אתרי פיקניק עם השקיעות הכי יפות בגליל המערבי

"שקיעה נוגה, הים אובד בערפל ודומיה גדולה, הרוח נח, על סיפוננו האפל כוכב ראשון עלה
ואת ניצבת מנגד בשולי השחקים בלילות ואת ניצבת מנגד בחיוך בעיניים כחולות…"

(זמר לספינה | מילים: חיים חפר)

════ ⋆★⋆ ════

במקום בו הים נוגע בחוף ונסוג, במקום בו שבילים נסתרים וקסומים מסתתרים בין עצי אלונים וזית, במקום בו פכפוך מים מתנגן באוזן שמלווה את העין הצופה אל עבר הרים ו-ואדיות, זהו המקום שלכם לפרוש שמיכה או מחצלת, לפתוח סל פיקניק, בקבוק יין ולייצר את הפיקניק המושלם, כי פיקניק מושלם זה מקום ולנו יש את כל המקומות המושלמים לפיקניקים בגליל המערבי.

אספנו עבורכם כמה מקומות ואתרים קסומים לפיקניקים שהם גם ספוטים מושלמים לשקיעות ענוגות. בואו להתאהב בארץ הגליל המערבי, מהניסיון שלנו זאת אהבה ממבט ראשון.

מפסגת ראש הנקרה נשקף אחד הנופים היפים ביותר בארץ, גבול המים הטריטוריאלים של ישראל ולבנון מדרום, חוף אכזיב, נהריה, מפרץ עכו, מפרץ חיפה והכרמל מצפון ובלב הים האיים: אכזיב ושגיביון או כפי שהוא מכונה "אי האהבה" . האיים מהווים בית לאלפי קורמורנים שבאים ללון בהם לעת שקיעה. מראה השמש השוקעת בים הצובעת את הכל בצבעים של זהוב וורוד, להקות הקורמורנים העטים על האיים ,הופכים את שעת השקיעה למראה מכושף.

צילום RITVO PHOTOGRAPHY

נחל כזיב הגדול בנחלי הגליל המערבי שופע מים כל השנה ולאורכו פינות חמד מרהיבות לפיקניק. לאורך הנחל פלגים זורמים מעיינות ועצי דולב אדירים אפשר לפקנק בעין זיו או בעין טמיר ולשלב את הפיקניק בטבילה במי הנחל הזורמים.

החומות המקיפות את עכו העתיקה נבנו בתקופה העותומנית. רגע לפני השקיעה עוטף אור זהוב את החומות ונשפך אל הים. מהחומות אליהן מטפסים במדרגות ,מטיילת עכו היפה והחדשה ומרחבת המגדלור העתיק נשקף מראה השקיעות עוצרות הנשימה של עכו.

פארק יפהפה בלב חורש ים תיכוני של עצי אלון מצוי, מעל לערוץ נחל כזיב. 2000 דונם שבליבם שבילי הליכה, חורשות ובהם מתקני פיקניק וברזיות ואפילו שירותים. תצפית מרהיבה לכיוון מבצר המונפור, חניונים נהדרים לפיקניק בחירבת דנעילה ובחניון הזיתים.

אחרי שנים של יובש, סוף סוף התמלא הנחל במים ואין כמו פיקניק קסום על גדת הנחל שבליבו נובעות עינות כרכרה . הנחל זורם ולגדותיו צמחיית מים מרהיבה של עצי דולב והרדוף הנחלים. החורש על גדות הנחל סבוך ,מזמן מקומות קסומים לפיקניק משפחתי או לפיקניק רומנטי

חוף יפהפה מגודר ומוסדר ובו שובר גלים. בקצה החוף לגונה עם מים רדודים. אפשר להתמקם על חולות הזהב לפיקניק, לטבול בלגונה ולצפות בשקיעות המרהיבות של השמש בים התיכון.

נחל איתן הזורם לאורך עשרה קילומטר נובע בעיינות אפק ונשפך לים התיכון דרומית לעכו.  הנחל מרחיב לב ומהנה מאוד. לאורכו צמחייה עשירה, חורשות אקלטיפטוסים, שולחנות פיקניק סככות מצלות, משעולי הליכה ורכיבה על אופניים לאורך שתי גדות הנחל שגשרים מחברים ביניהם. אתר טיול ופיקניק מקסים.

ללא ספק חוף הים היפה ביותר בארץ לאורכו מפרצונים, לגונות כחולות עין ורצועת חוף חולית ויפהפייה. חוף אכזיב נתפס כחוף מסתורי ורומנטי, לא לחינם כתבה נעמי שמר על חוף אכזיב את אחד משירי האהבה היפים שנכתבו בשפה העברית: "לילה בחוף אכזיב".

יער חניתה נטוע בשוליו המערביים של רכס צור, לא הרחק מהעיירה שלומי. בלב היער אתר חומה ומגדל המשחזר את העלייה לחניתה ולידו חורשה עבותה ובליבה מתקני פיקניק: שולחנות,פינות ישיבה ומתקני משחק לילדים. לאורך היער שבילי הליכה ופינות חמד לפיקניק.

חוף מרהיב, עטור מצפון במפרצונים, בריכות מים ומערות מים ובחוף מוסדר וחולי מדרום – מקום חלומי לפיקניק ולשקיעות.

מרמת אדמית וממערת קשת, נשקפים נופו ההררי והירוק של הגליל המערבי והמראה הכחול והמרהיב של הים התיכון. לאורכו של פארק אדמית מקומות קסומים לפיקניק ותצפיות נוף מהן נשקפות שקיעות מרהיבות.


צילום באדיבות: יעל בר

הצעות קשורות