עכו העתיקה – מרכז המבקרים

מרכז המבקרים שוכן בגן קסום, שהוא שער הכניסה לאולמות האבירים. המרכז מספק מידע על האטרקציות, הפעילויות, מסלולי הטיול, הסיורים מודרכים ואפילו על מקומות לינה בעכו ובגליל המערבי. מערכת ממוחשבת מאפשרת להוציא דפי מידע. עוד במרכז הקרנת סרט על העיר עכו ותערוכה של ממצאים ארכיאולוגיים שנמצאו באולמות האבירים.

  • עכו העתיקה - מרכז המבקרים 1
    מרכז המבקרים עכו העתיקה - אוצרות הגליל
  • עכו העתיקה - מרכז המבקרים 2
    מרכז המבקרים עכו העתיקה - אוצרות הגליל
  • עכו העתיקה - מרכז המבקרים 3
    מרכז המבקרים עכו העתיקה - אוצרות הגליל
  • עכו העתיקה - מרכז המבקרים 4
    מרכז המבקרים עכו העתיקה - אוצרות הגליל
  • עכו העתיקה - מרכז המבקרים 5
    מרכז המבקרים עכו העתיקה - אוצרות הגליל
  • עכו העתיקה - מרכז המבקרים 6
    מרכז המבקרים עכו העתיקה - אוצרות הגליל

זמני פעילות

ימי חול
8:30-19:00
ימי ו' וערבי חג
8:30-17:00
שבת
8:30-19:00

אמצעי קשר וכתובת

טלפון להזמנות
077-9964687
ישוב
עכו
אתר אינטרנט
www.akko.org.il

פנייה למארח

"בעכו העתיקה, כשיש לך עלייה קטנה באמצע השביל במפלס העליון, העותמאני, סביר להניח שאתה עומד מעל אולם או כנסייה מהתקופה הצלבנית". זאת רק דרך אחת מני רבות שבהן ממחישה עבורנו פסקל (המדריכה הראשית – ולא בכדי – של מרכז המבקרים בעיר העתיקה בעכו) את העובדה שסמטאות העיר הן רק קצה קרחון אדיר של עולמות נוספים הפועמים תחת רגלינו. "לעכו 5,000 שנות היסטוריה, בהן שתי תקופות שבהן שימשה עיר מרכזית בארץ: בתקופה הצלבנית, ובזו העותמאנית אשר ברחובותיה אנו פוסעים כיום". בין שתי התקופות האלה, נציין, ביקרו פה הממלוכים, כשהם טעונים באנרגיות קצת פחות קונסטרוקטיביות; ובמלים אחרות, הרסו את העיר הצלבנית. למרבה האירוניה, הרס העיר על ידי הממלוכים וכיסויה היסודי בעפר על ידי השליט העותמאני אחמד פאשה אל ג'זאר ('הקצב', בשבילכם. ההוא שנפוליאון לא יכל לו) – הם שהבטיחו את שימורה המופלא של העיר הצלבנית.
כיום עכו היא היחידה בארץ המופיעה פעמיים ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו – האחת בזכות העיר העתיקה, האחרת בשל היותה אתר מרכזי עבור הדת הבהאית.
מרכז המבקרים כולל דלפק מידע המציע חומר כתוב בשמונה שפות – מסלולים, הסברים ומפות – סרט קצר ומרשים הסוקר את אתרי העיר העתיקה (בשמונה שפות אף הוא), דגם מוקטן של העיר אשר בו פותחות הקבוצות את סיוריהן, גלישה חופשית באינטרנט לבודדים שמעוניינים לתכנן את טיולם בעיר – ומעל הכול – אנשי צוות שישמחו לענות על כל שאלה.
בנוסף, ניתן לרכוש במקום ערכה הכוללת ברושור ומפות שיאפשרו טיול עצמאי בעיר, במסלול המתרכז בנושא היהודי (הרמב"ם, הרמב"ן והרמח"ל הם רק שלושה מהשמות שנמשכו אל העיר).
חשוב לציין כי קבוצות מאורגנות שמגיעות לעכו במיוחד ושלא כחלק מטיול מודרך – יוכלו לקבל הדרכה כחלק מן השירות של המרכז ללא תוספת תשלום. בתיאום מראש בלבד, כמובן.
מטיילים שאינם חלק מקבוצה יקבלו עם קניית הכרטיס גם מכשיר הדרכה שיפעילו על פי סימוני האתרים. נחשו בכמה שפות?

חוות דעת

הצעות בילוי של עכו העתיקה – מרכז המבקרים

אירועים קרובים בסביבה