי של מבצר המונפורט המתנשא מעל האזור. דרך נופית מקיפה את הפארק במסלול מעגלי וחולפת בין היתר על פני נחל כזיב ושבילים יפים אחרים בהם שביל הבולענים ושביל חוצה הפארק.

מצפור המונפורט ממוקם בסמוך לחניון המצפור, אליו תגיעו לאחר נסיעה של כמה דקות בכביש המתפתל בפארק גורן – אלפיים דונם של חורש ים תיכוני טבעי. בפארק גורן ניתן ליהנות ממגוון מסלולים:
הדרך הנופית – אורכה 8 ק"מ, והיא מתחילה מהכניסה אל הפארק. הדרך מקיפה את הפארק לאורך מצוקי נחל כזיב. ניתן ללכת ברגל, לנסוע ברכב או לרכב על אופניים במסלול מעגלי.
שביל הבולענים – שביל מעגלי קצר של כ-500 מ' ובו מקבץ בולענים שנוצרו מהמסת הסלעים ע"י מי הגשמים. השביל מתחיל כ-300 מ' אחרי הכניסה לפארק, מצד ימין של הדרך
שביל חוצה הפארק – שביל אורכי המתחיל כ-500 מ' דרומית לכניסה לפארק. השביל חוצה את החורשה בפארק ומסתיים לאחר כ-1.5 ק"מ במצפור המונפורט
מן המצפור תוכלו לרדת לשמורת נחל כזיב, לאתר עין טמיר (לוו את הנחל נגד כיוון הזרם עד שתגיעו למסלעה לבנה ענקית משובצת בריכות, ערוצונים ומנהרה צרה אחת. שילוט במקום. לא תחמיצו) וכמובן למבצר המונפורט (היצמדו לסימון האדום: ירידה ועלייה תלולות אך משתלמות). בפארק עצמו, ניתן למצוא חניון מסודר לפיקניק, הכולל שולחנות וברזי מים, וניתן אף ללון באוהלים במקום (באזור המצפור בלבד)
כדי להגיע לפארק – נוסעים על כביש 899 מזרחה. אחרי קיבוץ אילון, ולפני מושב גורן, יש שילוט ימינה לכניסה לפארק.

תל נפולאון היא גבעה קטנה בכניסה הדרומית של העיר עכו, המהווה נקודת תצפית גבוהה ומרהיבה לכיוון העיר העתיקה, העיר החדשה והים התיכון.סימן ההיכר של התל הוא פסל נפוליאון המתנוסס בראשו.
התל מהווה בין היתר גם פארק אופניים ועל התל ובסביבתו נפרץ מסלול סינגל באורך של כחמישה קילומטר ולצידו מסלול פאמפטראק המשמש כמתחם למיומנויות רכיבה, והוא פתוח לקהל הרחב ללא תשלום.
בנוסף יוצאת מהתל, מערכת של כבישים ושבילים המאפשרים רכיבה באופניים למוקדי העניין והאטרקציות של העיר עכו: הגנים הבהאים שמצפון לעכו, המקיפים במעגל רחב את האחוזה ההיסטורית בה התגורר בהא אללה, הנביא המייסד של הדת הבהאית, בשנות חייו האחרונות ואת המקדש בו הובא למנוחת עולמים.
העיר העתיקה על שלל אתריה: המצודה ההוספליטרית, מנהרת הטמפלרים, חמאם אל באשה, שוק עכו ונמל עכו.
פארק הספורט האתגרי הקרוב לתל עכו, ומסלול רכיבה יפהפה היישר מהתל, דרך רשת שבילים וסינגלים, לשביל נחל נעמן ושמורת אפק.

מידע מקצועי ומפורט ניתן למצוא באתר טיולי אופניים בשטח עם קק"ל בקישורים הבאים:

 

סינגל מצובה

סינגל חניתה

סינגל יער אחיהוד

סינגל יער שגב

שבילי אופניים אנדורו יער שגב

סינגל יער קרית אתא

סינגל יחיעם 

סינגל כברי

 

 

 

 

 

 

מפת מסלול

נחל נעמן
יער חניתה - אתר חומה ומגדל ומסלול טיול קצר מעגלי למשפחות
מסלול טיול: חורבת ונחל געתון
תל נפולאון עכו