שושן צחור – טיול לנחל ברתות לפריחתו של פרח השושן הצחור

מומלץ לטייל לקרן ברתות בתקופה של סוף אפריל עד תחילת מאי, אז פורח כאן לתקופה קצרצרה השושן הצחור

שושן צחור הוא פרח מרהיב, מהיפים שבפרחי ארץ ישראל. הוא משתייך למשפחת השושנים ויש לו מקום של כבוד גם במסורת היהודית וגם במסורת הנוצרית.

במסורת היהודית הוטבע השושן הצחור בתקופת שיבת ציון ועיצובים רבים שלו נפוצים באמנות היהודית בתקופת בית שני. במאה ה-20 הוטבע השושן הצחור על ידי מדינת ישראל גם בצידו האחורי של מטבע השקל.

במסורת הנוצרית, מסמל השושן הצחור את בתוליה של מריה הקדושה. על פי המסורת כשבא המלאך גבריאל לבשר למריה כי הי הרה ללדת את בן האלוהים, הוא הגיש לה שושן צחור ומאז מכונה הפרחMADONA LILLY.

✻ המסלול ✻

מיועד לכל המשפחה לאורך כל עונות השנה, אך בעיקר בסוף אפריל תחילת מאי בעת פריחת השושן הצחור.

זהו מסלול קצר יחסית לטיול המלא לנחל כזיב הסמוך, מכיוון שאינו יורד לקניון הנחל, אך מצד שני הוא ארוך יותר.

מרביתו של המסלול היא בתוך חורש מוצל ולאורכו תצפיות נוף מרהיבות.

✻ איך מגיעים ✻

מדובר במסלול מעגלי המתחיל ומסתיים בחניון שליד מצפה הילה.

המסלול ממוקם כ-17 ק"מ מזרחית לנהריה.

נוסעים מזרחה על כביש 89' חוצים את צומת כברי וממשיכים כ10.5 ק"מ עד לכפר מעיליא.

פונים שמאלה למעיליא, נוסעים כל הזמן ישר בתוך הכפר עד לכביש המגיע עד מצפה הילה. ממשיכים כחצי קילומטר עד לעיקול הדרך לישוב מנות. פונים ימינה לדרך עפר מסומנת באדום, עד לצומת שבילים המסומן באדום שחור.
במקום חניון על שטח פרטי – יתכן שהחנייה בתשלום. אפשר לחנות גם מחוץ לחניון. מחנים את הרכבים ומתחילים בטיול.
פונים ימינה לפי הסימון השחור. נכנסים לחורש מוצל ובו שלט המכריז על שמורת נחל כזיב. יורדים במדרגות ונכנסים לערוץ נחל ברתות.

ממשיכים עד צומת שבילים המסומל בשחור כחול. ממשיכים ללכת לאורך 300 מטר לפי הסימון השחור. בגדה הצפונית של הנחל נבחין ב-מערת המקדש המפורסמת בשל תבליט גדול של חייל רומי החצוב בסמוך אליה. נמשיך שמאלה לפי הסימון הכחול.
אחרי כחצי קילומטר של הליכה באזור טרשי נבחין בשושן הצחור.

ההליכה מובילה לקרן ברתות מצוק מרשים מעל מפגש הנחלים ברתות וכזיב  ממנו יש תצפית נוף מרהיבה למונפורט.

חנייה – מסודרת ובתשלום בתחילת המסלול.
אפשר לחנות מחוץ לחניה ללא תשלום.

✻ ✻ אזהרה!

אסור לטייל לנחל ברתות בגשם עקב סכנת החלקה.