טיול חורף – נחל הנעמן

החורף הישראלי דומה יותר לסתיו האירופאי ולכן למעט ימים של גשם אותם אפשר לחזות מראש  בעזרת החיזוי המטאורולוגי, רוב ימי החורף בישראל הם ימים נפלאים לטיול.

בדרך כלל לא קר מדי ודאי שלא חם, ברוב הזמן הראות טובה ובאוויר תחושה נעימה וריח טוב העולה מהשדות.

הפעם אנו ממליצים לצאת לטיול לנחל נעמן ,מדובר  בטיול המתאים מאוד למשפחות עם ילדים ואפשר לעשות אותו ברכב או ברגל .

נחל הנעמן הוא נחל איתן שאורכו כ 10 ק"מ הנחל נובע בעיינות אפק וזורם צפונה לכיוון קריית ביאליק, והקיבוצים כפר מסריק ועין המפרץ ומשם  נוטה מערבה ונשפך קצת לפני העיר עכו לים התיכון .

הטיול בנחל מרחיב לב ומהנה מאוד לאורכו פוגשים בצמחייה עשירה של גדות נחל בראשה גומא וסוף מצרי ובעלי חיים  כמו הצב הרך שמשקלו יכול להגיע עד 50 ק"ג או דג לבנון הירקון.

 

נחל הנעמן סבל בעבר מהזנחה של שנים, עד שהקק"ל ורשות ניקוז הנחלים בגליל המערבי החליטו להחזיר לנחל את הכבוד המגיע לו וביחד עם משרד החקלאות ופיתוח הכפר רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית מטה אשר החלו בפרויקט המרהיב של שיקום הנחל והכשרתו לאתר טיול ובילוי .

כיום מעטרות את גדות הנחל חורשות אקליפטוסים שטופלו וטופחו, לאורך גדותיו שולחנות פיקניק וסככות צל. משעולים נוחים להליכה נסללו משתי גדות הנחל ונבנו גשרים המאפשרים מעבר מגדה לגדה, הוצבו מתקני משחק לילדים, שלטי הסבר ונחל נעמן הפך לאתר טיול מקסים המתאים מאוד גם למשפחות גם לזוגות וגם ליחידים.

גם למי שמעדיף לטייל ברכב גם למי שמעדיף לטייל ברגל וגם למי שמעדיף לרכב על אופניים.

 

כניסה לנחל

מכביש 4  פונים מזרחה לכיוון קיבוץ כפר מסריק ממשיכים לנסוע עד שמגיעים למעגל תנועה  ממשיכים ונוסעים מתחת לגשר של כביש 22 ומשם ממשיכים בדרך עפר נוחה מאוד כחצי ק"מ עד לשער הירוק  המסמן את שביל נחל הנעמן .

 

אורך המסלול  – 10 ק"מ

מתאים לטיול ברכב, ברגל או ברכיבה על אופניים.

נגישות – חלקית

איסור מוחלט על מנגל ולינה בשטח הנחל.

אטרקציות באיזור

טיול במנהרת הטמפלרים עכו

טיול באולמות האבירים המצודה ההוספליטרית עכו.

פארק אקסטרים עכו  – קיר טיפוס אימתני, מתקני אומגה, גשרים תלויים, ספורט אתגרי ואדרנלין מתפרץ לכל המשפחה. במקום גם מתקנים לקטנטנים. סגור בשבת.

 

ואם אתם כבר בסביבה

מסעדות מומלצות:

לארוחת בוקר:

מסעדת אלטו קיבוץ שמרת – מסעדה בתוך מחלבת עיזים המגישה ארוחות בוקר ותפריט חלבי. כשר. סגור בשבת .

ארוחת צהריים:

אנגוסרי עין המפרץ – מסעדת דרכים בשרית המציעה ישיבה סביב שולחנות בשרות עצמי או TAEK AWEY. תפריט עשיר של בשרים משובחים סלטים ומנות אחרונות  – לא כשר. פתוח בשבת.