אוצרות הגליל בפרויקט תיירות אופניים וספורט בגליל המערבי

הגליל המערבי כאזור לתיירות אופניים וספורט

לאחר שהג'ירו דה איטליה הגיע לישראל ועבר אף בעכו ובגליל המערבי, אשת העסקים והפילנתרופית רעיה שטראוס בן דרור ממשיכה לקדם ולמצב את אזור הגליל המערבי כאזור ייעודי לפעילות ספורט רכיבה עממית ומקצועית. בבסיס הרעיון שיווק חבילות רכיבה לקבוצות ומשפחות הכוללות בתוכן אירוח, אטרקציות, אוכל וכמובן מגוון ושפע של מסלולי אופניים בדרגות קושי שונות כמו שרק הגליל המערבי יכול להציע.

אוצרות הגליל שם לעצמו כמטרה להכפיל את התיירות הנכנסת לאזור הגליל המערבי. על פי התוכנית של רעיה שטראוס בן דרור, יפותח האזור לקליטת תיירות פנים ותיירים מחו"ל לחופשות על בסיס הספורט בגליל המערבי. האזור משלב בין מסלולי רכיבת אופניים, הר וים סמוכים, כפי שנדרש לספורטאי טריאתלון, יחד עם מזג אוויר נוח במהלך רוב חודשי השנה. רעיה החלה בתמיכה במשחה אכזיב, במרוץ האופניים "סובב גליל מערבי" וטריאתלון, וכעת רוצה לפתח מסלולים חדשים ומקצועיים לרכיבת אופניים ושיווק של חבילות לספורטאים ובני משפחותיהם.

לפרויקט תיירות האופניים נערך הפיילוט הראשוני של קבוצת הטריאתלון "ZEN מאמנים לחיים" בקבוצה חברים כ-130 ספורטאים בטווח גילאים רחב (25-70) ומטרתה לקדם אורח חיים בריא בשילוב העיסוק בספורט בחיי היום יום. את הקבוצה מלווים שלושה מאמנים מקצועיים שעברו הכשרה בווינגייט וכל אחד מהספורטאים עובד עם תוכנית מותאמת אישית.

"אנחנו מתאמנים בשלושת ענפי הטריאתלון – ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים", מספר בנה של שטראוס ואחד ממאמני הקבוצה, דני בן דרור. היום רבים צמאים לשלב ספורט בשגרת חייהם וכפי שאנשים מרכיבים חופשה סביב מופעים, מסעדות ואטרקציות, חשוב להם שם לשמור על פעילות ספורטיבית. בגליל המערבי ניתן לבצע פעילות גופנית מול נופים מרהיבים ובתנאים אידיאליים באזור נגיש ויוצא דופן, שעבר בשנים האחרונות התפתחות מרשימה ומציע מגון אפשרויות לבילוי, לינה וקולינריה באזור".

זו הפעם הראשונה שהקבוצה הנוכחית הגיעה למחנה אימונים בגליל המערבי ואף נפגשה עם רעיה שטראוס שם סיפרה להם על המיזם אותו היא מובילה לפיתוח הגליל המערבי, גם מבחינת תיירות ספורט ורכיבת אופניים, וזכתה לפידבקים חיוביים והערכה רבה מצד הספורטאים.

שטראוס בן דרור: "המטרה שלי היא להביא כסף ליזמים בגליל. אני רואה באופניים עתיד מאוד גדול לאירופאיים, שיש להם חורף מאוד קשה. הג'ירו עשה את ה'וואו' הגדול. יש לנו ים לטריאתלון ומסלולים מדהימים לרכיבה, אז אני מאמינה שהגליל המערבי והאופניים זה שילוב מנצח. אני חיית אופנים 8 שנים"

לקריאת הכתבה המלאה שהתפרסמה באתר YNET לחצו כאן