מדריך טיולים – עבדו מתא

מדריך הטיולים המזוהה ביותר עם עכו העתיקה, אנציקלופדיה מהלכת של ההיסטוריה העכואית לדורותיה, משלב את טיוליו בהומור יוצא דופן ובקטעי משחק.

עבדו, יווני אורתודוכסי, שמשפחתו הולכת עשרה דורות אחורה בעכו, מציע מגוון של מסלולים לקבוצות ולמשפחות המותאמים לחום של הקיץ ולימים גשומים. הסיורים במחיצתו יכולים להתחיל בכל מקום ובכל שעה בעכו הישנה או החדשה. בקיץ ייקח אתכם עבדו למסע תת קרקעי, שגם יגן עליכם מפני השמש הקופחת וגם יפגיש אתכם עם תקופות עתיקות בחיי העיר הזאת, שהייתה כנענית, מוסלמית, צלבנית וגם תורכית. גם בחורף עכו מעניינת ומפתיעה וניתן ליהנות ממגוון של מבנים ואולמות שיגנו עליכם מפני הגשם.

  • מדריך טיולים - עבדו מתא 1
    AMI_2999
  • מדריך טיולים - עבדו מתא 2
    עבדו מתא
  • מדריך טיולים - עבדו מתא 3
    AMI_3024

אמצעי קשר וכתובת

טלפון להזמנות
077-9964621
ישוב
עכו
אתר אינטרנט
www.abdu-matta.com

פנייה למארח

עבדו מתא מוכר מאוד בעכו. הנה הוא פוסע בצד אופניו ואין אחד, מבעלי הדוכנים ועד השליח עם טס כוסיות התה הכהה, שאינו מברך אותו לשלום. זהו, כנראה, האדם המזוהה ביותר עם עכו העתיקה. אוצר מהלך של ידע בהיסטוריה, בפוליטיקה, בארכאולוגיה, אך גם במשחק ובנגינה על העוד. אלה נרקחים מתוך ההיסטוריה עתיקת היומין של העיר עתירת המצודות, החומות והסמטאות, ונהפכים לעיסה צבעונית מתובלת ביד אמן למופעים, המרתקים אליהם מבוגרים, צעירים וילדים כאחד! אנחנו יושבים על כוס תה חמה ליד הכניסה למצודת האבירים. עבדו אדם גאה ובכלל לא שתקן, כיאות למי שבחר בקריירה של 'חכאוואת', מספר סיפורים, שהוא גם מורה דרך ארצי מוסמך וגם שחקן וזמר לעת מצוא. השהייה במחיצתו של עבדו מבטיחה רצף בלתי נגמר של חוויות. הנה אנו באים בשעריו של אחד המוזיאונים בעכו. עבדו מכיר, כמובן, את כולם, מהסדרן בכניסה ועד למנהל, וכולם מכירים אותו. בדרך אנו נעצרים לעד עמוד אבן עתיק, או שואפים אוויר בצל עצים רחבי צמרת הצומחים בין החומות. בכל כיוון, ליד כל אבן, מתחת לכל קמרון ומול כל בור יש לעבדו מה לספר, והסיפורים מרתקים!
בעכו העתיקה פורחת תיירות של אירוח ביתי, מה שמעצים את החוויה האותנטית של סיור בעיר. עבדו משלב בסיוריו ארוחות ביתיות ממעדני המטבח האותנטי העכואי, תוך מפגש ישיר עם האוכלוסיה המקומית. בין השאר מארגן עבדו סדנאות בישול מקומיות אצל סבתא בדיעה או סבתא פטמה, תושבות עכו, הפותחות את מטבחן ומשתפות את האורחים בידע הרב שלהן.
כישרונו של עבדו לתאר ולהיכנס לדמויות שעליהן הוא מספר מבטיח לכם ולילדיכם הנאה. הנה הוא מתאר כיצד עשו האבירים את צרכיהם עם כל השריון שעטו על עצמם, וכבר הוא מוליך אתכם אל חנות המתמחה בגלידת בוטיק, מצביע על אי הזבובים שבמפרץ ומספר צ'יזבט ויוצר מעדן מילולי, המשוחק לעילא ולעילא, מסיפורי היהודים, הנוצרים, המוסלמים וכל מי שחיו כאן, בין החומות, ביום מן הימים.

Treasure of the Galilee
עסק זה נבדק ונמצא עומד בסטנדרטים של מיזם אוצרות הגליל
גלו עוד על התו שלנו

חוות דעת

אירועים קרובים בסביבה