יום טיול באכזיב- חוויה לכל המשפחה

ממליצים לכם להיכנס לרכב ולהגיע ליום טיול באחד החופים היפים ביותר

אז למה אתם מחכים?

חוף אכזיב עוצר נשימה, אחד החופים היפים ביותר בישראל: מפרצונים, בריכות ים טבעיות ולגונות כחולות, שתענוג לטבול בהן, בעלי חיים נדירים, חבצלות חוף, לצד צמחייה עשירה ורצועת חוף חולית שאין דומה לה.

רשות הטבע והגנים הכשירה בחוף אכזיב, בלב הגן הלאומי, שטח נרחב לקמפינג, במקום בו היה בעבר "קלאב מד" המיתולוגי, לינה בחושות משודרגות, ממש על קו המים. הגן מטופח ורחב ידיים, עטור במרחבי דשא, עצי דקל ואשלים, שרידים ארכיאולוגיים ורצועת החוף המרהיבה, שבליבה שתי לגונות כחולות שתענוג לטבול בהן.

החושות קרובות מאוד לים וללגונות הכחולות, ואל שרידי כפר הדייגים העתיק. אזור הלינה נהנה מתאורת שטח, מקלחות ושירותים נפרדים לגברים ונשים, מים חמים, שולחנות פיקניק, ברזיות של מי שתייה, נקודות להטענת טלפונים ניידים ואישור למנגל.

הקמפינג בחוף אכזיב הוא על משטחי דשא מסודרים ופתוחים ללינה עם אוהלים.

במקום מטבח שדה עם כיורים לשטיפת כלים.

מזנון עם מרפסת תצפית לנוף.

בחלק מהחושות יש מזגנים בתוספת תשלום.

בעלי חיים – אסור

מנגל – מותר

נגישות : 6 מקומות חניה ליד הכניסה הראשית ועוד 2 מקומות לרכב גבוה עם מעלון בתוך הגן הצפוני .

בהזמנה מראש.

סביר להניח שאם תגיעו לחוף אכזיב תעדיפו לשהות בלב הלגונות או על קו החוף ולא תרצו לצאת מהמקום הקסום הזה, אבל אם בכל זאת יתחשק לכם טיול קרוב, לא מעייף ומהנה עד מאוד, אנחנו, באוצרות הגליל, ממליצים לכם על טיול לאורך רצועת החוף, מאכזיב ועד לראש הנקרה:

הטיול הוא לאורך רצועת החוף הצפונית ביותר בישראל, טיול קצר שאפשר לעשות ברכב או ברגל, תלוי במידת הכושר שלכם, והוא מפגיש אותנו עם חוף הים המרהיב, הלגונות הכחולות, האיים היחידים בחוף הישראלי, ארכיאולוגיה וצמחית חופים.

הטיול מתחיל מיד עם היציאה מגן לאומי אכזיב: ממשיכים ממגרש החניה, חולפים על פני מדינת אכזיב של אלי אביבי, פונים מזרחה ויורדים דרך מעבר תת קרקעי, מתחת לכביש 2. מגיעים לגשר מסילת הרכבת, שפוצץ על ידי הפלמ"ח, בליל הגשרים ב16 ליוני, 1946 במהלכו פוצצו 11 גשרים המחברים את ארץ ישראל לשכנותיה. בפיצוץ נהרגו 13 לוחמים. סמוך לגשר הרכבת הוקמה אנדרטת "יד ליד " לזכרם.

ממשיכים צפונה לאורך הים, חולפים על פני בית ספר שדה אכזיב, (גם כאן יש אפשרות לינה), חולפים על פני אנדרטת ההעפלה, שיצר חתן פרס ישראל יחיאל שמי, איש כברי. בדרך חולפים על פני מפרצונים יפהפיים ובהם דגים, קיפודי ים, חלזונות  וצמחיית חוף כמו עדעד כחול, פרקה צהובה, חבצלות חוף וצלף. אפשר לעצור לשכשוך בלגונות ואפשר לחכות עד שנגיע לשפך חוף בצת, שם יש חוף ים מוסדר עם מציל, כסאות ושמשיות, שירותים, מקלחות וקיוסק.

מחוף בצת ניתן לצפות בשלושת האיים היחידים הקיימים לאורך חוף הים הישראלי: שחף, תכלת ונחליאלי. האיים הם שמורת טבע סגורה שאסור לבקר בה.

בהמשך הנסיעה ניסע לאורך מסילת הרכבת חיפה ביירות, שפעולתה הופסקה במלחמת השחרור. נחלוף על פני חורבת משרף, ישוב קדום ובו בריכות רבועות החצובות בכורכר, ששמשו לגידול חלזונות ארגמן שהפכו לצבע.

סוף הטיול הוא צוק ראש הנקרה, הנקודה הצפונית ביותר בקו החוף של ישראל. שרשרת זעזועים תת קרקעיים יצרה סדקים בסלע, מי הים חדרו בעד הסדקים ויצרו נקרות, המים הממשיכים להתנפץ על הסלעים ומלחכים את הנקרות, יצרו צורות שונות שמי הים חודרים אליהם והמראה עוצר נשימה.

לאתר רב האטרקציות, ראש הנקרה, ניתן להגיע כשנוסעים בדרך חזרה עד לכפר הנופש ראש הנקרה, פונים בכביש צר מזרחה לכביש 2 ומטפסים לראש הנקרה. מחנים את הרכבים בחנייה מסודרת, עוצרים לרגע בגשר היפה, ממנו נשקף נוף עוצר נשימה, שאין שני לו, של כל רצועת החוף הצפונית, עד לנמל חיפה והר הכרמל. יורדים ברכבל, הקצר ביותר בעולם, לסיור מדהים בנקרות, בגשר הרכבת, שפוצץ גם הוא במסגרת ליל הגשרים ובמנהרה דרכה עברה הרכבת בדרך לבירות.

איפה אוכלים

מפת מסלול

מסעדת בנחלה הכשרה
מסעדת 300 גרם - מסעדת שף כפרית כשרה
פורנטו פיצה בר
מסעדת ארזים
מסעדת פינגוין
מיכאל ביסטרו מקומי