בית לוחמי הגטאות

  • נגישות לנכים

בית לוחמי הגטאות הינו מוזיאון השואה הראשון בעולם המתמקד בניצחון הרוח. במתחם המוזיאון, במבנה ייחודי, נמצא גם מוזיאון הילד, המנציח את הילדים שנספו בשואה. במוזיאון ובבית הילד מתקיימים סיורים מודרכים וסדנאות משותפות לקבוצות, להורים ולילדים.

ואם אתם כבר בלוחמי הגטאות, בלחיצה כאן תמצאו מידע על כל מה שמענין: מוזיאונים, לינה ומתחם קולינרי ששמעו יצא בכל רחבי הארץ. 

  • בית לוחמי הגטאות 1
    בית לוחמי הגטאות-אוצרות הגליל
  • בית לוחמי הגטאות 2
    בית לוחמי הגטאות-אוצרות הגליל
  • בית לוחמי הגטאות 3
    בית לוחמי הגטאות-אוצרות הגליל
  • בית לוחמי הגטאות 4
    בית לוחמי הגטאות-אוצרות הגליל
  • בית לוחמי הגטאות 5
    בית לוחמי הגטאות-אוצרות הגליל
  • בית לוחמי הגטאות 6
    בית לוחמי הגטאות-אוצרות הגליל

זמני פעילות

ימי חול
09:00 - 16:00
ימי ו' וערבי חג
סגור
שבת
סגור

אמצעי קשר וכתובת

טלפון להזמנות
077-9964401
ישוב
לוחמי הגיטאות
אתר אינטרנט
www.gfh.org.il

פנייה למארח

בית לוחמי הגטאות ניצב בגאווה על גבעה רמה בפינתו הדרום-מזרחית של קיבוץ הנושא את השם הזהה, צופה על אמת המים העתיקה, על השדות ועל הים התיכון. הקיבוץ והמוזיאון שבתוכו מצויים בלב נוף  פסטורלי ושליו, מעין אנטיתזה לדרמה של הסיפור שעומד מאחורי הקמת המקום.
רבים מהעומדים בשעריו של בית לוחמי הגטאות אינם יודעים כי ניצולי השואה הם אלה שבנו אותו. אותם שזכו ועלו אחר כך למדינת ישראל, וחיו בצל האירוע הבלתי נתפס של שואת יהודי אירופה, והם עשו זאת עוד לפני שבנו את בתיהם שלהם בקיבוץ. יותר משחשובה הייתה להם הנצחתה של השואה, היה חשוב להם להנציח את גבורתם של היהודים, שלא נכנעו לכובש הנאצי האכזר, ושעמדו ולחמו כנגד כל הסיכויים, עד טיפת דמם האחרונה.

הביקור ב"בית", כפי שהוא נקרא על ידי אנשיו, הוא ביקור במוזיאון השואה הראשון בעולם והיחיד שהוקם על ידי ניצולי שואה. בניגוד לאתרי הנצחה אחרים של השואה, כאן ההתמקדות היא בגבורה, בניצחון רוח האדם וביכולת המופלאה שהייתה לניצולי השואה ולוחמי מרד גטו ורשה לבנות את חייהם מחדש בישראל.
כשעומדים בשעריו של הבניין הגדול הזה, העולה מתוך שדרות העצים, בתי הקיבוץ, המפעלים המשגשגים והשדות הפוריים המקיפים אותו, אוחזת גם בך, המבקר, התרגשות. אינך יכול שלא לחשוב על האנשים האלה, מייסדי הקיבוץ ומקימי הבית, אשר שמו מאחוריהם את השכול והאימה והגיעו אל הגליל המערבי כדי לבנות בו את ביתם החדש.
השנים חולפות, בני דור השואה שעודם בחיים מתמעטים, והאתגר הגדול העומד בפני מנהלי המוזיאון כיום הוא איך להמשיך באותה התנופה לספר את סיפורם של הניצולים, איך להשאיר את השואה עמוק בזיכרון כך שלא תימחק ולא תדהה במרוצת השנים.

המוזיאון מציע מגוון של פעילויות, סמינרים, כנסים וסדנאות. גם התצוגות שבו מתחלפות וביקור אחד לא יספיק כדי להקיף ולו חלק מההיצע הקיים במקום.
למשפחות ולבודדים מוצע לקחת עמם בעת הסיור במוזיאון, את המדריך הקולי הקיים בשלוש שפות- עברית, ערבית ואנגלית.

Treasure of the Galilee
עסק זה נבדק ונמצא עומד בסטנדרטים של מיזם אוצרות הגליל
גלו עוד על התו שלנו

אירועים קרובים בסביבה

23 אפריל

פרינג' בצפון בתיאטרון עכו

מיקום
עכו
שם מארח
בית התיירנים

אירועי עבר מאת בית לוחמי הגטאות