שלל פעילויות מרתקות לכבוד הכריסמס

קפיצה קטנה לחו"ל ללא דרכון וללא ביקורת גבולות

מעילייא, תרשיחא, פסוטה וכפר יאסיף, הכפרים הנוצריים של הגליל המערבי, לובשים חג ומתקשטים לקראת חג המולד הממשמש ובא.

עצי אשוח מקושטים, רחובות מוארים בשלל אורות צבעוניים, שווקי חג מולד  תוססים, מסעדות המגישות מנות מיוחדות של חג המולד, כאלו המוגשות בארוחת החג בכל בית נוצרי, תזמורות, תהלוכות ומופעים, כל אלה יחכו למבקרים בכפרים הנוצריים בתקופת חג המולד.

אם לא הספקתם השנה להגיע לשווקי הכריסמס בחו"ל, אנו ממליצים על חווית Christmas Market מסורתי בגליל המערבי, הכולל דוכני אוכל מיוחד לחג, דוכני אמנות, קישוטים וממתקי כריסמס. במקביל מתקיימות הופעות ופעילויות שונות לילדים.

מתי:

 

15-16-17/12/22 כריסמס מרקט בתרשיחא

15-16-17/12/22 כריסמס מרקט בכפר יאסיף

20-22/12/22 לראשונה כריסמס מרקט בעכו העתיקה – משעה 17:00, 20 שח כניסה כולל סיור באולמות האבירים ותערוכת דה וינצ'י

22-23/12/22 כריסמס מרקט במעיליא

28-29/12/22 כריסמס מרקט בפסוטה

בואו לחוות את אחת המיסות המרגשות בצפון המתרחשת בכנסיית מרים הקדושה במעיליא. המיסה בכנסיה היוונית קתולית היא הפנינג צבעוני הכולל תפילות, מקהלות ואווירה מסיבה חגיגית.

חצר הכנסייה גדולה ומרוצפת באבנים רחבות, בתקופת חג המולד ניצב בפתחה עץ מולד עצום ממדים, סביבה פזורים פסלים של קדושים נוצריים ואחד מעניין במיוחד שבו לבושה מריה בשמלת בד המתנפנפת ברוח. עוד בחצר הכנסייה עבודה של הפסל הישראלי יגאל תומרקין כמחווה לדו קיום ושלום בין הדתות והעמים.

בימי ראשון מתקיימות בכנסייה שתי מיסות בבוקר ובערב. בחודש חג המולד מתקיים בחצר הכנסייה שוק הכריסמס ומצעד ילדי מעיליא יוצא גם הוא מהכנסייה. בחג המולד מתקיימת בכנסייה מיסת החג

מתי:
הדלקת עץ חג המולד המרכזי של מעיליא 3.12.22 ליד הכנסיה
שוק כריסמס Christmas Market  ב- 22-23.12.22 מהבוקר עד אחרי חצות ברחבת הכנסיה 
תפילות בכנסיה ב- 24.12  18:00 תפילת ערבית
25.12 10:00 – מיסת חג המולד
26.12 10:00 – מיסת חג המולד

24.12 12:00 – תהלוכת המולד, תהלוכת סנטות בהשתתפות ילדי הצופים

**כניסה חופשית

** מתאים לכל הגילאים

מרוץ ייחודי לציון חגי האורות – חנוכה וחג המולד, יתקיים ב-30.12 והינו הרביעי מתוך ארבעת מרוצי "פסיפס אנושי גליל". המרוץ הינו  יוזמה ברוכה של מועצת מעיליא אשר שמה לה למטרה לחבר בין פעילויות ספורט למטרות חברתיות ותרבותיות.

המרוץ יתקיים בין סמטאותיה הקסומות של מעיליא, כפר נוצרי גלילי ומודרני הרווי באתרים היסטוריים יחודיים ומידי שנה לקראת חג המולד מתקשט בעצי אשוח מוארים ובשלל קישוטים ואורות צבעוניים ומרהיבים בכל רחבי הכפר, אשר משרים על הכפר אווירה ומראה קסום ומיוחד עוד יותר.

בפאזל האנושי הגלילי בו אנו חיים, המרוץ הינו הזדמנות לחבר אנשים מכל המגזרים ולהפוך את הריצה המשותפת, לא רק לפעילות ספורטיבית חשובה, אלא גם למפגש תרבותי, חברתי, מהנה וחוצה דתות.

ביום זה אנו מזמינים את כולם יחד נוצרים, מוסלמים, דרוזים ויהודים מכל הגילאים ומכל המינים לחבור לריצה משותפת לציון חגי האורות ולמען שכנות טובה וקירוב לבבות.

המרוץ יפעל ב- 3 מקצים: 2 ק"מ תחרותי, 5 ק"מ תחרותי ו-10 ק"מ תחרותי ויותאם ליחידים ולמשפחות.

פרטים והרשמה לחצו כאן

 

חסן עאמיר הוא מורה דרך לא שגרתי, בעל נפש של אמן, שבקיא ומכיר את הגליל המערבי לעומק.

לקראת הכריסמס חסן מציע סיור חוויתי של תרבויות וטעמים בכפרים תרשיחא, פסוטה ומעלייא. ניתן לתאם איתו את הפרטים.

חסן מציע למטיילים איתו לסיים את הסיור בביקור בביתו הפרטי, לארוחה דרוזית אותנטית, פרי ידיה של רעייתו המוכשרת מאהא.

לפרטים והזמנות >> 077-2304338

 

הסיורים יתקיימו ב- 9.12, 16.12 במעיליא "אירופה של הגליל".

הסיורים הם במכוניות פרטיות וכוללים הליכה ברגל.

כל הפרטים כאן>>

מתחם יוצא דופן הכולל מסעדה איטלקית בניחוח ים תיכוני, פאב, מרתף יין בתוך אתר ארכיאולוגי עתיק, חדר ישיבות אינטימי וחדרי אירוח גליליים משקיפים אל הנוף המרהיב.

בשאטו דה רואה מציעים חווית אירוח ייחודית של קולינריה, יין, הסטוריה, שימור ארכיטקטוני, לינה וסיפור אישי ומשפחתי מעוררי השראה.

המתחם הקולינרי כולל שני חללים פנימיים: המסעדה והבר וחצר גדולה  החלל הרביעי, הארכיאולוגי, משמש כמרתף היינות.

שף אליאן לאיוס, יליד מעיליא, שצבר את נסיונו מעבודה בת 30 שנים במטבחים האיטלקיים באיטליה, חזר לישראל במיוחד כדי להרכיב את תפריט  המסעדה, המתבסס על חומרי גלם מקומיים וחומרי גלם מאיטליה.

לרגל הכריסמס יגיש השף ארוחת ספיישל מיוחדת  שתכלול מס' מנות, שתיה, יין וקינוח.

במקום חניה מוסדרת. לא כשר.

לפרטים והזמנות >> 077-7295934  

מסעדתה האהובה של מרים אל רביע בישוב מעיליא עברה מתחנת הדלק שבכניסה לכפר, למקום פסטורלי בהרבה: ביתה הפרטי. שם, במרפסת מקורה עם גג שקוף ובמרפסת הפתוחה מול הנוף, ממשיכה מרים לבשל אוכל לבנוני אוטנטי וביתי, כזה שלא תמצאו בתפריטי המסעדות אלא אך ורק במטבחים הביתיים.

במהלך כל חודש דצמבר 2022 – מרים תגיש תפריט מיוחד לכריסמס. האוכל מבוסס על ממולאים המזכירים את עטיפתו של ישו התינוק- בין המנות טלה ממולא באורז ובשר, קובה נייה עם ח'וטי, קובה מטוגן ממולא, מרק פריקי עם עוף או בשר, עלי גפן וכרוב ממולא. בורברה- חיטה מבושלת עם קינמון,צימוקים שקדים, שומשום.

לא כשר. מומלץ להזמין מקום. יש תפריט לילדים

לפרטים והזמנות >> 077-9964426

מיקומה של מסעדת ליאלינא על כביש 70 בתחנת הדלק שביציאה מקיבוץ בית העמק, בואכה כפר יאסיף, אינו מרמז דבר על המסעדה המרשימה ורחבת הידיים שהמרפסת האחורית שלה פונה אל נוף השדות והים התיכון.

המסעדה בבעלותו של המסעדן הוותיק והמנוסה בולוס בולוס  מציעה תפריט יצירתי ובו מגוון של מאכלים בהשראת המטבח הערבי הים תיכוני והמטבח המערבי.

בחודש דצמבר כולו המסעדה מקושטת באווירת חג המולד, תפריט חגיגי הכולל מנות מיוחדות של החג והאוכל, כרגיל, מצוין.

המסעדה יכולה להכיל עד 200 סועדים.

לפרטים והזמנות >> 077-9967527

כשנזיל אנדריאוס חזר מלימודי הרפואה בטרנסילבניה שברומניה הוא החליט שבמקום להיות רופא הוא רוצה להיות מסעדן. הוא מיקם את מסעדתו בעליה לתרשיחא. 'זוהי מסעדה רומנית וברומניה' אומר אנדריאוס 'המסעדות שם פשוטות ולכן עיצבתי את המסעדה בפשטות'.
ואכן המסעדה בהחלט עממית ופשוטה וגם האוכל המוגש בה לא מתיימר: הוא פשוט, טעים מאוד ונאמן למקור. 'האוכל באזור טרנסילבניה' הוא מספר 'מושפע מאוד מהאוכל ההונגרי ולכן אני מבשל בנוסף למנות רומניות קלאסיות, גם אוכל הונגרי'.

ולכבוד חג המולד תמצאו בטרנסילבניה ממיטב הבשרים המעושנים ועוד מנות טעימות שמאפיינות את חג המולד.

לפרטים והזמנות >> 077-9964422

יקב ג'וליה הוא יקב בוטיק קטן ומקסים בלב מעיליא. היקב קרוי על שם ג'וליה רעייתו של ג'ורג' עראף אגרונום במקצועו, המגדל כרם גפנים קטן בן 7 דונם מזן קברנה סוביניון, מערבית למעיליא ומשקיע בו נשמה ואהבה.

ביקב הקטן חדר חביות ובר שסביבו יושבים לטעימות היין המלווה בכיבוד קל.

היקב מבקבק כ-4000 בקבוקים של יין מהזנים קברנה סובניון, מרלו, שיראז ו-ויונייה (זן ענבים לבן).

ומתוכם הוא מייצא כ-2000 בקבוקים לארצות הברית.

היקב פתוח כל יום משעה 10:00-18:00

פעילות מיוחדת בחודש דצמבר:

 15.12 ארוע קולינרי wine&dine  הזמנת מקומות מראש 050-3012955

16.12 ארוע פסטיבל החורף בהזמנה מראש

בימי הכריסמס מרקט 23-24.12 פתוח עד 22:00

30.12- מרוץ חג המולד במעיליא – Christmas Run – היקב פתוח עד שעה 22:00

לפרטים והזמנות >> 077-9969541

רוב המשפחות במעיליא התפרנסו משדות הטבק שבבעלותן ולמרות שגידולו של הטבק חדל מלהיות מקור פרנסה עיקרי וחשוב ניתן לראות  עד היום בסמטאות מעיליא אשכולות טבק התלויים על הגגות ועל המרפסות, שכן פרנסת הטבק אמנם חדלה ,אך מסורת גידול הטבק היא בדי.אן.איי של מעיליא ואנשים נוהגים עד עצם היום הזה לגדל טבק להנאתם הפרטית.

בית הטבק, שאשכולות טבק משתלשלים מתקרתו, מספר את סיפור חקלאות הטבק של מעיליא. זהו בית עתיק שנבנה ב-1914, והוא שייך למשפחת קסיס. זוהי משפחה חקלאית שהתפרנסה בעבר מגידול טבק ומטעי זיתים, וגידלה שדות טבק עד שנת 1990.

במקום פועלת מזקקה מסורתית שבה מייצרים עראק בלאדי מענבים לבנים זן דבוקי, מכרמים פרטיים.

העראק מיוצר מתסיסת ענבים במשך כ-14 יום ולאחר מכן הפרדת האלכוהול מהיין. העראק מיוצר בשתי ארומות: עראק אלבורג' זיקוק כפול, חוזק 53, ועראק מעיליא זיקוק משולש חוזק 53 וגם עראק זיקוק מיוחד בחוזק 60

הביקור במקום כולל טעימות וכיבוד. בתיאום מראש

בתקופת הכריסמס באסל יקשט את בית הטבק בנורות ועץ אשוח מפואר. אתם מוזמנים למצגת מרתקת של כ-40 דקות שיעביר באסל ובסופה גם יעניק טעימות והסברים על תהליך ייצור העראק הביתי שהוא מכין במקום.

לפרטים והזמנות>> 077-2319469

בית הבד העתיק במעיליא הוא בית בד משפחתי בן 400 שנה שעדיין אוצר את השמן בשיטה העתיקה שבה חמור מסובב את הממל- הגלגל המרסק את הזיתים.

הביקור בבית הבד הוא מסע במנהרת הזמן מכיוון שבמקום מפיקים את השמן בדיוק כפי שהופק בימי קדם.
בעונת המסיק, כאשר בית הבד פעיל ניתן לראות את בית הבד בעת תהליך ייצור שמן הזית עם החמור המסובב את הממל בפעולתו.

ניתן לרכוש שמן זית תוצרת בית הבד.

הסבר על ידי סומאיה שאורך כחצי שעה עולה 10 שקל לאדם.

פתוח ליחידים, זוגות, משפחות וקבוצות בתיאום מראש בלבד. ניתן להוסיף שתייה חמה וכיבוד קל בתוספת תשלום ובהזמנה מראש.

לפרטים והזמנות >> 077-2315872

הצעות קשורות