בית הכנסת הטוניסאי

בית כנסת יחיד מסוגו בעולם שכל כולו יצירת אמנות , המתארת את ההיסטוריה היהודית מתקופת התנ"ך ועד תקופת הציונות, תוך שימת דגש על תקופת השואה והתקומה. קירות בית הכנסת מבפנים ומבחוץ מכוסים ביצירות אמנות מרהיבות עשויות מוזאייקה, פסיפס, ומיליוני אבנים קטנות שהובאו לכאן מכל חלקי הארץ. בית הכנסת מוקף בחלונות ויטראז' המחדירות אליו את קרני השמש והופכות את התפילה והשהות בו לחוויה שמיימית וחד פעמית.

  • בית הכנסת הטוניסאי 1
    ??? ????? "??? ?????" - "????????" - ???
  • בית הכנסת הטוניסאי 2
    ??? ????? "??? ?????" - "????????" - ???
  • בית הכנסת הטוניסאי 3
    ??? ????? "??? ?????" - "????????" - ???
  • בית הכנסת הטוניסאי 4
    ??? ????? "??? ?????" - "????????" - ???
  • בית הכנסת הטוניסאי 5
    ??? ????? "??? ?????" - "????????" - ???
  • בית הכנסת הטוניסאי 6
    ??? ????? "??? ?????" - "????????" - ???
  • בית הכנסת הטוניסאי 7
    i-Xv7SRms-XL

זמני פעילות

ימי חול
בתיאום מראש

אמצעי קשר וכתובת

טלפון להזמנות
077-9964670
ישוב
עכו
אתר אינטרנט
www.akko.org.il

בית הכנסת אור התורה הוא יחיד מסוגו בארץ ובעולם וכולו יצירת אמנות. האיש האחראי על המבנה המפואר הזה הוא גבאי בית הכנסת, ציון בעדאש, יקיר העיר עכו, שמזה שישים שנה מתכנן ומעצב את בית הכנסת בהשראת התנ"ך, ההיסטוריה היהודית, השואה והציונות. ציון בעדאש הוא האיש, שהפך את בית הכנסת לאתר תירות מבוקש ומרתק. בית הכנסת הוא יחיד במינו: קירותיו הן מבפנים והן מבחוץ מכוסים ביצירת אמנות של מוזאיקה, פסיפס על הרצפה ומיליוני אבנים טבעיות, שהובאו מהרי אילת, ממכרות הנחושת בתמנע, מהרי הגליל, הרי ירושלים והגולן. כ 140 חלונות ויטראז' מקיפים את בית הכנסת. כל חלון מתאר את סיפורי התנ"ך, ואירועים חשובים הצרובים בדי.אן.איי של העם היהודי ובראשם השואה. לצדם יש ציורי הנוף, הדגה והעופות של ארץ ישראל. ציון בעדאש הוא ניצול שואה שעלה מטוניסיה בשנת 1951 הישר לעכו, החל בבניית בית הכנסת כשהוא שואב את הרעיון מהמקורות. לדבריו כל בית כנסת עתיק התהדר ביצירת מוזאיקה. את המוזאיקה ייצר ומייצר עבור בית הכנסת, מפעל המוזאיקה בקיבוץ אילון. לבית הכנסת המשתרע על חצי דונם ארבע קומות. בקומה הראשונה נמצאים בית המדרש ואולם האירועים. בית המדרש פתוח בכל בוקר ומתקיימים בו לימודי תורה. באולם האירועים מתקיימים טקסי בר מצווה, ברית מילה, שבת חתן וטקסי נישואין.
בקומה השנייה נמצא בית הכנסת המפואר והמרשים, שבו מתפללים בשבתות וחגים. בית הכנסת הועתק מבית הכנסת העתיק באי ג'רבה בטוניסיה הנחשב לפי בעדאש לבית הכנסת העתיק ביותר בעולם. בלבו של בית הכנסת נמצא ארון הקודש ובו ספרי התורה. פרוכת מפוארת מגנה על ארון הקודש, שכמה מספרי התורה בו עתיקים מאוד. בלב בית הכנסת במה מרכזית כשלוש כניסות מובילות אליו כנגד שלושת האבות.
בקומה השלישית נמצאת עזרת הנשים שיש הטוענים, כי היא היפה ביותר בעולם .
החלל המוביל לקומה הרביעית קומת הגג, מוקדש כולו לשואה ולגבורה. זוהי היצירה הגדולה ביותר ממכלול 11 היצירות בבית הכנסת המוקדשות לשואה.
בית הכנסת אור התורה נבנה מזה שישים שנה לפי תכנונו ועיצובו של הגבאי, ציון בעדאש, הרוח החיה שמאחורי המקום המופלא הזה. האיש חי ונושם כל אבן ואבן ממיליוני האבנים המציירות את ההיסטוריה היהודית, מימי התנ"ך ועד היום. מאז שהחל בבניית בית הכנסת ועיצובו נולדו לבעדאש ילדים, נכדים ונינים והוא עוד כאן בכל יום והפגישה אתו היא חוויה בלתי נשכחת

אירועים קרובים בסביבה

26 אפריל

פרינג' בצפון בתיאטרון עכו

מיקום
עכו
שם מארח
בית התיירנים