אתרי צלילה קסומים מול חופי הגליל המערבי

חוף הים של מערב הגליל, החוף הצפוני ביותר בקו החוף הישראלי' מעכו ועד ראש הנקרה' הוא חוף סלעי, זיפזיפי, המורכב משברי צדפות וקונכיות. הרכב החול הוא הגורם לכך שקרקעית הים אינה נפגעת מסערות המתרחשות בים והראות כמעט תמיד טובה, מה שהופך את קו החוף הצפוני לאידאלי לצוללים ולצלילה.

בעונת הסתיו, החורף והאביב מצטיינת הנראות בבהירות קריסטלית, לעומת זאת בעונת הקיץ הראות טובה פחות אך עדיין טובה למדי לצלילה. בזכותה של הנראות הטובה, ניתן להבחין בזמן הצלילה בבעלי חיים' אפילו באזורים הרדודים: סרטנים, תמנונים, קיפודי ים ולהקות דגים קטנות. ואילו באזורים העמוקים: בדגים טורפים, חתולי ים, כוכבי ים, חשופיות וצבי ים, כל זה הופך את הצלילה באזור לחוויה בלתי נשכחת.

טמפרטורת המים באזור זה הים התיכון, נעה בין 17 מעלות צלזיוס בחורף ל30 מעלות צלזיוס בקיץ ולכן הצלילות נוחות מאוד לאורך כל השנה, אך הן אידאליות בעיקר בחודשים שבין ספטמבר עד מרץ.

בחוף הגליל המערבי מספר אתרי צלילה מעניינים אליהם יוצאים צלילות מודרכות של מועדוני צלילה הטובים בארץ. מחפשים לעשות קורס צלילה או להצטרף לקבוצות צוללנים?
בואו להכיר את מועדוני הצלילה של הגליל המערבי >>

חלק מאתר ההנצחה ל-12 לוחמי השייטת שנהרגו בלבנון. האנדרטה עומדת בחוף שבי ציון וכ-3 קילומטר מולה לכוון צפון מערב, בעומק של 26 מטרים,טבוע הסטי"ל אח"י כידון. בחלקו הקדמי בקרבת תא הפיקוד 12 כיסאות שעל כל אחד מהם חרוט שמו של אחד הנופלים.

 

הניצן

ספינת דיג שהגיעה לישראל בשנות ה-50, ביחד עם שבע ספינות נוספות במסגרת הסכם השילומים עם גרמניה. הספינה הוטבעה ב-2012 בעומק של 26 מטרים.

נקרות ראש הנקרה

אחד האתרים היפים ביותר לצלילה לאורך הים התיכון. חלק מהצלילה מתבצע בתוך מערות ונקיקים. בגלל הקרבה לגבול עם לבנון – הצלילה בליווי מדריך בלבד.

קניון אכזיב

אתר הצלילה הצפוני ביותר בארץ. מצוק שחלקו העליון בעומק 10 מטרים וקרקעיתו מגיעה ל-30 מטרים. אתר הצלילה מתחיל באיי ראש הנקרה ומגיע עד אכזיב והוא מצוי במרחק של 1 קילומטר מהחוף. האתר הוא חלק משמורת טבע ימית ויש בו בעלי חיים ודגים רבים.

מערת אכזיב

נמצאת מדרום לחוף הרחצה של אכזיב, באזור המכונה "מפרץ הסער" הכניסה לאתר הצלילה היא דרך בריכה טבעית והצלילה היא דרך החוף לעומק של 5 מטרים.

הצוללת שירה

טבועה בעומק של 33 מטרים במפרץ חיפה. הצוללת שירתה במלחמת העולם השנייה בצי האיטלקי וטובעה ב-1942 על אנשיה בידי הצבא הבריטי. משמשת כאנדרטת זיכרון לחיילים האיטלקים. במשך השנים התיישבו על הצוללת כוכבי ים צדפות ודגי מים עמוקים.

הגוררת איתנה

טובעה ב-1996, כ-250 מטרים מערבית לאיי אכזיב ונותרה בשלמותה כשהיא נחה על גבה בקרקעית הים בעומק של 30 מטרים ועליה דגי ים כוכבי ים וספוגיים.

המרכב

שרידי אניית סוחר לבנונית עתיקה שעלתה על שרטון והתהפכה על הסלעים של שוניות אכזיב.

מכתש הברבוניות - צלילת חוף

המכתש ממוקם באזור המזח של נהריה ויש בו מחילות עמוקות בהן מסתתרים דגים ובעלי חיים מפני בעלי חיים טורפים. המכתש ממוקם בעומק של 8 מטרים. ההגעה בשחייה מהחוף.

האוניה התורכית

האוניה טבועה מול טיילת נהריה במרחק של 900 מטרים מהחוף ושרידיה מונחים בעומק של 9 מטרים ומכוסים בצמחיה עשירה ובעלי חיים זעירים. מתאים מאוד לצלילת לילה.

צלילת חוף - עמוד 5

מול עמוד חשמל שעליו מוטבעת הספרה 5, בכביש הפנימי המחבר בין אכזיב לראש הנקרה באזור הצפוני ביותר בשמורת ראש הנקרה קצת לפני השטח הצבאי ממוקם אתר צלילה עשיר בבעלי חיים.
שימו לב:
צלילה עצמאית בשעות היום בלבד – מהערב עד למחרת בבוקר הצלילה אסורה בהחלט והשטח הופך לאזור צבאי סגור.

הצעות קשורות