בית פליאה – החוויה הבוכרית

שרה ואברהם הייל, מבית פליאה – החוויה הבוכרית, עברו עם משפחתם לבית יוצא דופן במעלות.

זהו בית האקולוגי הבנוי בצורה מעוגלת מאבן, בוץ וקש, תקרתו גבוהה ובה "סקיי לייטס" מעוגלים המחדירים לבית את האור שבחוץ ובלילה את השמים והכוכבים. זהו בית יוצא דופן ומיוחד, כמו מארחיו, כי שרה ואברהם הייל הם אנשים יוצאי דופן ומיוחדים.

במרכז המבקרים מבקשת שרה להנחיל לאורחים מעט מהתרבות העשירה של יהדות בוכרה, באמצעות סיפוריה, מוזיקה בוכרית המתנגנת ברקע, בגדים מסורתיים עשירים ורקומים בעבודת יד ובחוטי זהב וכסף וגם באמצעות סרט המוקרן על מסך הטלוויזיה.

  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 1
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל
  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 2
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל
  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 3
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל
  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 4
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל
  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 5
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל
  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 6
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל
  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 7
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל
  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 8
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל
  • בית פליאה – החוויה הבוכרית 9
    הבית הבוכרי- אוצרות הגליל

זמני פעילות

ימי חול
בתיאום מראש
ימי ו' וערבי חג
בתיאום
שבת
סגור

אמצעי קשר וכתובת

טלפון להזמנות
077-9964462
ישוב
מעלות

פנייה למארח

הקומה העליונה של הבית היא קומת המגורים של המשפחה אך שרה בפתיחות המאפיינת אותה מזמינה את האורחים לבקר גם בקומה זו. בקומה התחתונה של הבית נמצא מרכז המבקרים רחב הידיים, מכוסה בשטיחים, כשעל הקירות תמונות משפחתיות של שרה מסמרקנד, כולל תמונת הנישואין של הוריה. במרכז המבקרים מבקשת שרה להנחיל לאורחים מעט מהתרבות העשירה של יהדות בוכרה, באמצעות סיפוריה, מוזיקה בוכרית המתנגנת ברקע, בגדים מסורתיים עשירים ורקומים בעבודת יד ובחוטי זהב וכסף וגם באמצעות סרט המוקרן על מסך הטלוויזיה.

מרכז המבקרים משופע באביזרים ובכלים בוכרים כמו: בגדים, כלי אוכל וכלים מסורתיים כמו הסונדוק, שהיא תיבת הנדוניה המקורית של אמא של שרה, שהובאה ארצה מסמרקנד. בתיבה הזו אוגרים את הנדוניה של כל תינוקת שזה עתה נולדה, עד יום חתונתה, עוד פריטים מעניינים ואופייניים נוספים הם: הדוירה, תוף בוכרי עשוי עור פרה מחומם, גורווה-עריסת התינוק,  ג'ומה שהוא מעיל קפטן כבד, ארוג כולו בחוטי זהב, לאירועים חגיגיים, כדים לנטילת ידיים, כלי לכחל וכלי בית רבים אחרים.

הביקור מתחיל בקבלת פנים בסלון הפרטי של המשפחה שבקומה העליונה,  אחר כך יורדים לקומה התחתונה, מתלבשים בבגדים בוכרים לקול צלילי מוזיקה בוכרית ורוקדים.

אחרי הריקודים מתיישבים במעגל ושרה מספרת את סיפורה האישי, איך "יצאה מהארון" במובן שתמיד התביישה במורשתה ובהיותה ילדה בוכרית עד שאחרי פטירתה של בתה התינוקת נפקחו עיניה והיא חזרה לשורשים. אחרי הסיפור האישי מגיע סיפורה של העדה הבוכרית, שרה מקרינה סרט ועונה לשאלות והביקור מסתיים, כמו שהתחיל, בשירה וריקודים.

קיימת אפשרות לשלב בביקור ארוחה בוכרית צמחונית, הכוללת פלופ עם גזר ובצל, או מנה של חומוס גזר ואורז, או את הבאחש המפורסם שהוא אורז כוסברה ובשר, חלת באחש, מאפים  כמו ביצ'אק, שהוא מאפה שמרים ממולא בדלעת, פירשקי שהוא בצק שמרים מואך ממולא בתפוחי אדמה ובצל.

ארוחה בוכרית צמחונית בהזמנה מראש.

קבוצה עד 50 איש.

 

חוות דעת

אירועים קרובים בסביבה