מסלול טיול: חורבת ונחל געתון

נחל הגעתון הוא אחד מנחלי הגליל המערבי החוצים את נהרייה וממשיכים ממזרח לכיוון גיא יפהפה ובו בוסתים וגנים שם ניצבת חורבת הגעתון שרידי חורבה צלבנית עליה הקים בעל האדמות הלבנוני סורסיק אחוזה לתפארת מוקפת חווה שאת שרידיה ניתן לראות היום. המסלול מוביל לאורך ערוץ הנחל השקט והרגוע בהליכה מתונה ומוצלת ברובה חלק מהטיול מתנהל בירידה מתונה וחלקו האחרון בעליה מתונה.

• מסלול טיול: חורבת ונחל געתון 1
  • מסלול טיול: חורבת ונחל געתון 10
    AMI_8923

אמצעי קשר וכתובת

רבים מאיתנו מכירים את השם 'געתון' מאותו נחל הזורם (לעיתים..) לאורך רחובה הראשי של נהריה. אולם געתון, הוא נחל שמקורותיו נמצאים לא הרחק מנהריה, ובמקום שרידי יישוב קדום. חורבת געתון, הנמצאת סמוך ליישוב געתון, נבנתה במאה ה-19 ע"י האפנדי סורסוק, שרכש ככל הנראה את הקרקעות באזור. בסביבת החורבה נמצאו שרידים המעידים על יישוב קדום הרבה יותר, בתקופת הממלכה המאוחדת בישראל.
החורבה נמצאת על גדות נחל הגעתון, וניתן לטייל בסביבתה במסלול מעגלי. לאחר ביקור קצר בחורבה, יוצאים ממנה ביציאתה הדרומית וממשיכים בשביל מזרחה לאורך אפיק הנחל. לאחר הליכה קצרה בשביל נגיע אל עין מירב, בריכה עגולה וקטנה, המנקזת לתוכה פלג קטן. ממשיכים בשביל ומגיעים לשביל שחור המוביל מערבה, בינות לחורש ים תיכוני יפהפה. מתחת לשביל אפיק נחל הגעתון. לאחר הליכה של כחצי שעה בשביל זה, מגיעים חזרה לחורבת געתון לסיום המסלול.
איך מגיעים?
נוסעים על כביש 89 (כביש נהריה מעלות) לכיוון מזרח. מספר ק"מ אחרי צומת כברי, פונים ימינה לכיוון געתון ויחיעם (כביש 8833). מעט לפני הכניסה לגעתון יש שילוט שמאלה לעיינות געתון. פונים שמאלה לדרך כורכר רחבה, ולפני שמגיעים לגישרון קטן מעל הנחל מחנים את הרכב. חורבת געתון נמצאת ממש ליד הגישרון