לטייל בגליל עם מייקל לואיס

כמה שהם נהנו… הידוען והמשפיען מייקל לואיס וחבורת היוצרים והצלמים שהצטרפו אליו, כשאירחנו אותם בגליל המערבי. אפילו אנחנו לא העלנו בדעתנו כי נצליח להוציא מהחבורה שהגיעו אלינו לביקור בן יומיים כאלו קריאות התפעלות וכי למרות עיסוקיהם המרובים, הם יתקשו להיפרד מנופו הקסום מפלאיו ומאוצרותיו של הגליל המערבי ולא ירצו ללכת הביתה.

 

הבטחנו להם כמובן עוד טיולים כאלו במרחבי הגליל המערבי היפה שלנו, טיולים מלאי אדרנלין וכיף טהור בתוך נוף קסום וטבע עוצר נשימה עם אטרקציות שאין שני להן.

ואתכם אנחנו מזמינים ללכת בעקבות מייקל לואיס וחבורתו ולטייל בגליל המערבי באותו מסלול בדיוק.

אז איפה הם היו?

היכנסו לקליפ המסכם

תחנה ראשונה – עכו העיר הצלבנית שזכתה לתואר אתר מורשת עולמי של אונסקו.

עכו שווה יום טיול בזכות עצמה, אבל אם אתם מתכננים יום שלם או יומיים בגליל המערבי אין ברירה אלא לקצר ולכן אנו ממליצים על ביקור בגן הקסום ובאולמות האבירים במצודה ההוספטילרית

משם לרדת אל נמל הדייגים העתיק דרך השוק המזרחי התוסס האותנטי והמקסים של עכו. נמל הדייגים יעצור את נשימתכם, מזה אלפי שנים יוצאים דייגים מנמל זה לדוג את מרכולתם היומית כדי למכור אותה בשוק של עכו. עם השנים נוספו לסירות הדייגים גם ספינות טיול, סירות להשכרה ויאכטות.

מומלץ לעלות על אחת מספינות הטיולים בנמל הדייגים העתיק, או על היאכטה הפרטית "מאניאנה" או לשכור סירה פרטית שתסיע אתכם אל מעמקי מפרץ עכו ממנה נשקף המראה הבלתי נשכח של חומותיה העתיקות של עכו, מסגדיה ומגדליה.

 

תחנה שנייה – עין חרדלית

עין חרדלית הוא מעיין הנובע בשתי נקודות בשמורת נחל כזיב שהוא הגדול והשופע בנחלי הגליל המערבי. המסלול מתאים כמעט לכל אדם ודרגת הקושי בו קלה. המעיין מורכב משתי בריכות שכשוך שמרעננות את החוויה ומשמחת גדולים וקטנים כאחד.

המלצה שלנו: לכו בערוץ הנחל במים הרדודים ועל גבי חלוקי הנחל הזרועים לאורכו.

אחר כך השתכשכו בעין חרדלית שאינה אלא בריכת שכשוך באורך של כ 15 מטרים, חצו את הבריכה שגובה המים בה יכול להגיע ל70 ס"מ השתכשכו כאוות נפשכם המשיכו לבריכה הגדולה יותר ואחר כך שבו בצל העצים, פקנקו, תפסו שלווה ותהנו מקול זרימת המים ומהטבע במלוא הדרו.

 

תחנה שלישית – חוף אכזיב .

חוף אכזיב הוא אחד החופים הרומנטיים ביותר בישראל. לא פלא שנעמי שמר בחרה לכתוב עליו את אחד השירים הרומנטיים ביותר בשפה העברית: "לילה בחוף אכזיב" בביצוע הבלתי נשכח של שלישיית גשר הירקון עם הזמרים האלמותיים: אריק איינשטיין,יהורם גאון ובני אמדורסקי.

מפרצי ים כחולים ונקרות סלע, רכסי כורכר וצמחים נדירים, אתר הטלה של צבי ים ושרידי עיר מקראית, לגונות קסומות ובריכות מים לשכשוך והנאה, חוף ים יפהפה עטור בחוף לבן ובו מסעדה ,מרחבי דשא, שמשיות, כסאות מרגוע וגם אוהלי לינה בסגנון קמפינג ובסגנון גלמפינג יוקרתי יותר. חושות בסגנון מועדון הים התיכון  בגן לאומי אכזיב ומתחמי קמפינג במחירים השווים לכל נפש. החוף  והים הנושקים זה לזה יוצרים נוף יחיד במינו ועוצר נשימה

 

 

תחנה רביעית –  טרק ים שייט בסירות טורנדו

ואם אתם כבר באכזיב אל תפספסו את אטרקציית האקסטרים המדהימה, שייט מטריף ומקפיץ אדרנלין בסירות טורנדו מהירות  תוך כדי סיור מודרך ומרתק לאורך קו החוף שבין אכזיב לראש הנקרה. בדרך עוברים באיי אכזיב המפורסמים, פוגשים את ספינות חיל הים וצופים בסלע הפיל של ראש הנקרה . בדרך חולפים בחזרה על פני חוף בצת, חוות הצבים, מדינת אכזיב של אלי אביבי והפארק הלאומי אכזיב .

השייט מתקיים באתר טרק ים הממוקם בלגונה הדרומית של אכזיב קרוב לנהריה.

 

תחנה  חמישית  – מצוק ראש הנקרה

מצוק ראש הנקרה הוא הנקודה הצפונית ביותר על קו החוף הישראלי והוא מציע חוויה יחידה במינה של ירידה ברכבל הקצר ביותר בעולם לתוך הנקרות הקסומות שחרצו גלי הים בסלע. לאחר סיור בנקרות, הליכה על סלע הפיל, תצפית על הגבול הטריטוריאלי שבין ישראל ולבנון ובחזרה ברכבל אל פסגת סלע הפיל משם נשקף אחד הנופים היפים ביותר בישראל: נופו של קו החוף הצפוני מראש הנקרה עד נמל חיפה כשבדרך רואים גם את נהריה ועכו, מראה הנוף עוצר הנשימה הוא סיום מדהים לחוויית הרכבל והנקרות בראש הנקרה

תחנה שישית  –  טיול טרקטורונים

הגליל המערבי מציע שפע של אטרקציות תיירותיות משייט בסירות טורנדו, דרך סנפלינג במערת קשת, רכיבה על סוסים, לא פחות משלושה פארקי אקסטרים בעכו, באגם המונפורט ובקיבוץ סאסא. אך אין ספק כי אחת האטרקציות האהובות ביותר היא טיול טרקטורונים או רכבי באגי, לאורך שבילי הגליל התחתון. מראה הנוף הבלתי נשכח של הים התיכון, מראה מבצר המונפורט עוצר הנשימה, מראה השדות החרושים, מטעי הבננה והאבוקדו, חורשות עצי הקטלב, חורש ים תיכוני וגדות נחלים, כל אלו הם מראות הנוף הבלתי נשכחים שאפשר לחוות תוך כדי הנסיעה האתגרית ברכבי הבאגי או בטרקטורונים, כל מה שצריך הוא רק לבחור את המסלול ולצאת להרפתקה.

 

תחנה שביעית – הר אדיר

כביש הצפון (899) מתפתל בדרך אתגרית ומרתקת בתוך נוף עוצר נשימה חולף על פני מערת קשת, קיבוץ אילון, ישובי הגבול שומרה ושתולה, הכביש הולך ונעשה צר ומפותל והנה הבתים היפים של מלון הבוטיק "המקום" בישוב נטועה עם חלונות הענק הקרועים לנוף.

ממשיכים לנסוע חולפים על פני הישוב הפסטורלי מתת ומגיעים עד למרגלות הר אדיר. הר אדיר נמצא  בשמורת הר מירון סמוך לישובים מתת נטועה וחורפיש. ההר מתנשא לגובה של 1008 מטרים מעל פני הים והוא אחד הגבוהים בישראל. הר אדיר היפהפה מכוסה בחורש ים תיכוני ובראשו מצפור  לזכרם של הנופלים במלחמת לבנון השנייה.  המצפור מאפשר תצפית מרהיבה לכוון הרי הלבנון והר החרמון ולאתרי הקרבות העקובים מדם של מלחמת לבנון השנייה. הסברים מפורטים על הקרבות כתובים על מעקה המצפור שבו חקוקים גם שמות הנופלים בקרבות. המצפור בנוי בלב שמורת טבע כמרפסת עץ המשקיפה לנוף

לטייל לאכול להנות

אין טיול שלם בלי אוכל מקומי. הגליל המערבי שהוא אזור רב תרבותי שבו גרים זה לצד זה יהודים בני עדות שונות, ערבים מוסלמים, ערבים נוצרים, דרוזים ובהאים, מציע שפע של מסעדות וטעמים של עמים ולאומים החיים כאן: מסעדות שף עדכניות ועכשוויות: (אורי בורי, רוטס ואל מרסא בעכו וביסטרו מיכאל במושב לימן) לצד מסעדות ערביות, דרוזיות, מרוקניות, רומניות וכורדיות.

מסעדות דגים לצד חומוסיות, מזנוני דרכים המציעים פלאפל בפיתה (פלאפל יוסוף בתרשיחא) סמבוסק ממולא בכל טוב (סמבוסק הארזים חורפיש), לצד מזנון המציע סנדוויץ' שאוכלים ביום שישי בצהריים בכל בית מרוקאי (עזיז'ס בעכו)

לצד המסעדות הרבות, מזנוני הדרכים והחומוסיות, אחת החוויות הקולינריות הייחודיות שמציע הגליל המערבי הוא חווית אירוח בביתה של בשלנית ביתית.

מייקל וחבורתו בחרו להתארח בביתה של איבתיסאם פארס – בשלנית ביתית מהישוב הדרוזי חורפיש.

הם התארחו בחצר ביתה הפרטי של איבתיסאם בצל סוכת הגפנים ולמדו ממנה על המסורת ,ההיסטוריה והבית הדרוזי ונהנו מחוויית אירוח דרוזי בלתי נשכח.

האוכל שאיבתיסאם הגישה לשולחן הוא דרוזי מסורתי, אוכל טעים להפליא.

האירוח היה נעים ומכניס אורחים, איבתיסאם הזמינה את מייקל וחבורתו לשוטט ברחבי הבית ובגינה ולהתרשם מסגנון החיים הדרוזי. הם התקבלו עם מים קרים נענע ולימון, ובתה צמחים. אחרי קבלת הפנים הוזמנה החבורה לארוחה המורכבת משפע של תבשילים וסלטים: מג'דרה, פלפלה, שולבטה, עולש, ממולאים, מנסף, קבב, אורז עם צנובר, סלטים עונתיים שנקטפו זה עתה בשדה וגם אוכל מסורתי שנקרא מוע'רביה  שזה עוף עם בצל וחומוס גרגרים המתבשל שעות על האש ומוגש לצידו פתיתי נפתול. את הארוחה קינחו בתה צמחים ועוגיות הבית ומשם המשיכו לדרכם.

 

את הטיול מלא האדרנלין שלהם סיימה החבורה בעיירה הנוצרית היפהפייה מעיליא, שם נקלעו למצעד שלווה בתזמורת של תנועת הנוער המקומית, ביקרו בבית הבד העתיק שבו אוצרים שמן זית בצורה מסורתית ובעונה החמור מסובב את הממל, בבית הטבק שבו הפיקו בעבר טבק כשמעיליא הייתה מוקפת בשדות של טבק והטבק היה מקור פרנסתם העיקרי של תושביה, ביקרו בכנסייה היפה   וסיימו את הטיול בגליל המערבי בארוחה במסעדה היפהפייה והחדשה "שאטו דה רואה" הממוקמת בבית עתיק הצמוד למבצר המלך של מעיליא.

שאטו דה רואה מציעה לאורחיה חוויה גלילית יוצאת דופן:  ארוחה במבנה בן 400 שנים עם נוף עוצר נשימה של הר מירון והרי הגליל המערבי הנשקף מחלונותיה. אין ספק שמיקומה של המסעדה והמבנה בו היא נמצאת מהווים נקודת משיכה לא פחות מתפריט המסעדה.

המבנה העתיק שופץ והפך לאחת המסעדות היפות ביותר בארץ, השוכנת במבנה היסטורי שהוקם במאה ה12 כששימש כמבצר צלבני. אם כל זה לא מספיק מרשים, הרי שרצפת הזכוכית של המסעדה מגלה תחתיה אוצר בלום : גתות עתיקות שהתגלו במקום תוך כדי השיפוץ.

על המטבח אחראי שף אליאן ליוס בן מעיליא שפעל בשלושים השנים האחרונות באיטליה שם ניצח על מסעדות איטלקיות ולכן תפריט המסעדה מחבר בין עברו הגלילי של שף אליאן לבין איטליה.

בתפריט מנות איטלקיות קלאסיות שמתכתבות עם חומרי גלם המאפיינים את הגליל המערבי .

 

לצפייה בוולוג המלא

הצעות קשורות