נחל ינוח ובריכת הארזים

טיול לבריכת הארזים שבפאתי הכפר ינוח, הליכה נינוחה בשביל רחב ידיים החוצה שדות מעובדים שדרות עצי פרי וערוגות צמחי תבלין, המסלול חשוף ואינו מוצל ולכל אורכו נשקף נוף עוצר נשימה. בסוף המסלול מגיעים לבריכת הארזים המתמלאת בחורף ומוקפת בפרחים עונתיים ונוריות מים הפורחות בתוך מי הבריכה.
אורך המסלול: 7 ק"מ
דרגת קושי : קלה.

אמצעי קשר וכתובת

מאת: איילת בר מאיר, מורת דרך מוסמכת
תחילת ההליכה בנחל ינוח מאזור התעשייה תפן, ועד לבריכת הארזים שבפאתי הכפר ינוח. ההליכה בשביל רחב ידיים החוצה ואדי מעובד בחלקות קטנות עם עצי פרי ,עם ירקות, נענע וצמחי תבלין. המסלול חשוף לכל אורכו, אך הנוף הנשקף ממנו מרהיב. סיומו של המסלול בבריכת ארזים – בריכה המשמשת לאגירת מי גשמים.
איך מגיעים?
נוסעים בכביש המחבר בין כפר ורדים לתפן (כביש 854). כאשר עוברים את תחנת הדלק של דור אלון מצד שמאל (לבאים מכיוון כפר ורדים), מחפשים תחילתו של שביל רחב מצד ימין של הכביש. השביל נמצא כ-100 מ' לאחר תחנת הדלק. שימו לב כי ניתן להגיע לשביל רק מכיוון כפר ורדים (אין פניה שמאלה לבאים מכיוון תפן). מחנים את הרכב ומתחילים ללכת בשביל מערבה.
לאחר כשני ק"מ פונים שמאלה ועולים בעקבות סימון ירוק. שביל זה מוביל אל בריכת הארזים – בריכה לאגירת מי גשמים דרומית לכפר ינוח.
הבריכה מתמלאת בחורף ונוריות מים לבנות וקטנות פורחות על פני המים. בקיץ הבריכה יבשה, אך גם בתקופה זו יפה לבקר בה וליהנות מהנוף המרהיב סביב.
מבריכת הארזים ממשיכים בשביל לכיוון הכפר ינוח, בו יש להשאיר רכבים נוספים לחזרה לנקודת ההתחלה.
לנקודת האיסוף מגיעים דרך כפר ורדים: מכפר ורדים יורדים לכיוון ינוח. נכנסים לתוך הכפר ונוסעים עם הכביש כל הזמן למטה (לכיוון דרום). הכביש מאד מפותל ויוצאות ממנו פניות רבות. חשוב להמשיך עם הכביש כל הזמן למטה וישר, עד שמגיעים לכביש המחבר בין הכפרים ינוח וג'ת (כביש 8721). על פונים שמאלה (מזרחה) על הכביש, עד לנקודה בה הוא הופך לדרך עפר. שם ניתן להחנות את הרכב. נקודה זו נמצאת כ-700 מ' מערבית לבריכת הארזים
סוג המסלול: אורכי (יש צורך בהקפצת רכבים)