האני לנד – מרכז המבקרים של בישוף ד"ר האני שחאדה  – כפר יאסיף

הבישוף ד"ר האני שחאדה, הוא בישוף אוונגליסטי השייך לכנסיה האמריקאית. לבישוף האני יש תארים רבים, בין היתר הוא נציג של איחוד הכנסיות האפסקפליות והאוונגליסטיות בישראל, מצרים וירדן, מורה דרך מוסמך של בית הספר לתיירות בחיפה, מדריך מאז 1997 צליינים נוצריים, מכל הפלגים, בגליל המערבי, בעכו העתיקה ובכפר יאסיף ובנוסף הוא בעל הכשרה ברוקחות טבעית, עשבי מרפא וארומותרפיה במכללת מדיטבע.

החוויה  שמציע בישוף האני, אדם מקסים הדובר עברית רהוטה, היא ייחודית ויוצא דופן, היא מתחילה ומסתיימת בביתו הפרטי היפה שבפאתי כפר יאסיף, שמשמש גם כמרכז מבקרים.

ניתן לרכוש במקום את השמנים, הסבונים, הקרמים והמרקחות שמכין הבישוף וכן שמן זית וזיתים.

  • האני לנד - מרכז המבקרים של בישוף ד"ר האני שחאדה  - כפר יאסיף 1
    בישוף ד"ר האני שחאדה- אוצרות הגליל
  • האני לנד - מרכז המבקרים של בישוף ד"ר האני שחאדה  - כפר יאסיף 2
    בישוף ד"ר האני שחאדה- אוצרות הגליל
  • האני לנד - מרכז המבקרים של בישוף ד"ר האני שחאדה  - כפר יאסיף 3
    בישוף ד"ר האני שחאדה- אוצרות הגליל

האני לנד מרכז המבקרים של בישוף ד"ר האני שחאדה  – כפר יאסיף

הבישוף ד"ר האני שחאדה הוא בישוף אוונגליסטי השייך לכנסיה האמריקאית. לבישוף האני יש תארים רבים בין היתר הוא נציג של איחוד הכנסיות האפסקפליות והאוונגליסטיות בישראל, מצרים וירדן, מורה דרך מוסמך של בית הספר לתיירות בחיפה, מדריך מאז 1997 צליינים נוצריים, מכל הפלגים, בגליל המערבי בעכו העתיקה ובכפר יאסיף ובנוסף הוא בעל הכשרה ברוקחות טבעית, עשבי מרפא וארומותרפיה במכללת מדיטבע.

החוויה  שמציע בישוף האני, אדם מקסים הדובר עברית רהוטה, היא ייחודית ויוצא דופן, היא מתחילה ומסתיימת בביתו הפרטי היפה שבפאתי כפר יאסיף: האורחים מוזמנים לחדר האורחים, המשמש כמרכז מבקרים, או למרפסת, שם הם נהנים מארוחת בוקר גלילית לבנונית הכוללת את כל טוב העולם והארץ: שתייה חמה וקרה, תה מורנגה,  חליטה של עשבי גרניום נענע ועשב לימון, חליטת לימונענע עם מי ורדים וסוכר(לנמנעים מסוכר מוכן המשקה עם סטיביה) פיתה עם זעתר ושמן זית,  פיתה עם טחינה ודבש, סלט ירקות, חביתה צמחונית, גבינות ממחלבת "עז הרים" בתרשיחא ועוד.  "אני מקבל את האורח בביתי ונותן לו חוויה  כדי שיכיר מקרוב את ארץ עצי הזית, ארץ הגלעד. הטיול מתחיל בסיור בין עצי הזית העתיקים בכפר יאסיף, שבמהלכו אני מכיר למטייל את תוצריו של עץ הזית. עצי הזית העתיקים הם מתקופת בית ראשון וכשלא היה שמן בירושלים היו לוקחים שמן לבית המקדש מהעצים העתיקים בכפר יאסיף. לאחר סיור בחלקת עצי הזית העתיקים אני לוקח את האורח לחלקת עצי הזית של משפחתי  ובעונת המסיק גם לבית הבד שבכפר, מסייר עם המטיילים בבית הקברות היהודי העתיק ולאחר מכן בחארת אל יהוד, בה נשתמרו מבנים עתיקים מהתקופה שבה היהודים גרו בכפר יסיף, ממשיכים לכנסיה העתיקה היוונית אורתודוכסית על שם מרים, מבקרים ביקב, רב המוניטין, יקב אשכר ומשם  חוזרים לביתי שבפאתי כפר יאסיף."

בעת הביקור במרכז המבקרים שבבית  לומדים המטיילים על עיסוקו השני של הבישוף, עיסוק שעבר אליו בירושה מאבות אבותיו, שעבדו בבית הבד והיו מייצרים סבונים ומיני רקיחה. הבישוף ממשיך את מסורת המשפחה ומייצר סבונים, שמנים, מרקחות וקרמים, לפי המסורת של בית סבא, המיוצרים ממולסות של רימונים, כורכום, קפה, גרניום, שרף ולבונה. מהשמנים הטבעיים הוא מכין קרמים לטיפול בעור הפנים ובעור הגוף."וכל זה", אומר הבישוף,  "הוא ארץ ישראל כולה, ארץ מור ולבונה."

ניתן לרכוש במקום את השמנים, הסבונים, הקרמים והמרקחות שמכין הבישוף וכן שמן זית וזיתים.

 

 

 

בחרתם מקום קסום לבלות בו?
השלימו את החוויה: