שביל האומנויות בעכו העתיקה

שביל האמנויות בעכו הוא מסלול הליכה קצר בסמטאות עכו העתיקה, המחבר כמה מסדנאות האמן והגלריות היפות והחשובות ביותר בעיר בעכו.

השביל הנמצא בלב העיר העתיקה לא הרחק מנמל הדייגים העתיק ומהשוק הססגוני והאוטנטי.
השביל הוא פסיפס של
עבודות אמנות של אמנים יהודים וערבים המציגים:
אמנות שימושית, קרמיקה, תכשיטים, עבודות יודאייקה, זכוכית, צורפות, פעמוני רוח, ציורים מקוריים ורפרודוקציות בתוך גלריות הממוקמות בבתים עותמ'נים וצלבניים מלאי הוד.

עאמר אל סלים אוהב אבנים רואים את זה בדרך שבה הוא ניגש אל האבן, אוחז באבן ומדבר על האבן. את האהבה הזו הוא מעביר לכל מי שנמשך כמוהו לאבן, ב"אלמדרסה" הסטודיו שלו הממוקם בבית עותמני עתיק, בתוך חלל גבוה שתקרתו מקומרת ואפשר להריח בו את האבן והממוקם בעיר העתיקה של עכו.

במקום מתקיימות סדנאות למבוגרים ולילדים: סדנאות סיתות באבן בשיטות מסורתיות, אומנות היצירה באבן, סדנאות במורשת הבניה וסדנאות שימור.

 

לפרטים והזמנות >> 077-9975418

באחת מסמטאותיה הציוריות של העיר עכו, במרחק דקה מנמל הדייגים האקזוטי, שוכנת הגלריה לאמנות של משה אפוטה. הגלריה עברה לכאן מהבזאר התורכי, שם שכנה בעבר.

הגלריה הגדולה ורחבת הידיים מציגה אמנים מהשורה הראשונה כמו: מארק שאגאל, דוד גרשטיין,יעקב אגם, מנשה קדישמן, משה קסטל, יוסל ברגנר, הרמן שטרוק, יוסף רזניקוב, לאה בשן, רות בלוך ואחרים.  סך הכל מציגה הגלריה כ85 אמנים ישראליים, בעבודות מקור ורפרודוקציה, לצד אמנים ערבים בהם האמן המחונן ג'מאל דיוואני.

עוד בגלריה אמנות שימושית: תכשיטים ועבודות יודאייקה, בהן עבודות יפהפיות של האמנית סימה שטיין.

המקום פתוח שבעה ימים בשבוע בין 9.00-16.00

לפרטים >> 077-2306302

Art192 היא גלריה שיתופית בבעלות עשר אמניות גליליות המתמחות בתחומי אמנות שונים.

הגלריה מקיימת אירועי שיח גלריה ושיח אמן עם האמניות החברות במיזם, תצוגות משותפות שמתחלפות כל חודשיים, בכל פעם תחת נושא שונה.

עוד מתקיימות במקום סדנאות (עד שמונה אנשים), בהם סדנת תכשיטי נייר, סדנת זכוכית, יצירת פעמוני רוח וקרמיקה.

הביקור בגלריה ללא תשלום, ההדרכה והסרטון ללא תשלום.

אין צורך בתיאום מראש.

 

לפרטים >> 077-2318266

סטודיו משמעות, הממוקם בתוך מבנה עות'מני עתיק בלב העיר העתיקה של עכו, הוא הסטודיו של האומנים, ניסים בן אדיבה ומירן שביט.

בן אדיבה ומירן הם שני אמנים העובדים באותו מרחב. ניסים בן אדיבה הוא צורף, המתמחה ביצירת תכשיטי כסף ומעביר סדנאות צורפות בסטודיו, מירן שביט, מעצב תכשיטים ממטבעות עתיקים, בני למעלה מ200 שנה, מטבעות מהתקופה העות'מנית ומתקופת המנדט וכן מימיה הראשונים של מדינת ישראל. בסטודיו תוכלו למצוא עגילים, מדליונים, שרשראות וטבעות, כולם עשויים ממטבעות עתיקים.

 

לפרטים >> 077-8052099

גלריה Naomeh היא גלריה לאומנות ישראלית מקורית. הגלריה בבעלותה של האמנית אסתי קהתי, שהחלה את סצנת האמנות בעכו העתיקה, כשהקימה, לפני שנים אחדות, ביחד עם אמניות אחרות, את הגלריה ART 192 לנשים יוצרות.

אסתי פתחה גלריה משל עצמה וקראה לה על שם סבתה, שתמונות שלה אפשר לראות בגלריה. הגלריה שוכנת בסמטה צרה, המובילה מהנמל לשוק, בתוך בית עות'מני עתיק, מקומר, שתקרתו גבוהה. זוהי גלריה יפהפיה ואסתי, שהיא אמנית קרמיקה, מציגה בגלריה, לצד עבודותיה, גם עבודות של אמנים נוספים, תושבי הישובים הקטנים של הגליל. אפשר למצוא כאן עבודות קרמיקה, חריטה בעץ, פימו, עבודות בברזל ופיסול, ציורים בסגנונות שונים, תכשיטים ופריטי אמנות שימושיים.

במקום מתקיימות סדנאות אומנות בהזמנה מראש.

לפרטים >> 077-2307876

צילומים: מורן שגיא, אסתי קהתי

סטודיו אורוקא נמצא בתוך חלל עותמני יפהפה, בעכו העתיקה, מציגה האמנית והצורפת הותיקה אורלי קופלר את יצירותיה הייחודיות לגוף ולבית. העבודות, שחלקן עשויות מאבני חן גולמיות, וחלקן בהשראה של סמלים עתיקים כמו שבעת המינים. אורלי עובדת, מתוך בחירה, בשיטת עבודה מסורתית והעבודות שלה, בהן טבעות, עגילים, צמידים, שרשראות ועוד, מרהיבות ומקוריות.

במקום מתקיימות סדנאות צורפות חד פעמיות- אישיות, זוגיות וגם לקבוצות.
סדנה מיוחדת לבנות מצווה.

לפרטים >> 077-8035496